12هزار تن سیب زمینی سیستان وبلوچستان در راه بازار

برداشت سیب زمینی در استان سیستان و بلوچستان از هفته جاری آغاز شده که پیش بینی برداشت 12هزار تن از این محصول، نقش مهمی در کاهش قیمت خواهد داشت.
کد خبر: ۶۶۵۹۵۸
12هزار تن سیب زمینی سیستان وبلوچستان در راه بازار

رضا نجفی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن اعلام این خبر، افزود: همه ساله برداشت محصول سیب زمینی در این استان از اواخر فروردین آغاز شده و تا مرداد ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: 400 هکتار از زمین های کشاورزی استان به کشت سیب زمینی اختصاص دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: 300 هکتار از مجموع زمین های زیر کشت سیب زمینی سیستان و بلوچستان به شهرستان خاش و 100 هکتار به ایرانشهر اختصاص دارد.

وی گفت: به طور متوسط از هر هکتار زمین زیر کشت سیب زمینی30 تن محصول برداشت می شود که زمینه اشتغال 800 نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کار کاشت سیب زمینی در استان از دی ماه آغاز و برداشت آن از اواخر فروردین به ترتیب در ایرانشهر و سپس خاش آغاز می شود و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر نیز گفت: با آغاز برداشت محصول سیب زمینی از سطح 100هکتار زمین زیر کشت در این شهرستان قیمت این محصول در بازار ایرانشهر به کمتر ازسه هزار تومان کاهش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها