دزد سابقه‌دار که با راه‌اندازی 108 درگاه اینترنتی جعلی بانک‌ها و ارسال پیامک‌هایی مبنی بر برنده شدن پول برای مردم 15 استان و نفوذ به حساب بانکی آنها سرقت کرده بود، از سوی پلیس فتای استان مرکزی دستگیر شد.
کد خبر: ۶۶۶۰۷۵
دزد حرفه‌ای از‌ حساب مردم، اینترنتی برداشت می‌کرد

فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره به جام‌جم گفت: چند روز پیش مردی با حضور در پلیس فتای شهرستان ساوه، از سرقت اینترنتی حساب بانکی‌اش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او با دریافت پیامکی مبنی بر این که هفت میلیون تومان در قرعه‌ کشی بانک برنده شده، برای واریز شدن این مبلغ به حسابش، مشخصات و شماره حسابش را در اختیار ارسال‌کننده پیامک قرار داده و ساعاتی بعد هنگام بررسی حسابش متوجه شده مبالغی پول از حسابش کم شده است بنابراین با بانک تماس گرفته و متوجه می‌شود درگاه اینترنتی که شاکی مشخصاتش را در آن ثبت کرده، متعلق به بانک نبوده و جعلی است.

سرقت‌های مشابه

وی یادآور شد: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری متهم اینترنتی آغاز شد تا این‌که ماموران اطلاع یافتند سرقت‌های مشابه دیگری نیز در شهر اراک رخ داده است بنابراین پرونده کلاهبرداری از شهروند ساوه‌ای نیز برای پیگیری در اختیار پلیس فتای استان مرکزی قرار گرفت.

جستجو‌ها برای یافتن رد پای متهم فراری ادامه یافت تا این‌که ماموران دو روز پیش مرد جوانی را در این ارتباط در شهر تهران دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس فتا و با اعتراف به جرایمش گفت: ابتدا پیامک‌های گروهی مربوط به برنده شدن در قرعه‌کشی بانک‌ها را به شماره تلفن‌های‌ افراد در شهرستان‌های استان مرکزی و 14 شهر دیگر فرستادم و سپس با راه‌اندازی 108 سایت اینترنتی که مربوط به درگاه‌های جعلی تعدادی از بانک‌های کشور بود، اعتماد مردم را جلب و 200 میلیون تومان با این شیوه از حساب مردم سرقت کردم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد، متهم چند بار به اتهام سرقت‌های مشابه دستگیر و زندانی شده است.

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد. افرادی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای شکایت از متهم در اداره پلیس فتای استان مرکزی حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها