چرا از سفر خارجی ایرانی‌ها ناخرسندیم؟

هفته گذشته‌ خبر افزایش سفر ایرانیان به خارج از کشور بویژه کشور ترکیه در رسانه‌های مختلف بازتاب‌ بسیاری داشت. شاید کمتر کسی باور می‌کرد شمار مسافران به مقاصد خارجی با افزایش نرخ ارز به این زودی‌ها سیرصعودی به خود بگیرد، اما شمار مسافرت‌های خارجی ایرانیان در نوروز 93 بر این نظریه خط بطلان کشید.
کد خبر: ۶۶۶۰۶۱
چرا از سفر خارجی ایرانی‌ها ناخرسندیم؟

آمار خروجی گردشگران ایرانی در سال گذشته هفت میلیون و 800 هزار نفر اعلام شده و در مقابل آمار مسافران و گردشگران ورودی در همین سال به چهار میلیون و 300هزار رسید. این درحالی است که مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌گوید از شمار مسافران ورودی به کشور فقط یک میلیون نفر در ایران هزینه می‌کنند و به عنوان گردشگر محسوب می‌شوند. اما با این‌که بحث گرانی سفر در این روزها نقل رسانه‌ها بود، کسی به این نکته اشاره نکرد که تنها جاذبه‌های دیدنی‌ خارج از کشور ایرانیان را مجاب می‌کند به سفرهای خارجی بروند. این در حالی است که با تماس با چند آژانس گردشگری و پرسیدن قیمت تورهای خارج از کشور (بویژه ترکیه) و مقایسه آن با قیمت تورهای داخلی مثل شیراز می‌توان متوجه شد اختلاف قیمت این تورهای برای بردن مسافران به این مقاصد بسیار کم است و همین نکته مسافران ایرانی را ترغیب می‌کند به جای دیدن شیراز راهی کشور ترکیه شوند.

به این قیمت‌ها دقت کنید؛ در نوروز امسال تور کیش، 3 شب و 4 روز (هتل 4 ستاره) یک میلیون و 800 هزار تومان، تور استانبول (ترکیه)، 4 شب و 5 روز، (هتل 4 ستاره) یک میلیون و800 هزار تومان و تور دبی، 4 شب و 5 روز، (هتل 3 ستاره) یک میلیون و 600 هزارتومان بوده است./ ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها