انصراف جراحان ارتوپدی از دریافت یارانه

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران از انصراف جراحان ارتوپدی از دریافت یارانه خبر داد.
کد خبر: ۶۶۳۵۷۵
انصراف جراحان ارتوپدی از دریافت یارانه

دکتر غلامعلی عکاشه گفت: شخصا از همکاران پزشک و هموطن درخواست کرده ام در چنین شرایط اقتصادی از دریافت یارانه انصراف دهند.

وی با بیان اینکه نظام سلامت ما یک نظام بیمار است و عملکرد نادرست مسئولان از یک سو و عملکرد نامناسب برخی پزشکان و پرستاران ازسوی دیگر به مشکلات آن دامن زده است، افزود:باید انگیزه خدمت برای اعضای نظام سلامت وجود داشته باشد.

عکاشه گفت: متاسفانه زحمات پزشکان از چند سال پس از جنگ تحمیلی چندان خوب دیده نمی شود. طبابت پیشه مقدسی است و نباید اجازه داد این قشر مورد هجمه رسانه ها قرار بگیرند.

به گفته رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، از سال 86 که آخرین تعرفه های تعیین شده از سوی نظام پزشکی به اجرا در آمد، تا کنون علی رغم تورم بیشتر از 200 درصدی تعرفه ها چندان رشد نکرده اند و این موضوع طبعا رضایت پزشکان را فراهم نمی کند.

عکاشه افزود: در این میان عملکرد بیمه ها نیز باید ارتقا یابد. یکی از اهداف دولت برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی تکمیل پوشش بیمه ای است. دولت، نظام سلامت و نظام بیمه ای به علاوه انجمن های علمی تخصصی چهار ضلع سلامت را تشکیل می دهند که می توانند با همیاری و تعامل مناسب گره از مشکلات مردم باز کنند.

پیشتر انجمن پزشکان عمومی ایران نیز طی پیامی حمایت خود را از کمپین انصراف از دریافت یارانه نقدی و اصلاح رویکرد اجرایی در طرح هدفمندی یارانه ها اعلام کرده اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها