آغاز به کار اولین نمایندگی بیمه خارجی درایران

معاون بیمه‌های اتکایی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی ایران گفت: از دو شرکت بیمه‌ای که قرار بود در ایران فعالیت کنند، یک شرکت کار خود را شروع و نمایندگی‌اش را دایر کرد و شرکت دوم هنوز در مرحله تقاضاست.
کد خبر: ۶۶۳۰۴۳

مینا صدیق‌نوحی از اعلام نام این شرکت بیمه‌ای خارجی خودداری کرد.وی در گفت‌وگو با فارس، اظهارکرد: بسیاری از شرکت‌ها متقاضی تأسیس دفتر ارتباطی هستند و ما بتازگی به دو شرکت معتبر اروپایی مجوز تأسیس دفتر ارتباطی در ایران را داده‌ایم.

تخلف 80 درصد شرکت‌های بیمه درمحاسبه سود

درهمین حال، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به صورت‌های مالی سال 91 و 92، بیش از 80 درصد شرکت‌های بیمه در شناسایی سود بدرستی عمل نکرده و مصوبات شورای عالی بیمه را اجرا نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم امین در نشستی با انجمن صنعت بیمه افزود: چگونگی محاسبه سود و زیان و بررسی صورت‌های مالی و همچنین نحوه اجرای مصوبات شورای عالی بیمه از سوی شرکت‌ها در حوزه معاونت نظارت انجام خواهد گرفت.

وی یادآورشد: با کمال تاسف بیش از 80 درصد شرکت‌های بیمه در شناسایی سود بدرستی عمل نکرده و مصوبات شورای عالی بیمه را اجرا نکرده‌اند. به گفته وی، سودهای شناسایی شده از پشتوانه کافی برخوردار نیست.

امین با بیان این‌که بیشتر شرکت‌ها از نیروهای با تجربه استفاده می‌کنند و همچنین اغلب شرکت‌ها متعلق به بخش غیردولتی بوده و به‌دنبال منافع سهامداران هستند، اظهارکرد: با وجود همه این مسائل هنوز چالش‌ها در جایگاه خود باقی هستند و در حوزه شناسایی سود بدرستی عمل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: شکایت‌ها از شرکت‌های بیمه افزایش یافته در حالی که کار بیمه‌گری مبتنی بر مشتری‌مداری است و به نظر می‌رسد، در صورت ادامه این روند محدودیت‌های قانونی نسبت به فعالیت شرکت‌های بیمه اعمال شود؛ چالش‌های مالی شرکت‌های بیمه در حالی است که چهار سال پیش چنین شرایطی وجود نداشت و وضع شرکت‌ها بهتر بود.

وی با بیان این‌که اگر صنعت بیمه نتواند بین درآمدها و هزینه‌های خود تناسبی ایجاد کند، آینده بیمه‌ها مطلوب نخواهد بود، افزود: رقابت موجب شد نرخ‌ها به کف برسد و از سوی دیگر مشتری‌مداری آسیب ببیند و بر همین اساس تقاضا و اعتماد به صنعت بیمه کاهش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها