آیت‌الله آملی‌لاریجانی: قوه‌قضاییه هیچ تسامحی در مقابل فتنه‌گران نخواهد داشت

برخی رسانه‌ها به دنبال احیای جریان فتنه هستند

به ‌دنبال اخبار منتشر شده درباره ضرب‌ و جرح برخی زندانیان در بند 350 زندان اوین، سخنگوی دولت از تشکیل تیمی برای بررسی این مسأله خبر داد و همزمان رئیس دستگاه قضایی در جلسه مسئولان عالی قضایی به دادستان تهران و دادستان‌های سراسر کشور دستور اکید داد تا با قاطعیت و رعایت ضوابط و مقررات قانونی درمقابل هرگونه فضاسازی، نشر اکاذیب و اخلال در امنیت ملی بایستند تا همگان بدانند که نظام اسلامی ایران نظامی نیست که به بهانه‌های واهی در مقابل فتنه‌گران و اخلالگران و حامیان آنان، به انفعال بیفتد و اگر تاکنون در مقابل آنان تسامحی از خود نشان داده از این پس هیچ‌گونه تسامحی نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۶۶۴۳۱

آیت‌الله آملی‌لاریجانی: با فضاسازی و نشر اکاذیب برخورد می‌کنیم

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی از برخورد قاطع دستگاه قضایی با ایجاد هرگونه فضاسازی، نشر اکاذیب و اخلال در امنیت‌ملی با هدف احیای فتنه‌گری و فعال کردن فتنه‌گران در کشور خبر داد و گفت: دستگاه قضایی از این پس در برخوردهای عادلانه خود با فضاسازی‌های فتنه‌گرانه هیچ‌گونه تسامحی به خرج نخواهد داد.

به گزارش روابط‌ عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با اشاره به جریانات اخیر رسانه‌ای و هجمه‌هایی که علیه قوه قضاییه و نظام اسلامی به بهانه بازرسی زندان از سوی برخی رسانه‌های داخلی در همراهی با رسانه‌های خارجی صورت گرفته است، گفت: بازرسی‌های صورت گرفته در زندان اوین، وظیفه‌ای قانونی و عادی در سازمان زندان‌ها بوده و حسب گزارش رئیس محترم سازمان هیچ خلافی صورت نگرفته، اما گویا جریان فتنه این حرکت کاملا قانونی را بهانه‌ای برای میدان آمدن دوباره دیده و عده‌ای از درون کشور در هماهنگی و همراهی با دشمنان و معاندان خارجی درصدد زنده کردن جریان فتنه هستند.

وی با تأکید بر این‌که «از رسانه‌های خارجی و دشمنان جمهوری اسلامی توقعی نیست و دولت‌هایی مانند آمریکا و انگلیس هیچ‌گاه دوست ملت ایران نبوده‌اند» افزود: رسانه‌های بیگانه همواره به‌دنبال این هستند که زهر خود را به نظام و ملت ایران بریزند گرچه در جریان فتنه سیلی محکمی از ملت خوردند، اما هنوز هم دروغ‌های خود را دنبال می‌کنند و در هماهنگی با برخی رسانه‌های داخلی گویا دوباره به‌دنبال احیای جریان فتنه هستند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به این‌که «برخی‌ها علت تسامح نظام با فتنه‌گران را بد تلقی کرده‌اند و آن را به معنی انفعال دستگاه قضایی و امنیتی در مقابل خود برداشت کرده‌اند» بر باطل بودن این تصور تاکید کرد و با طرح این پرسش که «در کجای دنیا به زندانیان اجازه می‌دهند از درون زندان و بدون هماهنگی، با هر کجا که دلشان خواست تماس تلفنی بگیرند و این گونه امکانات رفاهی همراه داشته باشند» به برخوردهای خشن پلیس با معترضان در کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: نیروهای پلیس در کشورهای غربی با تظاهرکنندگان و زندانیان بدترین برخوردها را دارند و معترضان را به‌صورت علنی کف خیابان می‌خوابانند و کتک می‌زنند و هیچ‌کسی نمی‌گوید که این کارشان خلاف حقوق بشر است، اما رسانه‌ها و دولت‌های همین کشورها بازرسی‌های عادی و قانونی از سلول‌های زندانیان را کاری خلاف حقوق بشر معرفی می‌کنند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی به تصاویر و فیلم منتشر شده از بازرسی اخیر و ملاقات خانواده‌ها با زندانیان امنیتی اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی بخوبی این‌گونه تحرکات را رصد می‌کند و اجازه فتنه‌گری دوباره را نخواهد داد. رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مطالب بسیاری برای گفتن دارد و البته عیبی هم ندارد که غربی‌ها هم دعاوی خود را در امور انسانی و حقوق بشر بگویند، ولی باید بدانند که نمی‌توانند حرف‌ها و ادعاهای خود را بر ما تحمیل کنند و مردم ایران با عزم راسخ به راه خود که همان مسیر ایمان و اعتقاد الهی است، ادامه خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، برخورد با مفسدان اقتصادی، رانت‌خواران، پیگیری جدی معوقات بانکی و حمایت از سرمایه‌گذاری مولد و مشروع را محورهای عمده اقدامات دستگاه قضایی برای کمک به دولت در اجرای این قانون اعلام کرد و گفت: صحیح نیست که عده‌ای با سوء‌استفاده از فضای موجود بخواهند در حرکت اقتصادی کشور اخلال ایجاد کنند. وی با این حال تصریح کرد: قوه قضاییه همواره حامی سرمایه‌گذاری صحیح و مشروع و تولیدگر خواهد بود و برخورد با مفسدان اقتصادی نه تنها به معنای مقابله با سرمایه‌گذاران نیست بلکه در جهت حمایت از سرمایه‌گذاری در چارچوب قوانین و مقررات است.

تشکیل تیمی برا ی بررسی حوادث اوین

در همین حال محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت هم دیروز در نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که در روز پنجشنبه گذشته در بند 350 زندان اوین به گفته‌ برخی زندانیان و خانواده‌هایشان این افراد در زمان بازرسی مورد ضرب و جرح قرار گرفتند، موضع دولت در قبال این مساله چیست، گفت: رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی و همچنین هیات وزیران براساس وظایف و ماموریت‌هایی که دارد در هیچ یک از مواردی که حقوق شهروندان کشور نادیده گرفته شود و مخدوش شود سکوت نمی‌کند و این فعالیت گاهی با اعلام موضع و بیان نظر همراه است و یک وقتی با کار اجرایی و عملی.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از زمانی که این خبر رسید، دولت برای این کار تیمی را مامور کرد و جزئیات موضوع در حال بررسی و گزارشگیری است و قطعا زمانی که گزارش آماده شود، متناسب با واقعیت‌ها دولت از ایفای هیچ‌یک از وظایف قانونی خود در رعایت حقوق شهروندان کوتاه نخواهد آمد. وی با تاکید بر این‌که دولت درخصوص حفظ حقوق شهروندان کوتاه نمی‌آید، گفت: افرادی که زندانی می‌شوند نیز حقوقی دارند. طبق قانون باید مجازات بشوند، اما ما حق نداریم به صرف زندانی بودن هیچ اقدام خلاف قانونی نسبت به آنها انجام دهیم. اینها مواضع دولت است. وی گفت: در اجرا نیز ما در حال پیگیری و بررسی این موضوع هستیم و پس از این‌که اطلاعات کافی از طرفین استماع شد و این اطلاعات جمع‌آوری شد به صورت مناسب اقدام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

زندانیان 11 موبایل مخفی کرده بودند

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جزئیات بیشتری از تخلفات صورت‌ گرفته در بند 350 زندان اوین از سوی زندانیان، گفت: جوسازی و شایعات شبکه‌های مختلف ضدانقلاب در نشان دادن وضع زندانیان بند350 اوین صحت ندارد.به گزارش خانه ملت، محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس با اشاره به ارائه گزارش ریاست سازمان زندانیان کشور از وضع بند 350 اوین به کمیسیون امنیت ملی گفت: در خصوص وظایف سازمان زندان‌ها باید بازرسی‌هایی از بندهای آن صورت بگیرد.

او ادامه داد: سازمان زندان‌ها هر از گاهی بازرسی‌های غیرمترقبه‌ای دارد و هنگام بازرسی قبلا اعلام می‌کند. آصفری در ادامه گزارش رسیده از سازمان زندان‌ها گفت: زندانیان را برای هواخوری به بیرون هدایت می‌کنند؛ اما زندانیان دو اتاق که 15‌نفر شامل زندانیان امنیتی و سازمان منافقین بود ند از خروج آنها امتناع ورزیدند.

این نماینده مجلس گفت: یکی از آنان اقدام به شکستن شیشه می‌کند و دستش جراحت پیدا می‌کند و به‌دنبال بازرسی‌ها از داخل این اتاق 11موبایل پیدا می‌شود که نشان می‌دهد نیامدن آنان به بیرون هدفمند بوده است.

آصفری با بیان این‌که در بازرسی از داخل این اتاق‌ها کلاهبرداری‌هایی در داخل زندان رخ داده، گفت: اقدامات جدی باید صورت بگیرد تا جلوی جرم‌ها و تخلفات زندان گرفته شود. سازمان زندان‌ها حتی اجازه دادند آنان با خانواده خودشان ملاقات کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شایعات شبکه‌های مختلف مبنی بر بند 350 زندان اوین صحت ندارد و آنها همواره درصدد جوسازی هستند.

سوءاستفاده از وقایع اوین

در شرایطی که پیگیری‌های داخلی درباره اخبار منتشر شده از بند 350 زندان اوین ادامه دارد، یک سیاستمدار هلندی خواستار محکومیت حوادث اخیر در زندان اوین توسط اتحادیه اروپایی شده و در اظهاراتی مداخله جویانه تاکید کرده است که سیستم قضایی ایران نیاز به اصلاح جدی دارد.

به گزارش فارس و به نقل از بی.بی.سی، ماریچه اسخاکه، نماینده هلند در اتحادیه اروپا و عضو کمیته روابط اتحادیه اروپا و ایران با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: در حالی که جامعه بین‌المللی و همچنین دولت روحانی توجه‌شان را در وهله اول بر مساله هسته‌ای متمرکز کرده‌اند، مردم ایران به طور ساختارمند سرکوب می‌شوند. آنها، بحق از اروپا انتظار دارند آنان را فراموش نکند.

وی در بیانیه خود از کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته این حمله و همچنین تجاوزات متعدد و مداوم به حقوق بشر در ایران را محکوم کند، و همچنین خطاب به حسن روحانی نوشته است: پسندیده خواهد بود اگر دولت آقای روحانی حمله به زندانیان سیاسی بند ٣٠٥ اوین را محکوم و برای احترام به حقوق اولیه مردم ایران تلاش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها