کمتر از یک میلیون گردشگری خارجی داریم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت: آمارهای حوزه گردشگری کشور در سال 91 نشان می دهد که در مقابل بیش از هفت و نیم میلیون گردشگر خروجی، حدود چهارمیلیون گردشگر ورودی داشتیم و از این تعداد نیز کمتر از یک میلیون نفر آنها گردشگر واقعی، ماندگار و هزینه کننده بوده اند.
کد خبر: ۶۵۳۹۷۸
کمتر از یک میلیون گردشگری خارجی داریم

به گزارش مهر، مسعود سلطانی فر روز یکشنبه در بازدید از شهرک نمونه گردشگری سرزمین ایرانیان با بیان اینکه آمارهای حوزه گردشگری کشور در سال 1391 حکایت از این دارد که در مقابل بیش از هفت و نیم میلیون گردشگر خروجی، حدود چهار میلیون گردشگر ورودی داشتیم و از این تعداد نیز کمتر از یک میلیون نفر آنها گردشگر واقعی، ماندگار و هزینه کننده بوده اند به لزوم انجام فعالیت های جدی در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: از حدود 4 میلیون و نیم گردشگر وروردی بیش از سه و نیم میلیون این افراد در حوزه تردد مرزی و یا تعویض ویزا و مواردی از این دست قرار می گیرند که برای کشور ما حاصل اقتصادی یا فرهنگی ندارد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد بسترهایی برای ایجاد جذابیت برای گذران اوقات استراحت گردشگران خروجی در کشور گفت: این آمارها نگران کننده است و مشخص می کند که باید به صورت بسیار جدی در حوزه گردشگری کار کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: نکته ثقل سیاست ما در دولت فعلی مبتنی بر مشارکت و حضور بخش خصوصی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و آثار باستانی است. حتی در صددیم قسمت اعظم بناهای تاریخی که می توان از آنها به عنوان جاذبه های گردشگری بهره گرفت را با مشارکت بخش خصوصی احیا و بازسازی کنیم و تا به بهره برداری برسد.

سلطانی فر ادامه داد: امیدواریم سال آینده با گشایشی که در قانون بودجه کشور به وجود آمده است و برای اولین بار صنعت گردشگری نیز می تواند از منابع موجود در صندوق توسعه ملی استفاده کند شاهد رشد قابل توجه و چشمگیری در بخش گردشگری کشور باشیم.

وی با انتقاد از تصویب بیش از هزار و 169 شهرک نمونه گردشگری در کشور تصریح کرد: ایده مناطق نمونه گردشگری از سال 1383 در کشور مطرح شد و در آن سال قرار بود 7 تا 10 منطقه نمونه گردشگری مانند سایر کشورها در کشورمان ایجاد شود اما در خلال این سالها، 7 تا 10 منطقه که در ابتدا قرار بود با برنامه ریزی، ایجاد زیرساختها، تمرکز مناسب و اختصاص منابع مورد نیاز سروسامان بگیرد به یکباره تبدیل به مصوبات مختلف دولت در مناطق متعدد شده و این تعداد تبدیل به 1169 منطقه می شود که متاسفانه خیلی از اینها مراحل ابتدایی و حتی مطالعاتی آنها نیز انجام نشده است.

رئیس سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه با اظهار امیدواری در خصوص بازنگری در مصوبات مناطق نمونه گردشگری کشور گفت: امروز از هزار و 169 منطقه ، تنها عملیات 109 منطقه آغاز شده و مابقی آنها مناطق نمونه گردشگری روی کاغذ هستند که از این 109 منطقه نیز بسیاری از آنها داری معارضان و مشکلات بسیاری هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها