کد خبر: ۶۶۵۱۸۲
رسول خادم: بودجه کشتی به هیچ وجه متناسب با جایگاه آن نیست


رییس فدراسیون کشتی با انتقاد از بودجه اختصاص یافته به فدراسیون کشتی، گفت: ‌بودجه اختصاص یافته حتی کفاف یکی از تیم‌های پایه کشتی را نمی‌دهد.

رسول خادم در حاشیه تمرین تیم ملی کشتی آزاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مشکلات مالی فدراسیون کشتی، گفت: متاسفانه کشتی درگیر یکسری از مسائل و مشکلات مالی در گذشته است و به هیچ وجه خوشایند نیست که ما به علت مشکلات مالی دغدغه‌های زیادی داشته باشیم. به اعتقاد من بودجه کشتی به هیچ وجه متناسب با جایگاه آن در ایران نیست و این یک مساله جدی پیش روی کشتی ایران است. فرقی هم نمی‌کند چه کسانی در این فدراسیون مسئولیت داشته باشند.

رییس فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: بودجه ما آنقدر کم است که حتی کفاف یکی از تیم‌های پایه ما را هم نمی‌دهد و برنامه‌ریزی در این شرایط بسیار مشکل است. البته ما هم موافق این هم نیستیم که همه چیز فراهم باشد و یا اینکه همه منابع در اختیار کشتی قرار بگیرد اما توقع مردم از کشتی بالا است و باید آن را برآورده کنیم. اگر شرایط به گونه‌ای باشد که وجود انسان دیگر خاصیتی نداشته باشد، طبیعتا تصمیم دیگری خواهد گرفت.

وی درباره نحوه انتخاب نفرات تیم ملی برای اعزام مسابقات آسیایی قزاقستان نیز گفت: تلاش می‌کنیم با نهایت انعطاف‌پذیری در ضوابط و مقرارت این کار انجام دهیم. کسانی می‌توانند در مسابقات آسیایی شرکت کنند که در جام تختی و یا جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشند و تیمی که به این مسابقات اعزام می‌شود، ترکیبی از این نفرات است. ما در قزاقستان به دلیل وجود برخی از مسائل حاشیه‌ای کار مشکلی پیش‌رو داریم و برخی از تیم‌ها مانند ازبکستان با نفرات شاخص خود در این مسابقات حاضر می‌شوند. ما در این مسابقات هم به دنبال کسب نتیجه هستیم و هم اینکه میدان خوبی برای کسب تجربه ملی‌پوشان جوان‌مان باشد.

رییس فدراسیون کشتی افزود:‌ ما سعی می‌کنیم بهترین نتیجه را در این مسابقات بگیریم اما گاهی نتیجه فقط کسب طلا نیست و باید پشتوانه‌سازی خوبی برای تیم ملی صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره درخواست مهدی تقوی برای حضور مرحله نهایی اردوی تیم ملی نیز گفت: دو نکته درباره تقوی وجود دارد یکی اینکه او می‌توانست در سال 92 و هم در سال 91 مدال المپیک و جهانی بگیرد. قصد داریم او را به مرحله مقدماتی اردوها که در ماه اردیبهشت برگزار خواهد شد دعوت کنیم تا این فرصت را در اختیار او قرار دهیم که در کشتی حفظ شود. بحث دیگر نیز رابطه است که هیچ کس حتی رییس فدراسیون و کادرفنی هم نمی‌توانند در حوزه فنی فراتر از رابطه اقدام کنند. اگر بتوانیم این چارچوب را در کشی جا بیاندازیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و به آرزوهایمان می‌رسیم. یکی از آرزوهای دیرینه ما این است که دو تیم ملی داشته باشیم و روزی برسد که تیم دوم ما بتواند قهرمان جهان شود. به اعتقاد من کشتی ایران این پتانسیل را دارد و این موضوع دور از دسترس نیست.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به سوال ایسنا که علیرغم اینکه قرار بود نفرات برتر جام تختی به مسابقات آسیایی قزاقستان اعزام شود، چرا کشتی‌گیرانی مانند کمیل قاسمی و اسماعیل‌پور به این مسابقات اعزام می‌شوند، نیز خاطر نشان کرد: ملاک دعوت ملی‌پوشان در کشتی آزاد مسابقات جام تختی و جام جهانی بوده است. در کشتی فرنگی نیز ملاک دعوت بر اساس مسابقات جام یادگار امام و مسابقات جهانی بوده است و براساس عملکرد کشتی‌گیران در این مسابقات آنها را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم.

خادم درباره این گفته سخنگوی فدراسیون کشتی که پیش از این اعلام کرده بود، نفرات برتر جام تختی به مسابقات آسیایی قزاقستان اعزام می‌شوند، اظهار کرد: سخنان آقای رضایی ملاک عمل ما نیست، بلکه فرایند ملاک عمل ما است. همانطور که گفتم مسابقات جام جهانی و تختی ملاک دعوت ملی پوشان به اردوی تیم ملی بوده است.

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه آیا درست است به دلیل مشکلات مالی قصد دارید جام جهانی کشتی فرنگی را به جای سالن آزادی در سالن فرسوده هفتم تیر برگزار کنید،‌ نیز خاطر نشان کرد: ما اگر بخواهیم این مسابقات را در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار کنیم باید امکانات این سالن را به صورت گسترده تجهیز کنیم که این نیاز به یک میلیارد تومان هزینه دارد و ما باید این یک میلیارد را خرج کنیم و بعد این سالن را پس دهیم. اگر یک میلیارد پول داشتیم به جای تجهیز سالن آزادی در کشتی هزینه می‌کردیم. به اعتقاد من مجموعه هفت تیر برای برگزاری مسابقات بسیار بهتر از پیش شده است و می‌توان جام جهانی را در آن برگزار کرد.

( ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها