معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به تصمیم مردم درباره انصراف از یارانه احترام می گذارد ، گفت : در بحث افزایش قیمت بنزین نیز قرار نیست فشاری بر مردم تحمیل کنیم و به یک باره بنزین گران شود و افزایش قیمت کنونی رشد چندانی نسبت به کشورهای همسایه ما ندارد.
کد خبر: ۶۶۶۹۹۵
افزایش قیمت بنزین نسبت به کشورهای همسایه زیاد نیست

محمد باقر نوبخت در حاشیه بازدید از بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و پروژه های پیرامون حرم در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه" آیا این امکان برای دولت هست که یارانه حمل و نقل را همانند یارانه نان به مردم بدهد" گفت: پرداخت این مبلغ ناچیز به همه مردم مشکلی را حل نمی کند و دولت از این موضوع استقبال نمی کند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم به جای اینکه پول را نقدی بدهیم که مانند قطراتی از دریاچه است و مشکلی را حل نمی کنداین مبلغ جمع شود و در اختیار برنامه های عمومی قرار بگیرد در این صورت می تواند به اجرای پروژهای از این دست کمک کند.

نوبخت تاکید کرد: برای کمک به این برنامه های عمومی بود که از مردم درخواست شد تا با انصراف از یارانه به فعالیت‌های زیر بنایی کمک کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بیان کرد: از تجزیه بودجه حمل و نقل به اجزای کوچک و ناقابل استقبال نمی‌کنیم تا بتوانیم کارهای عمرانی از این دست را انجام دهیم.

چهار هزار و 800 میلیارد تومان توزیع منابع به بهداشت و درمان

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص تخصیص بودجه ای خاص به بخش بهداشت و درمان در پایتخت معنوی ایران با توجه به اینکه از هر سه نفر دریافت کننده خدمات درمانی در مشهد یک نفر زائر است گفت: چهار هزار و 800 میلیارد تومان توزیع منابع شد برای بخش بهداشت و درمان فقط ناشی از مبلغی که از هدفمندی یارانه ها به دست خو.اهد آمد.

وی در ادامه پاسخ به این سئوال گفت: همین تغییر قیمت در سوخت و برخی حامل‌های انرژی قرار شد؛ عمدتا در سه حوزه که از این مبلغ پنج هزار و 400 میلیارد تومان برای تولید و حمل و نقل و حوزه دیگر بهداشت و درمان و هزینه های بیمارستانی چهار هزار و 800 میلیارد تومان تعلق بگیرد.

دو هزار و 400 میلیارد تومان برای امنیت غذایی دهک‌های کم در آمدتر جامعه

وی همچنین افزود: دو هزار و 400 میلیارد تومان نیز برای امنیت غذایی دهک های پایین جامعه در نظر گرفته شده است.

نوبخت تاکید کرد: علاوه بر 45 هزار تومان این مبلغ بودجه نیز برای تامین کالاهای اساسی و تامین امنیت غذایی اقشار کم درآمدتر تعلق خواهد گرفت.

وی توضیح داد: یعنی دولت آنچه از تغییر قیمت ها به دست می آورد را به مسائل عمومی کشور اختصاص می دهد، یعنی 11 هزار و 300 میلیارد از خرانه دولت کمک می کند.

نوبخت تاکید کرد: دولت به تصمیم مردم برای انصراف از یارانه احترام می گذارد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت علاقمند بود پرداخت یارانه ها به سمت کارهای اجتماعی برود افزود: در هر حال دولت به تصمیم مردم احترام می‌گذارد.

نوبخت با تاکید بر اینکه دولت خادم مردم است ابراز امیدورای کرد تا در حوزه حمل و نقل بهداشت ودرمان و تولید کشور با انصراف از یارانه‌ها کمک شود.

وی همچنین در پایان تأکید کرد: در بحث افزایش قیمت بنزین نیز قرار نیست فشاری بر مردم تحمیل کنیم و به یک باره بنزین گران شود و افزایش قیمت کنونی رشد چندانی نسبت به کشورهای همسایه ما نیست.

نوبخت ابراز امیدواری کرد تا پایان سال با کمک مردم افزایش نرخ تورم به زیر 25 درصد برسد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳۶
تا كی؟
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
بس كنید تو رو خدا ، قرار بود شیب ملایم باشه ولی چی شد نزدیك به 75 درصد گرونی روی نرخ بنزین و خدا به مردم رحم كنه و قیمت اجناس دیگه چه مقدار بالا خواهد رفت . از امروز كه گفتید كرایه ها گرون میشه و شد اونم 25 درصد. من نمیدونم گرونی با شیب ملایم كجاست كه حرف شیب ملایم رو میزنید ؟ مردم رو چی فرض كردید؟
بنزین رو با كشور همسایه مقایسه میكنید ، مقایسه كردن خوبه ولی گفتن همه چیز بهتره ، بنزین اونا گرون هست نسبت به ایران ولی در مقابل حقوقی كه میگیرند ، قیمت بنزین ناچیزه، مثل همین تركیه، حقوق ها بالاست.
مردم دیگه تو خرج روزانه خودشون هم موندن .
خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا به ما مردم رحم كن.
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
كسی نیست به این آقایان بگوید درآمد افراد نسبت به همسایه ها چقدر كمتر است
هادی
United States
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
خوب بود فوب حقوق كارگر خلیج فارس را هم در این اظهار نظر میگفتید.
آقای نیكبخت شما هم كه با ادبیات دولت قبل صحبت می كنید.
حسین
Switzerland
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
كاش یك مقدار برای مردم كشور احترام قائل بودند و اینقدر مردم را ..مق فرض نمیكردند. بعكس حرفهایشان ، تنها چیزی كه برایشان اهمیت ندارد سلامتی روحی و روانی مردم است. نه آمارهایشان واقعی است نه ادعاهایشان. میخوام بگم آقای وزیر اعلام كرده بودند كه 77 میلیون و چهارصد هزار نفر یارانه پرداخت می شده و با تمسخر میگفتند كه بیشتر از جمعیت كشور ، حالا كار به انصرافیهانداریم تعدادی كه ثبت نام نمودند چند میلیون كمتر از قبله؟ بی زحمت دولت به دنبال 3 هزارمیلیارد پول بیت المال نرود كه باعث خجالت همه میشه.!! ممنون
محمدرضا
Canada
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
لا اله الاا... خدایا بهم صبری عطا كن تا بتونم این حرف را تحمل كنم . چرا سطح در امدها رو باهم مقایسه نمیكنی؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
آقای نوبخت سلام :از اینكه اینهمه به فكر كشورهای همسایه هستین ممنون ولی فكر كنم ما تو ایران زندگی میكنیم نه تو كشورهای همسایه .منظور شما از كشورهای همسایه كدوم كشور هست .مثلا افغانستان كه ارزش پولیش از ما بیشتره یا كشورهای حاشیه خلیج فارس كه اصلا قابل قیاس با كشور ما نیست .یا دیگر كشورها .اگه اونها بنزین گرون میخرن ولی حقوق ماهیانشون هم به دلار دریافت میكنن اما در ایران حقوق ما به تومن و خرج ما یه دلار هستش .خوب این دو چه همخونی با هم دارن خدا میدونه.تو ایران قیمت اجناس میخواهد زیادشود یكی دوتا جلسه برگزار میشه و گرانی تایید میشه .اما حقوق كارگر بیچاره كه میخواد زیاد بشه باید بیش از 50تا جلسه برگزار بشه اون دست آخر یه مبلغ ناچیزی میره روی حقوق .پس شما هم بیاید حقوق ملت ایران رو جهانی حساب كنید اونوقت قیمت اجناس یا بنزین رو هم جهانی حساب كنید
هموطن نگران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
این انصاف نیست كه یه دفعه قیمت بنزین این همه گرون بشه
گرونی كه ریشه همه گرونی هاست ، از دیروز تو این كشور همه قیمت ها تغییر كرده
این انصاف نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه قراره دولت تدبیر و امید عدالت رو هم تو برنامه هاش اجرا كنه ،‌پس مقایسه با كشورهای دیگه رو از همه جهات ببینه نه فقط افزایش قیمت
حقوق های امسال خیلی كم اضافه شده (به ظاهر 20% در صورتیكه در عمل خیلی كمتر اضافه شده است تقریبا 15%) اما بنزین 75% و كرایه تاكسی ها 25% و ... گرون شدن !!!
بهتره آقایونی كه تو راس مملكت هستن قدردان صبر مردم ایران كه زبانزد هستش، باشند
عشقی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
مگه وحی منزله همچی باید گرون بشه بابا به خدا هیچی نمی خواهیم ؛ قیمت هارو به 8سال پیش برگردونین
امتی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
مراجع محترم ونمایندگان غافل از دغدغه های مردم در تاریخ 7 بهمن 1392
سخنگوی كمیسیون تلفیق گفت: با تصویب 63 هزار میلیارد از محل هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده، به دولت اجازه داده شد قیمت حامل‌های انرژی را در سال بعد به طور میانگین 33 درصد افزایش ‌دهد.
پس چرا در مقابل فشارهایی كه به ما مردم وارد می شود، خاموشید؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
آقای نوبخت ؛ می شود سطح درآمدی یك كارگر ساده مثلا در تركیه را با یك مدیر در ایران باهم مقایسه كنید ما اصلا راضی به ضرر دولت منتخب نیستم لطفا شیب قیمت حاملهای انرژی را تند محاسبه كنید تا كشور سریعتر در راه سازندگی پیش برود
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
ملت رو با این حرفها و كارهاتون روانی كردین رفت
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
باسلام كاملا درست است اوایل انقلاب نوشابه در عربستان یك ریال بود الان هم یك ریال است
پشیمون
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
با سلام
لطفا به اقای احمدی نژاد بگید كمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــك...!!
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
نكند مقصود ازكشورهای همسایه تركیه بی نفت افغانستان بدون نفت است وگرنه در كشورهای عربی قیمت نفت در مقابل درآمد مردم صفر است چون آنها هم مثل ما روی خزانه نفت نشسته اند... مردم را نادان حساب نكنید!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
ایا بنزین در ایران گرون هست یا ارزون؟
گهگاهی از تلویزیون از زبان مسئولین میشنویم كه بنزین توی ایران ارزون هست و یك لیتر بنزین از یك لیتر اب معدنی ارزونتره و باید به قیمت جهانی و فوب خلیج فارس بنزین بفروشیم و ...
دولت در صورتی میتونه بنزین رو به قیمت كشورهای پیشرفته بفروشه كه حداقل دستمزد رو هم به قیمت كشورهای پیشرفته یعنی ساعتی ۱۰ یورو (۴۰ هزار تومن) پرداخت كنه
گرونی و ارزونی دو شاخص نسبی هستن كه باید با نیاز مردم به یك كالا و متوسط درامد مردم یك كشور سنجیده بشه.مثلا در المان كه پیشرفته ترین سیستم حمل و نقل عمومی رو داره مطمئنا یه فرد بنزین كمتری در سال مصرف میكنه نسبت به ایران.بذارید با مثال توضیح بدم (امارها براساس امارهای بانك جهانی)
فرض میگیریم هر فردی توی كشورهای مختلف دنیا در سال ۱۰۰۰ لیتر بنزین نیاز داره
در ایران : متوسط درامد یه ایرانی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومن (۴۵۰۰ دلار) در سال هست یعنی اگه یه ایرانی بخواد ۱۰۰۰ لیتر بنزین ۷۰۰ تومنی در سال بخره باید ۵ صدم درصد از حقوقش رو بابت بنزین هزینه كنه
در امریكا : متوسط درامد ۵۲ هزار دلار در سال (۱۵۷ میلیون تومن) و قیمت بنزین یك دلار هست یعنی اگه یه امریكایی بخواد بنزین یك دلاری (۳ هزار تومنی) بخره باید ۲ صدم درصد از حقوقش رو بابت بنزین بده یعنی یك امریكایی نسبت به درامدش ۲.۵ برابر بنزین رو ارزونتر از یك ایرانی میخره! به عبارت ساده تر اگه یه ایرانی كه حقوق ۱ میلیونو ۱۲۵ هزار تومنی در ماه داره بنزین لیتری ۲۸۰ تومن بزنه براش هم قیمت یه فرد امریكایی در میاد
در المان : متوسط درامد ۴۵ هزار دلار (۱۳۵ میلیون تومن) و قیمت بنزین ۲ دلار هست. یعنی اگه یه ایرانی بنزین با لیتری ۶۰۰ تومن بزنه معادل فشاری هست كه به یه المانی با بنزین ۲ دلاری (۶ هزار تومنی) میاد
در كویت : درامد سالیانه ۴۴ هزار دلار (۱۳۲ میلیون تومن) و قیمت بنزین ۰.۲۳ دلار هست (به نیم دلار هم نمیرسه) یعنی یك لیتر بنزین برای یك كویتی مانند این هست كه یك ایرانی بنزین رو لیتری 68 تومن بخره
در قطر : درامد سالانه ۸۱ هزار دلار (۲۴۰ میلیون تومن) و قیمت بنزین ۰.۲۷ (۲۷ صدم) دلار هست یعنی یك لیتر بنزین برای یك قطری مانند این هست كه یك ایرانی بنزین رو لیتری ۴۵ تومن بخره
نتیجه میگیریم
نه تنها بنزین لیتر ۷۰۰ تومنی ارزون نیست بلكه در رده قیمتی متوسط رو به گرون هم هست.
چگونه باید دولت حداقل حقوق رو ۶۰۹ هزار تومن تعیین كنه و بخواد بنزین رو لیتری ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ تومن به مردم بده در صورتی كه بنزین لیتری ۱۰۰۰ تومن بشه ایران در كنار كشورهایی مثل زامبیا، موزامبیك، هاییتی، هند، مالدیو، كره شمالی، نیكاراگوئه، پاكستان، یمن و ویتنام جزو ۱۰ تا كشوری میشه كه قیمت بنزین نسبت به درامد سرانه مردمش گرونترین قیمت رو داره
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
قیمت بنزین رو با كشورهای دیگه مقایسه میكنن ولی قیمت مواردی چون خودرو رو در اون كشورها اعلام نمیكنن در ضم نمیگن توان خرید مردم در اون كشورها چقدره، نمیگن سیستم حمل نقل در كشورهای دیگه چه جوریه، خوش به حال سرمایه دارها و دونه درشت ها كه عین خیالشون نیست.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
اقای شیب ملایم مگر ارزش پول مملكت مابادرهم ودینارعربها یكی هست فقط وفقط درامدشان نفت است ولی ما معادن....ازكدامشان بگویم ووضع مردممان هم چنین است......لطفا، خواهشا بیشتر از توجه به وضعیت اقتصادی همسایگان به وضعیت اقتصادی داخل كشور خودمان توجه كنید نه این كه قیمت ها را مقایسه كنیم
بیزن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
. اولا درامد ونوع زندگی مردم ما و بعد كیفیت بنزین خراب اینجا رو با این كشورها مقایسه بعد این حرفها رو بگید
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
مردم ما در ایران زندگی میكنند نه در كشورهای همسایه. در كشوری كه 4 فصله همه منابع و ذخایری داره نفت و گاز داره ازهمه اینها بیشتر مردم ساده و بدبخت وفقیر داره . هر كاری میشه فقط به نفع سرمایه داره كارمند با 800 تومن حقوق چطوری میتونه زندگی كنه . اگر تو كشورهای دیگه بنزین و آب وبرق و گاز گرونه درآمد ها وحقوق ها هم خیلی خیلی بالاتر از ایرانه . اگر بنزین لیتری 2000 تومنه ماشین بنزو بی ام و 30 میلیونه نه اینكه سمندو پژو سوار بشن بنزین آزاد بزنن. این ذخیره ها و معادن همه سهم مردم نه آقازاده ها . این پولها رو جمع كنید تایكی دیگه مثل آقای خاوری عزیز یه اختلاس كو چیك بكنه. تا الان میدونید سود 3000 میلیارد چقدر شده . سود پول رو هم از ایشون میگیرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
United States
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
درآمد كشورهای همسایه هم مانند ما هست؟ به ریال درمیاریم به دلار باید خرج كنیم....
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
درسته كه بنزین تو كشورهای دیگه گرونه خداییش سطح كیفی خودروهاشون هم مثل ماست؟ پراید=فراری!!!!!!!!!!!!!!!!
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
آقا فكر میكنن همه به اندازه خودش حقوق میگیرند و اجاره خونه هم نمیدهند و تازه اگر توكشورهای همسایه بنزین گرونه خودرو هم وارد میكنن با قیمت واقعی نه تعرفه گمركی 200درصد كه مردمشون مجبور بشوند خودروهای بدون كیفیت را شوند تا كی میخواهید ادامه بدهید
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
ای بدبخت ایرانیییییییییی
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
سیر از شكم گرسنه خبر ندارد
h
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
واقعا یكی نیست بگه آقایون سطح درآمد افراد كشورهای مختلف رو با ملت خودتون بسنجید نه قیمت بنزین و برق وآب و نان روبعدببینید چقدر باید اضافه كنید تا هم سطح اونا بشیم .........وبعد بیاین قیمتارو مقایسه كنید بی زحمت..........
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
اقای نوبخت به جای این حرفها جلوی ریخت وپاش اموال عمومی وبیت اعمال را بگیرید وجلو كسانی را بگیریدكه پول ومال مردمو خوردن ومملكت را چپاول كردن ومی خواهن برچسب گدایی ونداری به مملكت بزنند وشما هم دنبال سیب زمینی فروش وپیاز فروش وپرتقال فروش می گردید وبند كردید به كشور های عربی وقیمت فوب وحل معما را در انجا می دانید اقای محترم مگه مردم خنگند یا ... بسه دیگه والا........
كیا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
آخر آخرش می خوان چقدر گرون كنند تا دست از سر ما بردارند و اینقدر منت نگذارند . هم جیبمون رو خالی می كنند هم میگنند تازه ما داریم ارزون میدیم . ارزون و گرون نسبی هست . اینو كوچیك و بزرگ می دونن، نیازی نیست ما رو به كشورهای همسایه مقایسه كنید . هرچقدر هم بنزین گرون بكنید چوبش میخوره تو گوش اون آدم ضعیفی میخوره كه می خواد از خدماتی كه بواسطه سوخت بوجود می آیند استفاده كنه مثل كرایه تاكسی و ... .
عرب
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
اقای همشهری نژاد پرست چرا به اقوام توهین میكنی؟ ...جام جم خواهش میكنم نظر منو منتشر كنید
حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
آیا این بود شیب ملایمی كه میگفتید؟ جناب آقای دكتر محمدباقر بوبخت
حالا بگو چیكار كنیم ما قشرضعیف ؟ فكرنكن باخنده ولبخندایت ملت میشن خوشبخت
آخه چرا بنزین را اینقدر كردید گران؟ با این گرانی زندگی شده برمردم بسیار سخت
مگه چه خبر داریدشما ازوضع مردم؟ وقتی شماهانشستیدجای بسیارخوب پایتخت
آخه ماقشرضعیف دردمان رابه كی بگیم؟ مسئولین محترم درآمدمردم راببین چرامقایسه میكنی بااونور آب؟ از نداشتن نمیتونن برای خود بخرن حتی یك تخت
آخه چطورفرزندان را كنیم زیاد؟ وقتی یك خانواده داره چندین بچه بیكارو دم بخت
بگوچطورشاد باشیم ماقشرزحمتكش كارگر بایك جمعوضرب ساده میشه فهمیدهشت ماهست گروی هفت
خواهشن فقط تجدیدنظركنید متشكرم
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
من وقتی این نوبخت حرف میزنه میخوام آتیش بگیرم از اینكه
مردمو نادون فرض كردین از اینكه مقایسه های بیجا میكنین
از اینكه این همه به مردم بیچاره ظلم میكنین شرم نمیكنین؟
...
مینا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
۰
۰
نیازی به توضیح ما نیست و از ما بهتر میدانید كه مردم كشور همسایه به دلار حقوق میگیرن و ما به ترب !!!!
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
۰
۰
جناب آقای نوبخت لطفا حقوق ها را به دلار پرداخت كنید آنهم در سطح كشورهای همسایه بعد ما با بنزین 2000شما هم موافقیم . تصور می كنید جماعت متوجه چیزی نیستند.دولت قبلی در برابر اجرای مرحله اول یارانه پرداخت كرد آیا شمادر مرحله دوم ریالی به یارانه افزودید؟چهل سال است قیمت در عربستان ثابت است اما كشور ما بقدری پیشرفته است كه شب می خوابی صبح باید منتظر قیمتهای جدیدی باشی عین زمان جنگ جهانی وقتی كسی وارد رستورانی میشد مثلا قیمت غذایی 2000 سفارش داده بود بعد از صرف غذا و موقع خروج باید 4000 می پرداخت ما سالهاست مثل آنهاییم.كلا مدیریت اقتصادی=صفر
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
۰
۰
آقای نوبخت تو دیگه چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا؟ تو را خدا به فكر مردمی كه شبها گرسنه می خوابند باشید فرذا روز قیامت اینها جواب میخوان هر جا دو نفر جمع میشن دم از گرانی می زنند دیگه بسه
jksfjff
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
۰
۰
اقای نوبخت.چرا فقط قیمت بنزین رو مقایسه می كنید.چرا اون ور سكه رو هم نگاه نمی كنی.درامد یك شخص متوسط به پول ایران بالای شش میلیون هست .نتیجه اینكه به طور طبیعی بنزین هم باید بیشتر از ایران باشه.متانسب با درامد یك ایرانی كه نهایتا به یك میلیون نمیرسه انتظار دارین كه بنزین به سقف اروپا برسه.چرااااا چشماتو رو واقعیت بستی
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
۰
۰
در كشور های همسایه درآمد كدوم شغل زیر 200دلاره. كارگر ایرانی زیر 200دلار حقوق میگیره. حداقل به شعور ما توهین نكن.
(فدایی داری) از تهران
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
۰
۰
آقای نوبخت عزیز مردم هالو نیستن میفهمن اولا از یك مقام ارشد مملكت وسخنگوی دولت بعیده كه اینقدر غیركارشناسی حرف بزنه!!! ثانیا لطفا به دوروبریهای خودت یعنی دولت تدبیر و امید بگو اینقدر الكی مشكلاتشان را توجیه نكنن و نندازن گردن احمدی نژاد همه میدانن احمدی نژاد یك قهرمان بود ثالثا چرا اینقدر دست وپا میزنید بابا تورا خدا برید از احمدی نژاد حداقل كمك فكری بگیرید به خدا احمدی نژاد بخیل نیست به شما كمك میكنه به خدا دكتر احمدی نژاد آدم پاك شجاع كاربلد باایمانی هست دست به دامنش بشید یه كم غرورتان را بشكنید باور كنید احمدی نژاد دولت تدبیرو امید شمارو!!!!!!!! نجات میده

نیازمندی ها