رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان طارم گفت: پلنگی همراه با دو توله‌اش 25 راس گوسفند یک دامدار را نزدیک روستای گیلانکشه دریدند و صاحب گله با وجود داشتن اسلحه شکاری، به سمت پلنگ شلیک نکرد.
کد خبر: ۶۶۶۲۶۷
25 گوسفند در طارم طعمه پلنگ شدند

سیدرضا معافی مدنی در گفت‌وگو با ایرنا با قدردانی از این اقدام دامدار در چنین لحظات سخت و دلهره‌آور افزود: این دامدار که وضع مالی مناسبی نیز ندارد با دریافت وام بانکی این تعداد گوسفند را خریده بود تا بلکه در آینده از محل فروش این گله گذران زندگی کرده و سرپناهی نیز برای خود دست و پا کند.

مدیر روابط ‌عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان نیز گفت: کار این دامدار به جهت ترحم به پلنگ و دوتوله‌اش در آن لحظات حساس شایسته قدردانی است و کارشناسان این اداره کل از محل وقوع حادثه بازدید و با یافتن نشانه‌های حمله پلنگ به دام‌های این مرد روستایی، گزارش مستند خود را ارائه کرده‌اند.

امجد باقری اظهار کرد: فرم تعیین میزان خسارت وارده به این دامدار طبیعت دوست، براساس گزارش ارائه شده تنظیم و به دفتر حقوقی سازمان مرکزی ارسال شده و منتظر اعلام نظر نهایی هستیم.

وی حیوانات وحشی در حال انقراض را نیاز به مراقبت دانست و از افراد خواست با خودداری از تهدید این حیوانات برای جبران خسارت وارده، حتما دام‌های خود را بیمه کنند.

روستای گیلانکشه در 20 کیلومتری شهر آب‌بر مرکز شهر استان طارم واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف امیرخانی از گیلانكشه
United States
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۱
۱
با سلام
۱ گیلانكشه روستایی دشتی است كه اصلا دامدار ندارد.
۲ پلنگ حیوانی درنده ای است كه فقط یك شكار انجام داد دیگر حیوانات رانمی درد مانند گرگ نیست.
۳ این گوسفندان مال چه كسی است كه ما درگیلانكشه نمیشناسیم.
۵ آقا اگر دروغ هم میگویید لااقل طوری بگویید كه بگنجدگ
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها