دلخوری کارگران از دولت: 9۰ روز منتظر امضای توافقیم!

توقف مصوبه افزایش حق مسکن در پاستور

در نشست اقتصاددانان و نمایندگان دولت صورت گرفت

توافق کارگران و کارفرمایان برای افزایش حق بن و مسکن

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران از برگزاری نشست 4.5 ساعته عصر امروز اقتصاددانان با نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران در وزارت تعاون، کار و رفاه درباره تعیین حداقل دستمزد سال آینده خبر داد و گفت: در این جلسه با کارفرمایان برای افزایش حق بن و حق مسکن سال آینده توافق کردیم.
کد خبر: ۶۵۴۳۹۰
توافق کارگران و کارفرمایان برای افزایش حق بن و  مسکن

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با مهر از برگزاری نشست 4 و نیم ساعته عصر امروز نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت با اقتصاد دانان درباره تعیین حداقل دستمرد سال آینده خبر داد و گفت: این جلسه تحت عنوان هم اندیشی برای یافتن راهکارهایی جهت تعیین حداقل دستمرد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار برگزار شد .

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران اظهار داشت: بحث های زیادی مطرح شد که یکی از مباحث اصلی آن پذیرش جبران کسری دستمزد سایر سطوح مزدی از سوی کارفرمایان بود .

توفیقی ادامه داد: کارفرمایان متقاعد شدند در سال های گذشته برای افزایش حداقل دستمزد سایر سطوح مزدی (گروه هایی که حداقل دستمزد آنها بالاتر از رقم مصوب شورای عالی کار است) اقدامات مناسبی صورت نگرفته است و این موضوع باید جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با کارفرمایان به این توافق رسیدیم که دولت باید به هر طریقی که می تواند با به کارگیری های حمایت های اجتماعی از جمله پذیرش سهم مالیات کارگران و یا کمک به پرداخت حق بیمه مشمولان قانون کار، به صورت واقعی از آنها حمایت کند.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: همچنین نمایندگان کارگران با تاکید بر لزوم اجرای ماده 41 قانون کار درباره افزایش حق بن نقدی و همچنین حق مسکن در سال آینده با کارفرمایان به توافق رسیدند که این موضوع می تواند در جلسه فردای شورای عالی کار به تصویب نهایی برسد.

توفیقی تاکید کرد: در این زمینه که برای ورود به راهکارهای جدید تعیین حداقل مزد زمان کافی در اختیار نداریم با کارفرمایان به توافق رسیدیم که قرار است از سال آینده جلسات منظمی برای طراحی نظام جدید تعیین دستمزد بر اساس بهره وری، افزایش سطح آگاهی نیروی کار و قدرت رقابت پذیری بنگاه ها داشته باشیم.

وی همچنین از حضور دو تن از معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نمایندگان دولت در این نشست خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها