فاصله بیکاری استان‌ها 11 درصد شد

17 آمار کلیدی از بیکاری در کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که چرخ تولید نچرخد معضل بیکاری حل نمی شود و همانند سالهای قبل با شعار نمی شود بیکاری را رفع کرد.
کد خبر: ۶۵۹۰۳۸
رفع بیکاری با شعار حل نمی شود

علی لاریجانی در بازدید از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: نیروی انتظامی محل اتکا مردم و مامن ایجاد آرامش و اجرای قوانین است. مردم نیاز به پشتوانه ای دارند تا وقتی که به مشکل برخوردند آنها را برای رسیدن به حقشان کمک کند، خوشبختانه پلیس ایران امروز چنین جایگاهی دارد و هر چه به جلو می رویم به سمت جایگاه اصلی اش پیش می رود.

وی ادامه داد: اگر چه در گذشته مشکلاتی در برخورد با مجرمان و تخلفات رانندگی وجود داشت اما در حال حاضر گام های خوبی برداشته شده است حتی قانون جدید راهنمایی و رانندگی نیز در مجلس تصویب شده است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه اهتمامی که رسانه های گروهی برای فرهنگسازی انجام می دهند قابل تقدیر است، تاکید کرد: باید به یک فرهنگ غالب برسیم که همه در آنها احساس مسئولیت کنند. اصلاح رفتارها نیاز به درک عمومی و مشترک دارد و اراده فردی نمی تواند در آن تاثیرگذار باشد.اصلاح جز با همت عمومی امکان پذیر نیست و حتی دیدیم که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال روی عمومی کردن اقتصاد تاکید داشتند.

رئیس مجلس با بیان اینکه هر کشوری برای خود دارای اولویت هایی است، تاکید کرد: رسانه ها باید بر اساس اولویت ها حجم کارشان را تنظیم کنند. اگر امروز بپرسیم که اولویت اصلی کشور چیست ممکن است بگوییم مسئله اقتصادی و سیاست خارجی است اما مسئله مهم امنیت جامعه است که نیروی انتظامی وظیفه تامین آن را برعهده دارد. امروز امنیت جزو سه موضوع اصلی کشور است و رسانه ها باید به این موضوعات بپردازند. موضوع امنیت ملی و اجتماعی جزو اولویت های ماست و رسانه ها باید روی آنها تمرکز داشته باشند؛ این در حالی است که در سال های گذشته تمرکز بر روی اولویت ها را در رسانه ها نداشتیم.

به گفته رئیس مجلس، کشور دارای مشکلات متنوعی از جمله بیکاری و تورم است و تا زمانی که چرخ تولید کشور نچرخد معضل بیکاری رفع نمی شود این در حالی است که برخی ها در سالهای قبل فکر می کردند معضل بیکاری با شعار دادن حل می شود. رسانه ها باید مستمرا در این حوزه ها اولویت ها را شناخته و به کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه سخت گیری های پلیس برای این است که ایمنی خودروها افزایش یابد، افزود: این سخت گیری ها به این دلیل است که به حساسیت دولت در تولید منجر شود. اگر چه رقابت در تولید نمایان می شود و چند دهه است که ایران دارای صنعت خودروسازی است اما پیشرفت چندانی را شاهد نیستیم. وقتی سازمان استاندارد به وزارت صنایع وابسته بود آژیر خطر به صدا درآمد که نکند آنها به وظیفه شان خوب عمل نکنند به همین دلیل لزوم مستقل بودن سازمان استاندارد احساس شد.

وی با اعلام اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزو مسئولیت های ما قرار دارد، تاکید کرد: باید با افراد متخلف برخورد شود و با اقدامات فرهنگی عمیق کاری کرد که برخوردها بازدارنده باشد.

رئیس مجلس با اشاره به موضوع انعکاس حوادث در رسانه ها، گفت: ممکن است عده ای جانی اقداماتی را در کشور انجام دهند به صورتی که حتی ما تعرض ناموسی و ایجاد ناامنی را در برخی موارد شاهد هستیم که دردناک است. وقتی نیروی انتظامی به صورت وسیع با این حوادث برخورد کند رسانه ها نیز باید برای ایجاد امنیت به این موضوعات بپردازند و کار فرهنگی انجام دهند. در مواردی دیده ایم که برخوردهای قوه قضائیه و پلیس با افراد شرور با اطلاع رسانی به موقع بازدارندگی ایجاد کرده است.

وی با اعلام اینکه نهی از منکر وظیفه همگانی است تاکید کرد: احساس می شود با توجه به گستاخی های انجام شده این موضوع نیاز به حمایت قانونی دارد و در صورتی که پلیس به ما پیشنهاد دهد حاضریم از آمران به معروف با تصویب قانون حمایت کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها