معترضان به سیاست های اقتصادی فرانسوا اولاند در فرانسه با برپایی تظاهراتی گسترده نسبت به ادامه بحران اقتصادی اعتراض کردند.
کد خبر: ۶۶۲۳۴۶
تظاهرات گسترده ضد بحران اقتصادی در فرانسه

به گزارش واحد مرکزی خبر از پاریس، این تظاهرات گسترده اعتراضی با فراخوان سراسری در فرانسه درحالی برگزار شد که فرانسوی ها به حزب حاکم کشورشان در انتخابات اخیر شهرداری ها به دلیل ناکامی در بهبود شرایط اقتصادی نه بزرگ گفتند.

تظاهراتی که فقط در پاریس از میدان رپوبلیک تا میدان نسیون به طول 5 کیلومتر مملو از معترضان به سیاست های سوسیالیست‌ها شد.

سیاست‌های ریاضت اقتصادی را که سوسیالیست ها برای ورود به کاخ الیزه مدام برای قشر متوسط جامعه زیانبار توصیف می کردند در نهایت به یکی از سیاست های اصولی فرانسوا اولاند تبدیل شد.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: سیاستی که هم اکنون در فرانسه اجرا می شود بسیار خطرناک است به این دلیل که به جای نجات ، بیشتر مردم را در بحران اقتصادی غرق می کند.

وی افزود: سیاست های ریاضت اقتصادی اغلب موجب رضایت بازارهای مالی و سرمایه داران است اما فروپاشی خدمات عمومی ، افزایش بیکاری ، بی ثباتی برای جوانان و بازنشستگان و مهم تر از همه افزایش مالیات ها از تبعات اشکار و پنهان این نوع سیاست است که موجب شد تا معترضان در این تظاهرات با نه به سرمایه داران عرض اندام کنند.

یکی دیگر از تظاهرات کنندگان گفت: این نه برای اروپاست ، ما خواستار اروپای مردمی هستیم و نه اروپای پول داران و سرمایه داران.

وی افزود: ما از اروپایی که فقط به منافع سرمایه داران می اندیشد و مردم را به حساب نمی آورد بیزاریم.

هرچند سیاست های ریاضت اقتصادی را اتحادیه اروپا به بهانه خروج از بحران به کشورهای اروپایی تحمیل کرده اما مردم می گویند این گونه تصمیمات با منافع سرمایه داران در اروپا گره خورده است و مسئولان فرانسه هم مامور حفظ این منافع هستند.

یکی از تظاهرات کنندگان که ماسک چهره فرانسوا اولاند را بر صورت خود گذاشته بود از زبان رئیس جمهور فرانسه گفت: من در این تظاهرات شرکت کردم برای حمایت از دوستان بانکی ام ، من برای رضایت سرمایه داران کار می کنم . در این باره هم توافق هایی با امریکا و کشورهای اروپایی انجام شده تا جیب مردم را خالی کنیم.

یکی از ویژگی های این تظاهرات این بود که گروهها و احزاب نزدیک به چپ ها برگزار کننده اصلی این تظاهرات بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها