رودرروی دختر جوانی که در دام خواستگار شیاد گرفتار شد

باخت زندگی تاوان یک اعتماد

خواستگار شیاد که با همدستی یک پلیس قلابی به این بهانه که دستگیر شده و برای آزادی‌اش باید سه میلیون تومان جریمه بپردازد از زنی کلاهبرداری کرده بود، تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۲۲۶۸
همدستی خواستگار و پلیس قلابی برای کلاهبرداری از زن جوان

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش زن جوانی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران، از دو مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: در پی جدایی از شوهرم به تنهایی زندگی می‌کردم تا این‌که با مردی که او نیز از همسرش جدا شده بود، آشنا شدم و او از من خواستگاری کرد.

شاکی افزود: چند روز پیش این مرد با من تماس گرفت و خواست با او ملاقات کنم. پس از ملاقات گوشی تلفن همراه و کارت بانکی‌ام را در خودرویش جا گذاشتم و هنگام بازگشت به خانه متوجه موضوع شدم.

بنابراین با خواستگارم تماس گرفتم و او ادعا کرد به شهرستان رفته و چند روز دیگر پس از بازگشت، وسایلم را به من تحویل می‌دهد، اما دیگر از او خبری نشد تا این‌که دوباره با شماره تلفن مرد خواستگار تماس گرفتم که به جای وی مردی جواب داد و ادعا کرد پلیس است و مردی که من در جستجویش هستم به دلیل حمل مشروبات الکلی در یکی از شهرستان‌ها دستگیر شده و برای آزادی‌اش باید سه میلیون تومان جریمه به حساب دولت واریز کنم.

شاکی یادآور شد: بدون تحقیق به حرف‌های آن مرد اعتماد کرده و پول خواسته شده را به دو حساب بانکی واریز کردم و دوباره با شماره خواستگارم تماس گرفتم که همان مرد پاسخ داد و گفت پول جریمه را دریافت کرده و روز بعد خواستگارم آزاد می‌شود، اما هرچه منتظر شدم خبری از او نشد و تلفن همراهش نیز خاموش شد.

بنابراین با پلیس آگاهی آن شهر تماس گرفته و درباره خواستگارم از ماموران پرس و جو کردم که معلوم شد، چنین متهمی در آنجا و دیگر مراکز پلیس شهرشان دستگیر نشده و فردی که برای رهایی زندانی با او حرف زده، پلیس قلابی بوده است.

شناسایی صاحبان حساب

وی گفت: از بانک نام صاحبان حساب‌ها را به دست آورده و با آنها تماس تلفنی گرفتم و متوجه شدم هر دو از دوستان خواستگارم هستند و از ماجرای کلاهبرداری خبری نداشته‌اند. اطمینان یافتم خواستگارم با پلیس قلابی همدست بوده و با این کار قصد کلاهبرداری از مرا داشته است.

با تشکیل پرونده و به دستور قضایی تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که ماموران با احضار دو مردی که پول شاکی به حساب آنها واریز شده بود به تحقیق از آنها پرداختند و معلوم شد مامور قلابی از دوستان مشترکشان بوده و همراه خواستگار شاکی با آنها ملاقات کرده و خواسته بودند تا شماره حسابشان را در اختیار آنها قرار دهند تا مردی که به آنها بدهکار است پولشان را واریز کند و از این‌که آنها از شاکی کلاهبرداری کرده بودند بی‌اطلاع بودند.

بنا بر این گزارش، خواستگار شیاد و همدستش که در کلاهبرداری از زن جوان نقش داشتند، تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها