تسهیلات برای انصرافی ها

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۶۶۹۷۱
تسهیلات برای انصرافی ها

جام جم : تسهیلات برای انصرافی‌ها

درست است که آمار انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه، چنان که توقع دولت و بلکه خود ملت بود، برآورده نکرد؛ اما بابت همین تعداد هم دولت کمال امتنان و تشکر را به عمل آورده؛ بلکه بازهم دیگران تشویق به این عمل خیر شوند. به هر حال، درِ انصراف همیشه باز است.

متن تشکر: «سخنگوی دولت ضمن قدردانی از تمامی دو میلیون و 400 هزار نفری که از دریافت یارانه انصراف دادند، گفت: آنان با انصراف خود، 1200 میلیارد تومان منبع مالی در اختیار دولت قرار دادند تا از این امکانات برای ارتقای بخش های تولید، حمل و نقل عمومی، بهداشت و درمان و کمک به اقشار کم درآمد، استفاده شود.» ـ به نقل از جراید

بسته پیشنهادی: حالا که دولت همچنان درِ انصراف را ـ بلاتشبیه عین درِ توبه ـ باز گذاشته، به نظر ما لازم است که یک سری سیاست های تشویقی هم برای همین تعداد انصراف دهندگان از دریافت یارانه در نظر بگیرد که باعث تشویق دیگران و هل داده شدن آنها به سمت پیوستن به اقلیت انصرافی ها بشود. بسیاری از مردم ما تا انگیزه کافی نداشته باشند، به سمت و سویی نمی روند. مثلاً چرا از دست زلزله درمی روند؟

چون خطر جان در میان است و انگیزه کافی برای دررفتن دارند. وگرنه در حالت عادی گاهی اصلا حال و حوصله تکان خوردن از سر جای خود ندارند و بعضاً به زبان حال می گویند: ز گهواره تا گور، حس اش نبود!...

فلذا اگر در مورد همین دو میلیون و خرده ای که انصراف دادند، برخی تسهیلات و خدمات متفاوت و دارای مزایا اعمال شود، ممکن است تا آخر سال، حدود 73 میلیون نفر از دریافت یارانه، انصراف دهند. به پیشنهادهای معقول و محرک ما عنایت بفرمایید:

1ـ وام به همراه ماساژ: برای جمیع انصرافی ها انواع وام همراه با ماساژ در نظر گرفته شود. وام خودانصرافی ها مثلا. به نظر شما کسی که برای گرفتن وام تعمیرات، می زند خانه اش را خراب می کند؛ برای گرفتن این نوع وام، از یارانه خود که آن را حق مسلم خود می داند، نمی گذرد؟

2ـ ثبت در کارت: الحمدلله الان دارد کارت ملی هوشمند برای ملت صادر می شود. خب در کنجی از این کارت باهوش و جادار، قید شود که صاحب این کارت از دریافت یارانه انصراف داده است؛ با ایشان بهتر از دیگران برخورد شود. طوری که هرجا کارتش را رو کرد، همه از رو بروند. در نتیجه، خارج از نوبت به مشکلات و مسائلش رسیدگی کنند. حتی در صف سنتی نانوایی. به شرطی که شاطر از قبل توجیه شود.

3ـ روش هرمی: استفاده از روش هرمی برای برخی کارهای تجاری و شرکت هایی که قصد کلاهبرداری دارند، کاری نادرست و قابل پیگرد است، اما این دلیل نمی شود که روشش باطل باشد و در جاهای خوب نشود از آن بهره برد. برای هرانصرافی که بتواند دیگران را جذب شاخه اش کند و بتدریج زیرمجموعه هایش را توسعه دهد، امتیازات و جوایزی درنظر گرفته شود. ولو در حد دیدار از اهرام مصر!

4ـ پرداخت جبرانه: چون نرخ بنزین و گاز و گازوئیل افزایش پیدا کرده و در نتیجه ممکن است نرخ خیلی چیزها افزایش پیدا کند و شخص انصراف دهنده از دریافت یارانه را اندکی در تنگنا قرار دهد؛ بنابراین بد نیست یک مبلغی با عنوان مثلاً «جبرانه» به صورت ماهانه به وی و افراد تحت تکفل وی پرداخت شود. مثلاً ماهی 45 هزار تومان بد نیست. باز کاچی، به از هیچی!

قانون: خانوم بیا این کره خر دوباره خودشو خراب کرده!

1- مردان از ریختن دندان‌هایشان می‌ترسند. اصلا همین ترس باعث می‌شود، به هنگام دعوا وقتی یکی از طرفین تهدید می‌کند که با مشت می‌زند دندان‌های آن یکی را می‌ریزد، آن یکی تهدید را تبدیل به فرصت کرده و از ترس ریختن دندان‌هایش، مشتش را حواله دندان‌های طرف مقابل می‌کند. یا مثلا همین ترس از دست دادن دندان، طوری در تمام دولتمردان سراسر جهان نهادینه شده که وقتی ما می‌گوییم مشتمان را بر دهانشان می‌کوبیم تا دندان‌هایشان در حلق‌شان بریزد، گزینه‌هایشان را غلاف کرده و به گزینه‌های ما گوش فرا می‌دهند.

2-مردان از طاس شدن می‌ترسند و همین ترس است که باعث می‌شود تا سن طبیعیِ کچل شدن صبر نکنند و با افتادن اولین تار مو دست به کار شده و همه موهایشان را از ته می‌زنند که بگویندکچلی را دوست دارند و خودخواسته تن به این توهم جذابیت داده‌اند. اما چون نگارنده این سطور با جانفشانی دست به رو کردن پرونده ترس مردان زده، معلوم می‌شود که این عملی است برای فرار از کچلیِ ناخواسته و فرار خود دلیلی بر ترس است. این «کچلی ناخواسته» به نوعی مانند فرزندان ناخواسته است که این روزها مصداق «آب نطلبیده مراد است» تلقی می‌شود.

3- مردان از چاقی می‌ترسند و همین ترس است که باعث می‌شود در مهمانی‌ها پس از صرف شامی مفصل به شکمشان دست بکشند. ما فکر می‌کنیم این کار را از سر خوشی انجام می‌دهند اما در واقع از ترس‌شان است و می‌خواهند حجم بزرگ‌تر شدنش را بسنجند. مردان از چاق شدن به عنوان حربه‌ای برای مقابله با ترس چاق شدن استفاده می‌کنند. مثلا شما چاق‌ترین فرد فامیل‌تان را در نظر بگیرید؛ او از چاقی به همان اندازه می‌ترسد که ما از سوسک! اما تفاوتش اینجاست که ما نمی‌توانیم ترس خودمان از سوسک را پنهان کنیم، اما مردان ترسشان را پشت عباراتی نظیر «شیکم اعتبار مرده» و «مردهای تپل جذاب‌ترند» پنهان می‌کنند.

4- مردان از بچه‌دار شدن می‌ترسند. البته این قسمت احتمالا خیلی جهان‌شمول نیست. چون به لطف ایزد منان مردان این مرز و بوم از تنها چیزی که ترس ندارند بچه‌دار شدن است. چون فقط می‌دانند بچه چگونه تولید می‌شود و اصولا متوجه نمی‌شوند بچه چطور به دنیا می‌آید و بزرگ می‌شود، فقط هی راه می‌روند و می‌گویند: «بگو بـــــابـــا! آی پدرسوخته چه شیرین می‌خنده.» البته در تربیت کودک، این جمله کلیدی را هم به خوبی فرا گرفته‌اند: «خانوم بیا این کره خر دوباره خودشو خراب کرده!»

قانون : طراح سوالات کنکور 39 لو رفت

طرح 500 سوال از سوی نمایندگان و ارسال آن به کمیسیون‌های مختلف مجلس، در وهله اول نشان می‌دهد ما در هر زمینه‌ای کمبود داشته باشیم، در زمینه طراحی سوال به خودکفایی رسیدیم و دیگر لازم نیست از چین وارد کنیم؛ این امر البته دستاورد کوچکی نیست، چون زمان احمدی‌نژاد همین چند تا سوال هم برای گذران امور گیر نمی‌آمد. شما ببینید نمایندگان محترم مجلس بنده‌های خدا طی هشت سال گذشته چقدر در زمینه طراحی سوال در مضیقه بوده‌اند و چه فشاری را تحمل ‌کردند که طی این هشت ماه، تمام سوالات آن هشت سال را هم از دولت روحانی پرسیدند.

شاید یک‌زمانی فکر می‌کردیم نمایندگان محترم ادای به تنگ آمده‌ها را در می‌آورند اما طرح 500 سوال نشان می‌دهد واقعا در تنگنا قرار داشتند. در دولت قبلی به حدی تهدید و ارعاب و سی‌دی و دی‌وی‌دی و فلش‌مموری و سایر ابزار لهو و لعب وجود داشت که نمایندگان جرات نمی‌کردند حتی در جمع‌های خودمانی از وزیر وقت بپرسند: «حالت چطوره؟!» چرا که در این صورت متهم به طرح سوال می‌شدند و احمدی‌نژاد هم آدمی نبود که خشک و خالی جواب سوالات را بدهد.

به هر حال آن دوران گذشته و اکنون نمایندگان می‌توانند با استفاده ازحق قانونی خود سوالاتی را طرح کنند؛ آمار نشان می‌دهد طرح 500 سوال از سوی 280 نماینده، می‌کند به‌عبارتی هر نماینده کمتر از دو سوال، که حتما تصدیق می‌فرمایید به حال و احوال نرسیده سوال‌ها تمام می‌شوند و باید خداحافظی کنند.

قطعا کسانی مسائلی از این دست را مطرح می‌کنند که چشم دیدن روابط حسنه قوه مجریه و مقننه را ندارند و ترجیح می‌دهند رابطه میان دولت و مجلس به روال دوره احمدی‌نژاد برگردد. از طرفی برخی رسانه‌های همسو با غرب نیز در تلاشند تا نشان بدهند این سوالات به وزرای فعلی مربوط نمی‌شود و سوال‌ها اشتباهی مطرح می‌شود. به‌طور مثال نماینده‌ای از "وزیر اطلاعات" پرسیده: «چرا وزیر امور خارجه در دانشگاه تهران قدرت دفاعی کشور را ناتوان خوانده است؟!» خب کجای این سوال اشتباه طرح شده؟

برخی رسانه‌های غربی اصلا در جریان نیستند که برای ما اطلاعات عمومی وزیر اطلاعات چقدر مهم است؛ تقریبا همه می‌دانند وزیر اطلاعات در همه ادوار آدم مهربانی است که در حالی که لبخند ژکوندی گوشه لبش دارد می‌آید توی مردم و به سوالات اطلاعات عمومی آنها پاسخ می‌دهد، وسایلش را برمی‌دارد و می‌رود. این در حالیست که غربی‌ها دوست دارند وزیر اطلاعات وقتی می‌آید توی مردم، بیرون نرود. آیا این انتظار از وزیر اطلاعات انتظار صحیحی است؟ پیشنهاد می‌کنیم حالا که سوال‌ به اندازه کافی داریم، کنکور را هر چه زودتر برگزار کنیم تا پشت کنکوری‌ها هم بتوانند با خیال راحت به تماشای رقابت‌های جام‌جهانی بنشینند. طبیعتا کسی که بتواند به سوالات نمایندگان از وزرای کابینه پاسخ بدهد، خیلی راحت می‌تواند چند مسئله ساده فیزیک و شیمی و جبر و احتمال را حل کند و در آینده باری را از دوش دولت بردارد.

به‌خصوص اینکه سوالات نمایندگان ذهن و جسم را با هم درگیر می‌کند و علاوه بر اطلاعات تخصصی می‌توان آمادگی جسمانی آزمون‌دهندگان در برخورد با جسم سخت را نیز تست کرد.

کیهان : چایی (گفت و شنود)

گفت: یکی از فتنه‌گران فراری گفته است؛ در مقابل زورگویی‌ها و دشمنی‌های آمریکا علیه ایران موضع بگیریم تا مردم ما را وابسته به آمریکا تلقی نکنند.

گفتم: خونه خرس و بادیه مس؟! حالا فتنه‌گران در مقابل زورگویی‌های آمریکا چه موضعی گرفته‌اند؟

گفت: درباره توافقنامه ژنو اعلام کردند که آمریکا نشان داد اهل مذاکره است! درباره مخالفت آمریکا با ورود نماینده ایران به سازمان ملل اعلام کردند که دولت نباید او را معرفی می‌کرد! در مقابل مصادره برج 36 طبقه بنیاد علوی، این اقدام را نتیجه سیاست خارجی خشن ایران معرفی کردند! و...

گفتم: یارو به کلانتری رفت و گفت؛ جناب سروان وارد خانه شدم دیدم دزد دارد همه اسباب و اثاثیه را جمع می‌کند و با خود می‌برد، من از شدت ناراحتی هی چایی خوردم، هی چایی خوردم و... حالا می‌خوام بدونم این همه چایی برای سلامتی بنده خطر نداشته؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها