به گزارش مهر، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: باید با اتخاذ راهکارهای اصولی و اجرای روشهای علمی به نوعی عمل کنیم که حریم پیادهروها صرفاً به تردد انحصاری عابران پیاده اختصاص پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه خط کشی عابر پیاده مناسب ترین وسیله برای اعلام هشدار به رانندگان است، اظهار کرد: به همین دلیل مطالعات جامعی را در زمینه ارتقای کیفی و کمّی خط کشی ها انجام داده و مشاور مجربی را به این منظور بکار گرفته ایم تا بتوانیم سطح ایمنی عابران پیاده را تا جای ممکن افزایش دهیم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه خط کشی های استاندارد عابر پیاده مطابق با شرایط جغرافیایی و ضوابط منطقه ای از انواع مختلفی برخوردارند، تصریح کرد: خطوط عابر پیاده در محلهایی که عابران بیشتری تردد می کنند، از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و کاربرد بیشتری دارند.
وی با تأکید بر ضرورت بکارگیری روشهای نوین در زمینه ارتقای ایمنی عابران پیاده، اضافه کرد: تغییر مواد مصرفی و اصلاح خطوط به منظور کاهش لغزندگی و انتخاب مناسب ترین رنگهای ترافیکی برای خط کشی گذرگاههای عابر پیاده، از جمله مواردی است که در دستور کار قرار داده ایم.
معاون شهردار تهران در پایان ایجاد فضای پیاده راهی که علاوه بر تامین فضای امن، باعث نشاط عابران پیاده شود را از جمله ابعاد مؤثر بر افزایش کیفیت مسیرهای پیاده روی بر شمرد و خاطرنشان کرد: در تهران نیز همچون کلانشهرهای پیشرفته جهان ایجاد فضای پیاده روی مطمئن و جذاب از جمله سیاستهای مدیریت شهری است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد