حرف از ثروتمندترین‌های دنیا که به میان می‌آید، نام فعالان دنیای فناوری می‌درخشد. بیل گیتس، زاکربرگ، لری پیج، الیسون، بزوس و کارلوس اسلیم از ثروتمندترین‌های دنیا هستند.
کد خبر: ۶۵۶۵۱۴
بیشتر ثروتمندترین‌های جهان، دیجیتالی هستند

این بار بر اساس گزارشی از فوربز، رئیس مایکروسافت، بیل گیتس با داشتن ثروتی حدود ۷۶ میلیارد دلار عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را کسب کرد.

شرکت مایکروسافت که گیتس از بنیانگذاران آن است، در ماه‌های اخیر علاوه بر خرید بخش موبایل نوکیا، درآمدهای زیادی کسب کرده است. چندی پیش نیز ساتیا نادلا را به عنوان مدیرعامل جدید برگزید تا تغییراتی در ساختار مدیریتی خود به وجود آورد. در سال‌های اخیر گیتس همواره از ثروتمندترین‌های دنیا بوده، به‌طوری که در ۲۰ سال گذشته، ۱۵ بار ثروتمندترین فرد دنیا شناخته شده است. او همواره در کارهای خیریه پیشقدم شده و بخشی از ثروت خود را در این راه خرج کرده است. گیتس ۲۸ میلیارد دلار از ثروتش را به بنیاد Bill & Melinda Gates اهدا کرده است. این بنیاد که متعلق به گیتس است، برای ریشه‌کنی فلج اطفال، مالاریا و بیماری‌های خطرناک دیگر بویژه در کشورهای آفریقایی فعالیت می‌کند.

پیش از این کارلوس اسلیم، غول مخابراتی مکزیک و آمریکای لاتین با ثروتی معادل ۷۲ میلیارد دلار لقب ثروتمندترین شخص دنیا را یدک می‌کشید. او ثروت خود را امسال به ۷۳ میلیارد دلار رسانده که نسبت به رشد 9 میلیارد دلاری گیتس کمتر است. جالب آن‌که از میان 1۶۴۵ میلیاردر دنیا، ۴۹۲ نفر آمریکایی و فقط ۱۷۳ نفر زن هستند. ۶۶ درصد از آنها با کسب و کار، ۲۱ درصد با افزودن ثروت به دارایی‌های قبلی خود و ۱۳ درصد با ارث ثروتمند شدند. صاحبان فناوری نیز جایگاه ویژه‌ای در میان میلیاردرهای فعلی دارند. به غیر از بیل گیتس و اسلیم، اسامی افرادی مانند لری الیسون از اوراکل، لری پیج و سرجی برین بنیانگذاران گوگل، جف بزوس بنیانگذار آمازون، بریان اکتون از بنیانگذاران whatsApp، مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسوک و درو هوستون از دراپ باکس در فهرست ثروتمندترین‌های دنیا به چشم می‌خورد./ ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها