نماینده عالی دولت در گیلان گفت: طرح سرمایه گذاری خارجی برای تجهیز و بهسازی شالیزارهای استان در شورای اقتصاد مجوز گرفت.
کد خبر: ۶۶۴۶۴۰
بهسازی شالیزارهای گیلان با سرمایه گذاری خارجی

به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز شنبه در دیدار با معاون آب ، خاک و صنایع وزارت جهادکشاورزی اظهار کرد: با استفاده از اعتبارات فاینانس، طرح تجهیز و بهسازی 55 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در مدت سه سال اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون فقط 68 هزار هکتار شالیزار گیلان تجهیز و بهسازی شده ، افزود: از 238 هزار هکتار شالیزار استان 180 هزار هکتار قابلیت تجهیز و بهسازی دارد.

استاندار گیلان ادامه داد: کاهش هزینه های تولید ، مدیریت آبیاری بویژه در زمان کم آبی ، افزایش بهره وری و تولید محصول از مزایای اجرای این طرح است که ضرورت انجام آن را اجتناب ناپذیر کرده است.

نجفی با بیان اینکه طرح تجهیز و بهسازی و یکپارچه سازی شالیزارها از دهه 70 آغاز و به کندی پیش می رود، اضافه کرد: یکی از دلایل کندی اجرای این طرح، نبود اعتبارات کافی است که با استفاده از فاینانس این مشکل رفع خواهد شد.

سید رحیم سجادی معاون آب ، خاک و صنایع وزارت جهادکشاورزی نیز با اشاره به ردیف ملی سه هزار میلیارد ریالی برای اجرای آبیاری تحت فشار در کشور گفت: در قانون بودجه امسال 10 هزار میلیارد ریال دیگر به این اعتبارات افزوده شد.

وی همچنین با اشاره به تصویب طرح انتراع سیاستگذاری صنایع تبدیلی از وزارت صنعت ، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: براساس قانون، سیاستگذاری این بخش به وزارت جهاد کشاورزی بازگشته است.

وی پرهیز از دوگانگی و موازی کاری در گسترش صنایع تبدیلی و انجام تخصصی امور را از مزایای اجرای این قانون عنوان کرد.

استان گیلان دارای حدود 237 هزار هکتار زمین شالیزاری، 32 هزار هکتار باغ چای و بیش از 10 هزار هکتار اراضی زیر کشت مرکبات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها