محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر عصر دیروز عازم مسکو شد.
کد خبر: ۶۶۵۶۳۴

به گزارش وزارت امورخارجه، اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر به منظور تمهید مقدمات و هماهنگی لازم برای اجلاس سران در مسکو برگزار می‌شود و بر این اساس برگزاری اجلاس وزرای امورخارجه کشورهای ساحلی به‌عنوان عالی‌ترین اجلاس مقدماتی اجلاس سران در دستور کار قرار دارد. ظریف همچنین در حاشیه این اجلاس علاوه بر ملاقات با همتای روسی خود، با دیگر مقامات شرکت‌کننده در این نشست درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهد کرد.در همین حال معاون وزیر امورخارجه ایران با اشاره به آغاز سی و هفتمین اجلاس گروه‌کاری خزر در مسکو گفت: رژیم حقوقی دریای خزر هنوز نهایی نشده و به مذاکرات بیشتری نیاز دارد.

ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا ـ اقیانوسیه وزیرخارجه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این نشست، مقدمه اجلاس وزرای خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر است که امروز با حضور محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان برگزار می‌شود. نماینده ایران در گروه کاری خزر با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای همسایه خزر در آستاراخان روسیه تا چند ماه آینده گفت: قبل از برگزاری اجلاس سران، پیش‌نویس بیانیه و همچنین رژیم حقوقی دریای خزر باید نهایی شود تا در اجلاس سران به امضا برسد. رحیم‌پور تشریح کرد: در این اجلاس کاری در بسیاری از موارد تفاهم حاصل شد و برخی مسائل باقیمانده نیز در اجلاس امروز وزرای خارجه تصمیم‌گیری و نهایی خواهد شد اما درباره رژیم حقوقی دریای خزر هنوز کارهای بیشتری باقی مانده است.

معاون آسیا ـ اقیانوسیه وزیر امورخارجه‌خاطرنشان کرد: احتمال می‌رود پس از اجلاس گروه کاری خزر در مسکو، اجلاس دیگری قبل از جلسه سران در تهران برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها