پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر کرد

پاسخ به 3 سوال مهم در باره ثبت نام یارانه ها

سخنگوی سازمان هدفمندی به سه سوال مهم مردم در باره ثبت نام یارانه ها پاسخ داد و گفت:پس از پایان این مرحله از ثبت نام شرایطی فراهم خواهد شد که خانوارهایی که به دلیل تغییر وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی خانوار در ماه های آتی ممکن است در گروه درآمدی پایین تر یا بالاتر از وضعیت فعلی شان قرار بگیرند ، بتوانند نسبت به ثبت نام مجدد یا انصراف اقدام کنند.
کد خبر: ۶۶۲۰۸۶
پاسخ به 3 سوال مهم در باره ثبت نام یارانه ها

نرگس نجفی سخنگوی سازمان هدفمندی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت به سه سوال مهم مردم در خصوص ثبت نام یارانه ها پاسخ داد.

1- نحوه ثبت نام نیروهای مسلح :

نیروهای مسلح به دو گروه تقسیم می شوند : یک گروه که در مرحله اول با افراد معمولی ثبت نام کردند همچنان مانند مرحله اول به سامانه مراجعه و ثبت نام می کنند اما گروه دوم که به لحاظ شغلی در وضع خاصی قرار دارند به یگان ها و محل کار خود مراجعه و ثبت نام می کنند.

2- فوت شدگان 22 اسفند به بعد:

در صورتی که تغییرات تعداد خانوار از طریق پلیس 10+ تا تاریخ 22 اسفند ماه 1392 اعلام شده باشد و یا بطور خودکار از طریق اداره ثبت احوال اعلام گردیده باشد، سرپرست جدید با مراجعه به بانک و ثبت حساب یارانه ای در سامانه سازمان می تواند ثبت نام نماید. در غیر اینصورت با توجه به اینکه امکان ثبت نام خانوارهای جدید یا تغییر سرپرست در این مهلت ده روزه ثبت نام مقدور نمی باشد توصیه می شود خانوارهایی که با یکی از 4 واقعه حیاتی (اعم از تولد، فوت، ازدواج و طلاق) بعد از 22 اسفند مواجه بوده اند و تغییرات اطلاعات آنها در سامانه سازمان هدفمند سازی یارانه ها هنوز اعمال نشده است، با همان ترکیب خانوار قبلی خود که یارانه فروردین ماه سال جاری را دریافت کرده اند ثبت نام کنند. بدیهی است پس از پایان مهلت ده روزه ثبت نام فرصت مناسب برای تغییر اطلاعات آنها به واسطه 4 واقعه مذکور وجود خواهد داشت .

3- افرادی که در حال حاضر انصراف می دهند اما بعدا نیازمند دریافت یارانه می گردند آیا می توانند مجددا ثبت نام کنند؟

دولت بر سیال بودن شرایط اقتصادی ـ اجتماعی خانوارها اشراف دارد به همین دلیل جای هیچگونه نگرانی نیست و مردم اطمینان داشته باشند که پس از پایان این مرحله از ثبت نام شرایطی فراهم خواهد شد که خانوارهایی که به دلیل تغییر وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی خانوار در ماه های آتی ممکن است در گروه درآمدی پایین تر یا بالاتر از وضعیت فعلی شان قرار بگیرند ، بتوانند نسبت به ثبت نام مجدد یا انصراف اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۷
اكرم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
۰
۰
من و همسرم موفق به جدا كردن یارانه خود نشدیم و متاسفانه فكر می كردم كه خودمون می تونیم تو این مرحله اقدام به ثبت نام كنیم ولی فردای شروع ثبت نام كه خانواده من ثبت نام خودشان را انجام داده بودند من و همسرم متوجه شدیم كه چون یارانه خود را جدا نكرده بوده ایم باید طبق روال قبل ثبت نام انجام بدیم یعنی پدرم من را جزو اعضای تحت تكلف ثبت كند ولی چون آنها ثبت نامشان را انجام داده بودند من جا ماندم ولی همسرم توانست جزو اعضای خانواده اش یعنی روال قبل ثبت نام انجام دهد حال تكلیف من كه جزو هیچ كدام به ثبت نرسیده ام چیست و چكار باید انجام دهم.لطفا جواب سوال من را بدهید.
مریم
United States
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
۰
۰
من كارت ملی ام را گم كرده بودم حالا كه مادرم روز اول ثبت نام كرده من را ننوشتن. حالا كه كارتم را پیدا كردم می تونم با شوهرم ثبت نام نمایم؟
یحیی رستم پور
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
با سلام و خسته نباشید
سایت رفاه برای ثبت نام خطا میده كه ساعت و تاریخ خود را صحیح نمایید و مجددا تلاش فرمایید
كه ساعت و تاریخ تا ثانیه اش درسته ولی باز نمیره اگه میشه راهنمایی كنید. باتشكر
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
من ثبتنام كردم اصلا برام پیامك نیامده چیكار كنم ؟ ممنون میشم جواب بدید
زهرا استیری
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
من در محل كارم برای پرسنل كارخانه ثبت نام انجام می دهم اما برای 3 نفر از كارگران ما كد رهگیری نیامد چه باید كرد
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
سلا م بنده ثبت نام را با موفقیت انجام دادم ولی پیامك برای من نیامد .همونروز دوباره برای ثبت نام رفتم كه دیگه توسیستم زد شما قبلاثبت نام كرده اید تكلیف كد شناسای من چی میشه
شراره عسكری
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
با سلام برای ثبت نام اشتباهی تعداد خانوار را به جای 2 عدد1زدم و فقط اطلاعات پد رم را وارد كردم و مادرم كه زیر مجموعه پدرم بود را نزدم حال باید چه كنم با سپاس
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
۰
۰
من قبل از این یارانه ام به حساب پدرم ریخته می شد ولی اكنون با مردی ازدواج كردم كه همسر دومش می باشم و او و همسر و فرزندش یارانه دریافت می كنند. آیا من نیز كه همسر عقدی او می باشم می توانم از جانب وی یارانه دریافت كنم و تحت پوشش وی قرار گیرم. در غیراینصورت چگونه باید برای دریافت یارانه ام اقدام كنم. پدرم نیز مرا از حساب یارانه خود درآورده است.
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
۰
۰
من به اشتباه همه گزینه های مالكیت را برای تمام خانواده بلی زدی ام در صورتی كه تنها پدرم خانه دارد ، باید چكار كنم ؟
علی حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
۰
۰
با عرض سلام خواهشن خواستم ببینم ثبت نام من تایید شده؟
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
۰
۰
با سلام من خودم سرپرست هستم و هنگام ثبت نام یك نفر ثبت شده و فرزندم ثبت نشده و تنها منبع در امد من همین یارانه است من چیكار باید بكنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید...
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
۰
۰
خانواده ما ۵نفره است ولی 4 نفر ثبت شده الان برای اون یك نفر چه راهی وجود دارد؟
خجسته باقری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
۰
۰
با سلام. اینجانب اشتباها نام فرزند خود را ذكر نكردم چون فكر كردم منظور از تعداد خانوار فقط فرزندان هستند بنابراین گزینه 1 را انتخاب كردم. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید چكاركنم تا اطلاعات فرزندم را اضافه نمایم.
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
۰
۰
آیا زمانی برای ویرایش اطلاعات خانوارهای كه در ثبت اطلاعات دچار اشتباه شد ن مثلا خانه نداشته ولی نوشته كه دارد .
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
سلام من و خانواده ام از ثبت نام یارانه جا مانده ایم تقاضامندم كه مهلتی دوباره از مسوولین كه ما هم بتوانیم ثبت نام كنیم و احیای حق انجام شود با خواهش فراوان ممنون
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
۰
۰
من به دلیل مشكلاتی از ثبت نام یارانه جا موندم و الان میخوام ثبت نام كنم و از افراد نیروهای مسلح به حساب میام، یكی بهم بگه باید چی كار كنم؟ ممنون...
سوسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
۰
۰
باسلام وخسته نباشید؛ من برج 10ازدواج كردم فاز دوم هم كه برج 12 شروع شدبه همین دلیل خانواده پدرم اسم من راازلیست خانوارخودشان حذف نموده اند تا باشوهرم كه یارانه خودش جداست وقتی كه میخواست اسم من رادرخانوارخودش ثبت كند؛نشد؛یعنی سیستم ثبت نكرد؛ 7ماهه یارانه نگرفتم لطفا من راراهنمایی كنیدكه چكاركنم؛باتشكر

نیازمندی ها