93، سال کم ریزگرد ایرانی ها

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار از کاهش شدت ریزگردها در سال 93 خبر داد و گفت: بارش‌ها در عراق 70 درصد افزایش یافته است و برنامه‌های مدونی برای مقابله با گرد و غبار در این کشور پیش بینی شده است.
کد خبر: ۶۶۰۶۶۳
93، سال کم ریزگرد ایرانی ها

ضیاء الدین شعاعی روز سه‌شنبه با بیان اینکه اراده دولت برای حل مشکلات زیست محیطی از جمله دریاچه ارومیه و ریزگرد باعث ایجاد دفتر مقابله با پدیده گرد و غبار شده است افزود: دولت توجه ویژه‌ای به معضلات محیط زیست داشته است و بنا بر برنامه‌ریزی‌های مدونی پیگیر حل مشکلات محیط زیستی از جمله مقابله با پدیده گرد و غبار است.

وی اظهار کرد: دفتر مقابله با پدیده گرد و غبار در سازمان محیط زیست تشکیل شده است تا حرکتی جهادی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار آغاز کند و زمان بندی و اعتبار نیز برای این دفتر پیش بینی شده است. از اواخر سال گذشته که بنده مسئولیت مدیریت این دفتر را بر عهده گرفته‌ام به طور جدی پیگیر حل مشکل ریزگرد بوده‌ایم.

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان اینکه مطالعات بسیاری از سوی مجامع ملی صورت گرفته است عنوان کرد: برای مقابله با پدیده ریزگردها کمیته ملی و دبیرخانه تشکیل داده‌ایم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كامبیز فاتحی
Iraq
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
جناب آقای شعاعی با توجه به تماس تلفنی بیست روز قبل بنده با آن مقام گرامی اعلام كردم كه درست برعكس فرمایشات نوشته شده آنجناب وضعیت بسیار اسف بارتر و خطرناكتر از قبل خواهد شد چون از لحاظ علمی لایه سطحی بسترهای خشك شده پودری منطقه كه دارای تراكم ذرات درشت دانه ریزگردها هستند برداشت شده و كم كم به لایه ذرات كلوئیدی بسیار ریزتر از حد معمول گذشته رسیده ایم به این معنی كه گرچه ما تراكم ذرات كلوئیدی بسیار ریز تر قبل را شاید شاهد نباشیم ولی دستگاههای سنجش برعكس فرمایشات حضرت عالی را نشان خواهند داد . چون بنده بیش از 13 سال از عمرم را صرف تحقیق بر روی ریزگردهای كلوئیدی كرده ام و آنها را آنالیز كرده ام و ثبت اختراع شماره 74849 كه ساده ترین و سریعترین راه مبارزه با ریزگردها می باشد متعلق به بنده می باشد كه حفاظت محیط زیست كشور به دلیل قیمت 20 میلیون دلاری و ضمانتی آن حاضر به خرید دانش و تكنولوژی ساخت دستگاه نشد كه قادر است با تولید انبوه آن در مدت 3 سال 7 الی 8 میلیون هكتار كل بسترهای عراق و ایران و عربستان را با مواد طبیعی تثبیت و بذرپاشی نماید . اگر می خواهید كه دلیل شكست تمام نشستها و كنفرانسهای برگزار شده در باره ریزگردها را بدانید این موضوع است كه چون ذرات كلوئیدی در آب تشكیل می شود، این موضوع باید توسط متخصصین تصفیه آب بررسی شود نه علوم دیگر و باید عرض كنم كه در تمام سمینارهای علمی ریزگردها كه در اربیل عراق صورت گرفته و مورد قبول همه متخصصین محیط زیست قرار گرفته ،كارشناسان ایرانی غایب بوده اند .

نیازمندی ها