وزیر تعاون، کار و رفاه اعلام کرد

سناریوهای جدید یارانه‌ای دولت

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری 4 تا 6 بسته کالایی اعلام می شود که افراد با کارت بانکی بتوانند آن را در فروشگاههای مختلف تهیه کنند.
کد خبر: ۶۵۹۰۵۲
ارایه 4 تا 6 بسته کالایی در سال جاری

علی ربیعی در خصوص اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به مردم اطمینان داد که در این مرحله قیمت ها با شیب ملایمی افزایش می یابد و مردم نباید در خصوص اجرای آن نگران باشند.

وی با بیان این که در سال جدید باید به سوی تغییر گام برداریم و مسوولان باید در این امر پیش گام باشند، افزود: هم اکنون بیش از 20 میلیون شغل در کشور داریم که باید این موضوع را به مثابه ثروت جامعه قلمداد کرد.

وی اقتصاد مقاومتی را به منزله اقتصاد رشد دانست و افزود: اقتصاد باید با هدف به سوی رشد و تعالی گام بردارد و اقتصاد مقاومتی به معنای شرایط جنگی نیست.

به گفته ربیعی جامعه در مفهوم تلاش نیاز به تغییر دارد. باید بیشتر کار و تلاش کنیم و بهره وری را در کار افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است در ذات جامعه ایرانی خیر جمعی وجود دارد و باید این خیر جمعی در کشور در حوزه اقتصاد، کار و تلاش تسری یابد.

ربیعی با اشاره به حمایت های بیمه ای در سال 1393 گفت: بحث سلامت در ایران نیاز به اصلاح ساختار دارد. دولت در سال جاری آمادگی دارد پنج میلیون نفر را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وی ارتقای فرهنگ استفاده از بیمه در کشور را ضروری می داند ، به گونه ای که یک نفر با یک دفترچه همزمان برای تشخیص به سه پزشک مراجعه نکند.

وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی تاکید کرد باید ساختار درمانی و بیمه در کشور دوباره ساماندهی شود.

وی در خصوص حداقل دستمزد کارگران برای سال جاری که از سوی شورای عالی کار 608 هزار تومان تعیین شده است ، گفت: نشست های شورای عالی کار که در ماههای پایانی سال 1392 برگزار شد در محیطی دوستانه بود و با در نظر گرفتن حق اولاد، خواربار و مسکن افزایش بیش از 28 درصدی حداقل دستمزد را برای کارگران بدنبال داشت.

ربیعی تاکید کرد افزایش دستمزد کارگران بر اساس حداکثر تلاش شرکای اجتماعی کار محقق شد و بیش از این مقدار افزایش در توان کارفرمایان و دولت نبود.

این مقام مسوول در خصوص موضوع یارانه ها معتقد است نگاه به یارانه ها باید تغییر کند. این تصور که یارانه یک حق عمومی است و همه آحاد جامعه باید از آن برخوردار شوند نادرست است و یارانه باید به خانوارهایی تعلق گیرد که به طور واقعی نیازمند هستند.

وی ادامه داد: رسانه ها باید روی این موضوع که خانوارهایی که نیاز ندارند و می توانند به طور داوطلبانه از گرفتن یارانه انصراف دهند، کار بیشتری انجام دهند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
۰
۰
چطور این جور صدقه دادن ها باعث فساد نمی شود؟ یك شانه تخم مرغ از فروشگاه شهروند چیذر گرفتیم كه از تخم كبوتر هم ریزتر بود. تا حالا می گفتند سهمیه سوخت باعث محدود شدن مصرف می شود. اگر گران شود دیگر زیادی مصرف عیبی ندارد.؟

نیازمندی ها