سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد

آمار انصراف از یارانه، مطابق پیش‌بینی‌ها

با این‌که دولت تاکنون آمار دقیقی از میزان انصرافی‌ها یا متقاضیان جدید دریافت یارانه نقدی اعلام نکرده اما سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید آمار انصرافی‌ها تا حد زیادی منطبق بر پیش‌بینی دولت است.
کد خبر: ۶۶۲۱۵۴
آمار انصراف از یارانه، مطابق پیش‌بینی‌ها

به گزارش خبرنگار ما و با این‌که امروز چهارمین روز از ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه است، اما هنوز دولت دقیقا مشخص نکرده در این مدت چه تعداد از افراد از دریافت یارانه انصراف داده و چه تعداد نیز مجددا دریافت یارانه خود را تمدید کرده‌اند. این در حالی است که مقامات دولتی در برابر طرح این پرسش همه چیز را به سی و یکم فروردین و پایان زمان ثبت‌نام موکول می‌کنند.

با وجود این دولت از همان روز اول ثبت‌نام بر کاهش قابل توجه شمار متقاضیان یارانه نقدی تاکید کرد. نرگس نجفی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ظهر بیستم فروردین ـ نخستین روز ثبت‌نام ـ اعلام کرد شمار منصرفین از دریافت یارانه تحسین‌برانگیز و در حد پیش‌بینی دولت بوده است. در همین حال همین سخنگو دیروز میزان منصرفین از دریافت یارانه را تا حد زیادی منطبق با پیش‌بینی دولت توصیف کرد.

وی به تسنیم گفت: هنوز آمار و اطلاعاتی درباره میزان افراد ثبت‌نامی یا انصراف‌دهندگان به دست نیامده و به همین دلیل نمی‌توان عدد و رقم مشخصی را در این زمینه اعلام کرد.

نجفی با بیان این‌که بعد از پایان فرصت ده روزه سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای ثبت‌نام یارانه نقدی می‌توان آمار دقیق تعداد انصرافی‌ها و ثبت‌نامی‌ها را اعلام کرد، افزود: هرگونه آمار و اطلاعات در این زمینه فقط از سوی ستاد و یا سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام خواهد شد، از همین رو تاکید می‌کنم مراکز دیگری که در این چند روز اخیر اعلام به ارائه برخی و ارقام در این خصوص اقدام کرده اند، مورد تائید ما نیست.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: از آنجا که روزهای سی‌ام و سی و یکم فروردین برای ثبت‌نام جا مانده‌ها اختصاص یافته، نمی‌توان گفت که در روزهای مشخص برای گروه‌های تعیین شده دقیقا چه تعداد ثبت‌نام و چه تعداد انصراف داده‌اند؛ بنابراین آمار نهایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام جامانده‌ها مشخص می‌شود. نجفی با اشاره به انتشار آمارهای نادرست در این زمینه در تعدادی از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها تاکید کرد: آمار و اطلاعاتی که در برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان و انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی منتشر شده مورد تائید ما نیست.وی ادامه داد: اما به نظر می‌رسد میزان انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تا حدود زیادی با پیش‌بینی دولت منطبق است.

املاک قولنامه‌ای در ثبت‌نام یارانه باید اعلام شود

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها همچنین گفت: املاکی که در زمان ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها به صورت قولنامه‌ای خریداری شده و این قولنامه سندی مبنی بر مالکیت آن ملک است، باید در زمان ثبت‌نام اعلام شود.

نرگس نجفی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان آن‌که قولنامه به معنای خرید و داد و ستد وجوه است، اظهار کرد: منظور از تملک ملک مسکونی، تنها اسناد رسمی سازمان ثبت نیست و ملک قولنامه‌ای هم برای اعلام مالکیت ملک می‌تواند مدنظر قرار گیرد.وی ادامه داد: سامانه ثبت‌نام یارانه دارای گزینه‌هایی برای تعیین وضع مالکیت املاک است و دارندگان این قولنامه‌ها نیز باید گزینه مربوط را تکمیل کنند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد: در مقابل اسامی اعضای خانوار، گزینه‌های بله یا خیر درخصوص تعیین وضع مالکیت ملک وجود دارد که ثبت‌نام‌کنندگان باید نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

نجفی درباره راستی‌آزمایی اطلاعات ارائه شده از سوی ثبت‌نام‌کنندگان نیز افزود: راستی‌آزمایی پس از پایان مرحله ثبت‌نام از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌شود.سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با تشکر از انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه که با انصراف خود باعث شدند منابع بیشتری در اختیار دولت قرار بگیرد تا این منابع را در سایر حوزه‌هایی که قانونگذار تعیین کرده، مورد استفاده قرار گیرد، از ثبت‌نام‌کنندگان نیز خواست در زمان ثبت‌نام به دستورالعمل‌ها و شرایط اعلامی مندرج در صفحه اول سامانه توجه ویژه داشته باشند.

دفع حملات اینترنتی هکرها به سایت رفاهی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گرچه تاکنون حملاتی نسبت به سایت رفاهی صورت گرفته، اما بعید می‌دانیم حمله‌ای روی این سایت تاثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه بازدید از نحوه ثبت‌نام هدفمندی یارانه‌ها در شرکت پست در این زمینه اظهار کرد: رسانه ملی خبر رسانی بسیار خوب و کارآمدی در ثبت نام یارانه ها داشت به نحوی که با نشان دادن فرم ثبت نام و طرح جزئیات آن مردم را بخوبی راهنمایی کرد.

ما برای ثبت‌نام از مردم دو شیوه را طراحی کردیم که اولین شیوه که طرح اصلی محسوب می‌شد، ثبت‌نام اینترنتی است، اما با توجه به این‌که در گذشته کاری با چنین حجمی را تجربه نکرده بودیم، نام‌نویسی به شیوه‌ دستی و در دفاتر مختلف را نیز مورد توجه قرار دادیم.وی به مرتبه اول نام‌نویسی برای هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: در مرحله‌ی اول، ثبت‌نام برای دریافت یارانه‌ها حدود دو تا سه ماه به طول انجامید، اما حال قرار است این عملیات ظرف مدت ده روز انجام شود که این خود اقدامی بسیار بزرگ است.

وی عنوان کرد: البته بابت این موضوع نگرانی‌هایی داشتیم که به همان اندازه که طرفدار داریم، دشمنانی هم هستند که ممکن است با توجه به پیشرفت‌های امروز دنیای تکنولوژی، قصد انجام شیطنت‌هایی را داشته باشند. به هر حال اکنون شبکه‌های بسیار بزرگ دنیا هم گاهی با حمله هکرها دچار مشکل می‌شوند و این کار بزرگی است که سایتی بخواهد جلوی تمام این حملات را بگیرد. به همین ترتیب برای ساعاتی در روز چهارشنبه هفته گذشته سایت رفاهی با کندی‌هایی همراه شد.

واعظی اظهار کرد: برخی رسانه‌ها موضوع را درک کردند و یکی دو ساعتی به ما فرصت دادند، اما برخی دوستان دیگر و برخی سایت‌ها که گویی منتظر این فرصت بودند، با خوشحالی مساله را منتشر کردند، اما بعد از آن نگفتند در روزهای پنجشنبه و جمعه 500 هزار خانوار در یک ساعت موفق به ثبت‌نام شدند.وی ادامه داد: در نهایت می‌توان گفت آنچه اتفاق افتاده یک تجربه‌ ملی است که براساس آن می‌توان ادعا کرد که این توان وجود دارد که پس از این در صورت موافقت انتخابات کشور را هم به شکل اینترنتی برگزار کرد.

وزیر ارتباطات یادآور شد: در زمان هدفمندی یارانه‌ها مشکلاتی به مراتب سنگین‌تر از انتخابات وجود دارد؛ چراکه در زمان برگزاری انتخابات ما می‌دانیم که به‌ طور مثال با 65 هزار صندوق رای مواجه هستیم و باید برهمین اساس برنامه‌ریزی کنیم، اما در زمان هدفمندی یارانه‌ها چنین امکانی وجود ندارد و نمی‌توان درباره‌ تعداد افرادی را که در یک روز به سایت مراجعه می‌کنند، به‌طور دقیق تخمین زد.

واعظی همچنین عنوان کرد: در این فرآیند ممکن است شبکه فیبر نوری قطع شده یا حتی این سایت مورد حمله قرار گیرد. به همین دلیل ما شبکه‌ای کامل را در نظر گرفته‌ایم که به هر صورت بتواند این فرآیند را مدیریت کند. برهمین اساس تیم‌های مختلف از جمله پست و... فعالیت خواهند کرد تا در این دوره با مشکلی مواجه نشویم و حتی اگر به هر دلیل سایت دچار نوعی کندی شد، فرم‌هایی که پیش از این آماده شده در اختیار مردم قرار گیرد تا با تکمیل این فرم‌ها، اطلاعات خود را به ثبت برسانند.

آی.پی.ها را رصد می‌کنیم

همچنین نصرالله جهانگرد، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات دراین باره گفت: زمانی که شبکه ما و سایت رفاهی در حال فعالیت است، تمام IP آدرس‌هایی که قصد ورود به آن را دارند، از طرف ما شناخته و رصد می‌شود و در این میان با برخی افراد که قصد حمله به این سیستم را دارند، برخورد خواهد شد. علاوه بر این برای کاربرانی که در خارج از ایران هستند هم امکان دسترسی به این سایت وجود ندارد. به همین دلیل می‌توان گفت که اگر حمله‌ای نسبت به این سایت صورت می‌گیرد، اگر از سوی کشورهای دیگر باشد، وارد این سیستم نخواهد شد.

وی عنوان کرد: درباره حملات داخلی هم برخی از آنها به شکل آماتوری بوده و برخی دیگر هم شاید می‌خواستند توان ما را آزمایش کنند، اما به هر حال تمام این موارد مانیتور شده و IPهای حمله‌کننده شناسایی می‌شوند و اگر حملات آنها جدی باشد، از طریق سرویس‌دهندگان مربوط به آن IP تذکرهای لازم ارائه خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین اظهار کرد:‌ البته در هر صورت فضای سایبری فضایی است که به طور دائم در آن امکان جنگ و اختلال وجود دارد، اما با این وجود ما با تدابیر به کار گرفته شده امیدواریم برای این سیستم مشکل خاصی پیش نیاید.

جهانگرد در پاسخ به پرسشی که درباره عدم دریافت پیامک پس از ثبت‌نام مطرح شده بود هم توضیح داد: اگر ثبت‌نام افراد بدرستی صورت گرفته باشد، قطعا بلافاصله پس از ثبت‌نام پیامک تائید را دریافت خواهند کرد و اگر برای فردی این پیامک نیامد، قطعا ثبت‌نام او ناقص بوده یا فرمش اشکال داشته است؛ البته در برخی موارد ما هم مشاهده کردیم که صاحبان برخی کافی‌نت‌ها با وجود تاکیدات متعدد صورت گرفته به جای شماره تماس سرپرست خانوار، شماره خود را وارد کرده‌اند که این مساله به کافی‌نت‌هایی که چنین تخلفی را کرده بودند، تذکر داده شده است.

اهدای کارت همیاری ملی به انصراف‌دهندگان از یارانه

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: افرادی که از دریافت یارانه نقدی انصراف بدهند، کارت همیاری ملی دریافت می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این سازمان افزود: به موجب دستورالعملی که در ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها در دولت تهیه شده قرار است به انصراف‌دهندگان از مرحله دوم دریافت یارانه نقدی، کارتی به عنوان همیاری ملی تقدیم شود.

بر این اساس مقرر شده کسانی که این کارت را دریافت می‌کنند از امتیازهایی برخوردار شوند.

جزئیات این امتیازها از چگونگی ارائه این کارت در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
ما زمین داریم ولی موفق به ساخت خانه ای در ان نشده ایم حال ما خانه داریم یا نه
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
هر روز یه تار نزنین. اول بشینین دور هم یه تصمیم قاطع بگیرین بعد به مردم اعلام كنین. حالا هم این كارتها . این همه هزینه نكنین واسه چیزایی كوتاه مدتی كه میدونین به درد نمیخورن . اینهمه تصمیمهای عجولانه نگیرین كه فردا بگید نشد و مجبور بشید هزار تا هم اما و اگر ردیف كنین بغلش. این ایران كی میخواد در مدیریت پیشرفت كنه ؟؟؟
محمود شفیق
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
در خصوص نیامدن پیامك اگر ثبت نام ناقص باشد چرا بعد از ثبت نام گزینه با موفقیت ثبت شد بزودی پیامك به شماره همراه شما ارسال میگردد .لطفا توضیح دهید مشكل خودتونو به كافی نت ها ربط ندید
و-س
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
سلام من معلول جسمی حركتی می باشم وهیچ گونه درامدی برای تامین معاش خانواده خودندارم میزان درامد ماهانه راچقدربایددرفرم ثبت نام یارانه اعلام كنم

نیازمندی ها