اجمالی- رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس:

ایران در زمینه موشک به کوری چشم دشمن پیشرفت کرده است

حضرت آیت الله خامنه‌ای در مشهد مقدس فرمودند؛ممکن است کسی بگوید اگر تحریم نبود، از ظرفیت ها می‌توانستید خوب استفاده کنید اما الان نمیتوانیم. این خطاست و حرف درستی نیست. ما در بسیاری از مسائل دیگر هم عین تحریم توانستیم به نقطه‌های بسیار برجسته و والا دست یابیم. یک مثالش تولید علم و صنعت و فناوری است. در اینها تحریم بودیم و الان هم تحریم هستیم. درباره علم، دانش‌های پیشرفته و روز الان هم درهای مراکز علمی مهم به روز دنیا به روی دانشمند و دانشجوی ایرانی بسته است اما در عین حال در نانو و هسته‌ای و سلولهای بنیادی و صنایع دفاعی و صنایع پهپاد و موشک به کوری چشم دشمن پیشرفت کردیم. چرا در اقتصاد نتوانیم پیشرفت کنیم؟
کد خبر: ۶۵۷۴۸۶
ایران در زمینه موشک به کوری چشم دشمن پیشرفت کرده است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز فروردین سال 93 در جوار حرم ملکوتی امام رضا(ع) در سخنان مهمی نقشه راه سال 93 را تبیین کردند.

به گزارش جام جم ْآنلاین به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای ایشان صبح امروز جمعه در جوار حرم رضوی و در میان مردم مشتاق و عاشق ولایت از خداوند متعال زندگی پربرکت برای همه ایرانیان و مسلمانان سراسر جهان را خواستار شدند و فرمودند؛ انشاالله سال نو، سالی در شأن ملت ایران باشد.

رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان افزودند؛در سال ۹۲، حقیقتاً حماسه سیاسی اتفاق افتاد. در نیمه اول سال، انتخابات ریاست جمهوری و در نیمه دوم، راهپیمایی ۲۲ بهمن.

حضرت آیت الله خامنه‌ای معنای شرکت وسیع مردم در انتخابات در طول تاریخ انقلاب را تبیین کردند و فرمودند؛ مردم سالاری دینی در کشور تثبیت شده است و و نظام توفیق یافته مردم سالاری در کشور نهادینه کند.

ایشان با اشاره به تهدیدات و تحریم‌هایی که علیه کشورمان می‌شود تأکید کردند؛حرف امروز من این است؛ ملت ایران باید خود را قوی کند‬، اگر ملتی قوی نباشد به او زور خواهند گفت، باج گیران عالم از او باج می‌خواهند، او را زیرپا لگد می‌کنند و به او هجوم و توهین می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به این که ‫قوی شدن ملت فقط به تسلیحات جنگی نیست،فرمئودند؛ سه عنصر اقتصاد، فرهنگ و علم اگر در یک کشور باشد آن کشور قوی می شود‬.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در همین زمینه گفتند؛در این عرصه [اقتصاد] هم عزممان را جزم کرده و دست به دست هم دهیم می توانیم اقتصاد را شکوفا کنیم. چشممان به دست دشمن نباشد که کی تحریم را برمی‌دارند. به درک. نگاه کنیم ببینیم خودمان چه کار می توانیم بکنیم.

رهبر انقلاب به مقوله فرهنگ پرداختند و گفتند؛عزیزان من فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است‬، فرهنگ به معنای هوایی است که تنفس می‌کنید. اگر این هوا تمیز باشد یک اثر و اگر کثیف باشد اثر دیگری دارد.

مشروح سخنان ایشان به زودی منتشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
۰
۰
خداوند متعال را سپاس می گوییم كه این چنین رهبری دانا و فرزانه را به ملت ایران عطا نمود خدایا تا ظهور حضرت مهدی رهبر انقلاب را پاینده و منصور بدار
داود
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
۰
۰
درود فراوان بر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران آیت الله سید علی خامنه‌ای

نیازمندی ها