تیم بسکتبال مهرام با پیروزی در فینال تمام ایرانی باشگاه‌های غرب آسیا قهرمان شد.
کد خبر: ۶۵۵۳۸۳
مهرام قهرمان بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا شد

تیم بسکتبال مهرام در دیدار نهایی رقابت‌های باشگاه‌های غرب‌آسیا با نتیجه 90 بر 73 برابر پتروشیمی به پیروزی رسید، قهرمان شد و سهمیه باشگاه‌های آسیا را بدست آورد.

این مسابقه در حالی آغاز شد که کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و احسان حدادی دارنده مدال نقره المپیک لندن از نزدیک شاهد بازی بودند و سالن بسکتبال آزادی نیز تقریبا پرشده بود.

ماهشهری‌ها در ابتدای کار با وحید حاجیان بازیکن مصدوم شده خود خوش و بش کردند و وارد میدان شدند. از یک طرف کادرفنی پتروشیمی با ارسلان کاظمی و دنیل گادزوریچ به طور تخصصی حرف می زدند و کادر فنی مهرام نیز دستورهای خود را به صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی می دادند.

به گزارش ایسنا ٰاز نکات جالب توجه ابتدای بازی حضور پرانرژی مهدی کامرانی در میدان بود.

پیش از آغاز مسابقه ناظر بازی به تماشاگران ماهشهری تذکر داد و با سوت داور و البته تکرار جامپ بال مسابقه آغاز شد.

کوارتر نخست

پتروشیمی در کوارتر نخست بازی را بهتر آغاز کرد. این تیم با مهدی کامرانی،‌حامد آفاق،‌ارسلان کاظمی، اریک داسون و دنیل گادزوریچ به میدان رفت و هاشمی نیز سام داگلاس، فرید اصلانی، صمد نیکخواه بهرامی،‌اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را وارد میدان کرد.

نخستین گل را اریک داسون زد و شوت سه امتیاز آفاق مهمان را پیش انداخت. مهرام نیز با عملکرد صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی سعی در امتیاز اوری داشت اما پتروشیمی با دفاع بهتر توانست امتیاز بیشتری کسب کند.

در این کوارتر دنیل گادزوریچ به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد اما در ادامه داسون جای او را به خوبی پر کرد. عملکرد این بازیکن آمریکایی و فضا سازی مهدی کامرانی باعث شده بود ماهشهری‌ها فاصله امتیازی خود را زیاد کنند.

با اضافه شدن سعید داورپناه و شوت‌های سه امتیازی مهرام این تیم توانست برای دقایقی صاحب توپ و میدان شود اما دفاع پتروشیمی بسیار خوب کار می کرد و اجازه کار به حمله های قدرتمند مهرام نمی‌داد. با این حال دو تیم بسیار نزدیک پیش می‌رفتند اما در جایی که سام داگلاس هنوز با جو بازی هماهنگ نشده بود عرفان نساج‌پور و مهدی کامرانی به خوبی برای پتروشیمی کار می‌کردند تا جایی که این تیم در کوارتر نخست 21 بر 17 به پیروزی رسید.

کوارتر دوم

در کوارتر دوم مهرام با حمله سریع سعی در موقعیت سازی برای حدادی و نیکخواه داشت. هرچه توپ به حدادی در زیر سبد می رسید او گل می‌کرد تا نشان دهد موتورش در حال روشن شدن است اما نباید از عملکرد خوب داسون برابر ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا نیز غافل شد که خیلی خوب در زیر سبد کار می کرد و با یک شوت سه امتیازی در همان ابتدای کار فاصله را به سود ماهشهری‌ها بیشتر کرد.

در ادامه کار مهرام کار تیمی‌اش را بیشتر کرد و با شوت‌های سعید داورپناه و اقدام های حدادی فاصله را کاهش داد اما عرفان نساج‌پور و ارسلان کاظمی با چند توپ‌ربایی دوباره نبض بازی را برای پتروشیمی تغییر دادند.

در این کوارتر در شرایطی که مهرامی‌ها دوباره کار تیمی خود را انجام نمی‌دادند شوت‌های سه امتیازی حامد آفاق وارد سبد مهرام می‌شد و ریباند خوب زرد پوشان جنوب ایران توپ و میدان را در اختیار شاگردان حاتمی قرار می‌داد. در طرف مقابل هاشمی سیستم حمله خود را به سمت حامد حدادی تغییر داد و موفق بود اما کوارتر دوم سپری شد و در شرایطی که صمد نیکخواه بهرامی به عنوان کاپیتان تیم مهرام با عصبانیت با هم‌تیمی‌هایش حرف می‌زد پتروشیمی 22 بر 17 کوارتر دوم را نیز به سود خود تمام کرد.

کوارتر سوم

مهرام کوارتر سوم را طوفانی آغاز کرد و با پاسکاری و موقعیت سازی خوب دفاع پتروشیمی را پشت سر گذاشت. عملکرد حدادی در زیر سبد خوب بود و سام داگلاس نیز خودش را پیدا کرده بود و به خوبی بازیکنان مهرام را تغذیه می‌کرد. با این حال پتروشیمی نیز دست به سینه نبود و با استفاده از مهره‌های شوت زن خود برنامه پرتاب سه امتیازی را در دستور کار قرار داشت.

اما دفاع مهرام در این کوارتر خوب بود و اجازه کار به حریف نمی‌داد. توپ‌ربایی‌های مهرام و عدم امتیازآوری پتروشیمی در کنار بالا رفتن خطاهای

فردی بازیکنان این تیم به خصوص مهدی کامرانی توپ و میدان را در اختیار مهرامی‌ها داد تا بالاخره این تیم در یک دقیقه مانده به پایان کوارتر سوم

از حریفش با نتیجه 59 بر 55 پیش بیفتد. در ادامه مصدومیت حامد سهراب‌نژاد نیز دست و پای ماهشهری ها را بست تا رونق به کاروان مهرام و تماشاگران این تیم در سالن بازگردد. در این کوارتر و در نبرد حدادی و داسون ملی‌پوش ایرانی برتر بود و توانست حریف خارجی‌اش را از جریان مسابقه خارج کند و این مساله در کنار دفاع مهرام کار را برای مهمان سخت می‌کرد.

کوارتر سوم این مسابقه که بسیار نزدیک بود در حالی به اواخر خود می‌رسید که ارسلان کاظمی با یک اسلم دانک هنرنمایی کرد و همین مساله باعث شد تا تماشاگران ماهشهری به وجد آمده و او را تشویق کنند.

این کوارتر با نتیجه 29 بر 16 به سود مهرام تمام شد تا حالا این شاگردان هاشمی باشند که به قهرمانی نزدیک شوند.

کوارتر چهارم

کوارتر چهارم بازی نیز با برتری مهرام آغاز شد و شاگردان هاشمی کاملا صاحب توپ و میدان بودند. دفاع خوب این تیم در کنار عملکرد خوب در حمله اجازه کار به پتروشیمی را نمی‌داد. حامد حدادی در زیر سبد مهرام یک وزنه بود و به خوبی کارش را انجام می داد و اجازه کار به حریف نیز نمی‌داد.

مهرام در این کوارتر 72 بر 62 پیش افتاد و در دفاع تمرکز بیشتری داشت. در طرف مقابل اما حاتمی سعی در آرام کردن تیمش داشت تا بتواند بازی را جبران کند اما 5 خطا شدن مهدی کامرانی و خروجش از زمین کار را برای این تیم کمی دشوار کرد. فاصله امتیازی فرصتی بود تا صمد نیکخواه بهرامی برای نخستین بار زمان استراحت بدست بیاورد اما موتور گلزنی دیگر بازیکنان مهرام نیز روشن شده بود و جای خالی او را پر می‌کرد. توپ‌ربایی‌های مهرام کار را برای حریف دشوار می‌کرد نبض بازی کاملا در اختیار تیم تهرانی بود و تنها پنج دقیقه با قهرمانی فاصله داشت.

تماشاگران مهرام سر از پا نمی شناختند و در طرف دیگر نیز ماهشهری ها با سکوت کار را دنبال می‌کردند. سالن آزادی تهران که پس از مدت‌های دوباره شاهد یک مسابقه جذاب بود تقریبا پر شده بود و تماشاگران مهرامی در این زمان سر و صدای بیشتری داشتند و تیمشان را تشویق می کردند.

دو تیم در ادامه هجومی کار می کردند و از یک طرف آفاق شوت سه امتیازی می زد زد و از طرف دیگر نیکخواه بهرامی که به زمین بازگشته بود.

در ادامه مهرامی‌ها بازی را آرام‌تر کردند تا بتوانند فاصله امتیازی خود را حفظ کنند و در دفاع بهتر کار کنند که در این امر موفق بودند و تا

انتهای بازی با برتری پیش رفتند و در نهایت با نتیجه 90 بر 73 توانستند پتروشیمی را شکست دهند و قهرمان شوند.

مهرام پس از سه باخت پیاپی برابر پتروشیمی بالاخره توانست این تیم را شکست دهد و دوباره جام قهرمانی غرب‌آسیا را به تهران بیاورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها