هتل‌ها با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تنها 65 درصد ظرفیت هتل‌ها در ایام نوروز پر شده است.
کد خبر: ۶۶۰۱۷۵
هتل‌ها با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند

حسین امامی منطقه آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: هتل‌ها با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت هتل‌داری راغب به سرمایه گذاری نیستند که این اقدام باعث ارائه نامناسب خدمات به مسافران می‌شود.

وی افزود: گنجایش کافی در بناهای تاریخی و تفرجگاه‌ها وجود ندارد، در این صورت خدمات مناسبی به مسافران داده نمی‌شود که نارضایتی گردشگران را در پی دارد.

امامی خاطرنشان کرد: توجه به هتل‌ها و میهمان سراها باید در اولویت اول قرار گیرند و پس از پر شدن ظرفیت هتل‌ها و میهمان سراها از ستاد اسکان استفاده شود، بدین منظور برای جلوگیری از متحمل شدن ضرر به سرمایه داران در بخش هتل، امسال تنها از مسافران فرهنگی در ستاد اسکان پذیرش شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید از توان‌های سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، استفاده و زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و زیرساخت‌های گردشگری فراهم شود. می‌توان از این ایام به عنوان یک فرصت استفاده شود و تلاش ویژه‌ای در معرفی فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران به توریست‌ها انجام داد.

امامی با بیان اینکه عوامل مختلفی در رشد صنعت گردشگری و جذب توریست موثر است، تصریح کرد: وجود زیرساخت‌های گردشگری، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، راه‌های دسترسی، مجتمع و امکانات رفاهی بین راهی، نصب تابلوی علائم و استاندارد سازی تفرجگاه‌ها، هتل و رستوران از عوامل تاثیرگذار در جذب هر چه بیشتر گردشگر در استان هستند.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گردشگری افزود: با جذب سرمایه‌گذاری شاهد رونق اقتصادی و اشتغال زایی در منطقه خواهیم بود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با بیان اینکه نگاه در حوزه صنعت گردشگری منصفانه نیست، افزود: امیدواریم در دولت توجه و نگاه ویژه به تمام پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با داشتن مرز و پایانه‌های قوی نباید تنها مسیر ترانزیتی شود، خاطرنشان کرد: در استان باید به حوزه پزشکی توجه بیشتری شود تا مسافرانی که برای درمان وارد استان می‌شوند عاملی برای آمدزایی، معرفی هر چه بیشتر توانمندی علمی پزشکان استان و نیز جذب توریست گردد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها