افزایش 60 درصدی سفرهای ایرانیان به عتبات در نوروز

رییس سازمان حج و زیارت از افزایش 60 درصدی اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات در ایام تعطیلات نوروز 93 خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۲۱۱
افزایش 60 درصدی سفرهای ایرانیان به عتبات در نوروز

سعید اوحدی با یادآوری اینکه پیشتر افزایش 50 درصدی اعزام ها در ایام تعطیلات نوروز اعلام شده بود،افزود: با توجه به وجود ظرفیت خالی در کاروان ها و فراخوان همه مردم برای نام نویسی در کاروان ها، ظرفیت اعزام به عتبات 10 درصد دیگر افزایش یافت.

رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: مرحله جدید اعزام های عتبات عالیات از 21 اسفند ماه جاری آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 130 هزار نفر نام نویسی خود را در کاروان ها قطعی کرده اند، گفت: از این تعداد بیش از 50 درصد ایام تعطیلات نوروز را برای تشرف به عتبات انتخاب کرده اند.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت در ایام تعطیلات نوروز بیش از 75 هزار زائر ایرانی به زیارت عتبات عالیات مشرف می شوند.

اوحدی اضافه کرد: با توجه به حذف ارز مبادلاتی عتبات عالیات، هزینه سفر به عتبات در این دوره 9 تا 12 درصد افزایش یافته و 120تا 140 هزار تومان نسبت به دوره های قبلی بیشتر شده است.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از تشکیل جلسه کنسرسیوم توسعه زیر ساخت های خدمات رفاهی در عتبات عالیات خبر داد و گفت: کنسرسیوم توسعه زیرساخت های خدمات رفاهی به زائران ایرانی در شهرهای کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین، امروز ( یکشنبه) 25 اسفند ماه جاری با حضور رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، رییس ستاد توسعه اقتصادی عراق و روسای بانک های ملی، ملت و گردشگری تشکیل و تصمیم نهایی در این باره اتخاذ می شود. (ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها