معاون مالیات‌های مستقیم سازمان مالیاتی از اعمال یکسان‌سازی نرخ مالیات حقوق کارمندان دولتی و غیردولتی از ابتدای سال ۹۳ خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۴۴۰

در سال‌های گذشته نرخ مالیاتی کارمندان برای درآمدهای بالاتر از سقف معافیت 10 درصد بود ولی برای کارگران این نرخ به‌صورت پلکانی از 10 تا 30 درصد افزایش پیدا می‌کرد که این تبعیض مالیاتی اعتراض کارگران را در پی داشت. بر همین اساس، مجلس برای رفع تبعیض، در قانون بودجه امسال نرخ مالیاتی کارمندان و کارگران را از سال 93 یکسان کرده است.

حسین وکیلی در گفت‌وگو با تسنیم دراین باره اظهار کرد: در سال‌های گذشته نرخ مالیات حقوق کارمندان دولتی و غیردولتی با یکدیگر تفاوت داشت، اما براساس قانون بودجه سال جاری برای اولین بار مالیات حقوق این دو بخش یکسان شده است.

وی با اشاره به تصویب اصلاحیه قانون مالیاتی در مجلس گفت: علاوه بر قانون بودجه بنا شده این تبصره در قانون جامع نظام مالیاتی گنجانده شود تا از این پس نیاز به تصویب‌آن در قوانین بودجه سالانه نباشد.معاون مالیات‌های مستقیم سازمان‌مالیاتی تأکید کرد: با تصویب این تبصره در قانون جامع نظام مالیاتی به‌صورت دائم نرخ مالیات حقوق کارمندان دولتی و غیردولتی یکسان خواهد شد.

به‌گفته وکیلی، امسال سقف معافیت‌های مالیاتی نسبت به سال‌های قبل از افزایش چندبرابری برخوردار شده و در عین حال نرخ مالیاتی حقوق برای کارمندان بخش غیردولتی کاهش یافته و به 10 درصد رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها