۲۶۵هزار نفر بر انتخابات افغانستان نظارت می‌کنند

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد: ۲۶۵ هزار ناظر داخلی و خارجی برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای استانی این کشور مجوز گرفته‌اند.
کد خبر: ۶۵۸۸۰۳
۲۶۵هزار نفر بر انتخابات افغانستان نظارت می‌کنند

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نمایندگان شصت و هفت نهاد ناظر داخلی، شانزده نهاد ناظر بین المللی، هفتاد و یک رسانه داخلی، چهل و پنج رسانه خارجی، سی و یک حزب سیاسی، نمایندگان هفت نامزد ریاست‌جمهوری و نمایندگان 1617 نامزد شوراهای استانی از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعتبارنامه گرفته‌اند.

این بیانیه افزود: از پنجم خرداد ماه سال گذشته تا روز سه‌شنبه، سه میلیون و808 هزار نفر برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای استانی افغانستان کارت رای دهی گرفته‌اند که دو میلیون و 488 هزار نفر از آنها مرد و یک میلیون و 320 هزار نفر از آنها زن هستند.

روند توزیع کارت‌های رای دهی برای مردم افغانستان روز سه‌شنبه پایان یافت، کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این اعلام کرده بود کارت‌های سابق رای‌دهی نیز دارای اعتبار است.

شمار واجدان شرایط رای‌دهی در افغانستان بیش از دوازده میلیون نفر اعلام شده است.

این درحالی است که پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که شماری از ناظران خارجی به علت نگرانی های امنیتی تصمیم به خروج از افغانستان گرفته‌اند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها