رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال های دیگر طولانی تر است و همکاران ما در رسانه ملی و هم در شبکه های استانی برنامه ریزی گسترده ای کرده اند.
کد خبر: ۶۵۳۸۴۷
برنامه ریزی گسترده رسانه ملی برای ایام  نوروز

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه نهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: از مدت ها قبل اطلاع رسانی را آغاز کرده ایم و امیدواریم که مردم در این تعطیلات از رسانه ملی راضی باشند.

وی با اشاره به این که بخشی از کار بسیار مهم ما در رسانه اطلاع رسانی است، افزود: مردم به اطلاع رسانی نیاز دارند شاید جدی ترین اطلاع رسانی مربوط به وضع جاده ها، ترافیک و آب و هواست که در واقع مردم از این طریق سفرشان را مدیریت می کنند.

رییس رسانه ملی گفت: به هر صورت، اطلاع رسانی در این خصوص به صورت مستقیم بر عهده پلیس راهور ناجاست و خوشبختانه در سال های گذشته همکاری بسیار خوبی در این زمینه وجود داشته است.

مهندس ضرغامی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و بسیج ظرفیت ها و امکانات و با فرماندهی پلیس راهور امسال مردم بیشتر راضی باشند و تلفات جاده ای به حداقل برسد.

وی گفت: هر یک نفری که آسیب می بیند برای ما خسارت است و خوشحالیم که پلیس همین مسئله را برای خودش هدف گذاری کرده و تلاشش این است که تلفات را به حداقل برساند.

رییس رسانه ملی افزود: توصیه من به همه مردم این است که توصیه های پلیس را جدی بگیرند و ما نیز سعی می کنیم به طور دائم، لحظه ای و با پخش برنامه های مستقیم، زیرنویس و گزارش اطلاع رسانی کنیم.

قدردانی سردار مومنی از صدا و سیما و دیگر رسانه ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: اگر موفقیتی در راهور به دست آورده ایم، مرهون زحمات و تلاش رسانه ها به ویژه صدا و سیما است.

سردار سرتیپ اسکندر مومنی در نهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: واقعاً پلیس راهنمایی و رانندگی بدون استفاده از کمک و بستری که رسانه ها ایجاد کرده اند نمی توانست به فعالیت خود ادامه دهد.

وی اظهار کرد: من در نوروز پارسال در برخی از استان ها حضور پیدا کردم که در همه جا همکاران صدا و سیما در کنار بنده حاضر بودند و پوشش های لازم را دادند.این همکاری ها موجب شد تا پلیس بتواند حوادث و تخلفات را در نوروز کاهش دهد اگر نبود این بستر رسانه ای و اطلاع رسانی، پلیس چگونه می توانست پیام های خود را به مردم برساند.

سردار مومنی با تشکر از آقای ضرغامی و بخش های مختلف از جمله حوزه سیاسی، صدا، سیما و شبکه های مختلف افزود: همکاران شما با اخلاص و بی منت همکاری های لازم را با صدا و سیما انجام می دهند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت:‌ از این ظرفیت و پتانسیل عظیم باید به نحو احسن استفاده کرد.در چند سال گذشته اقدامات خوبی در عرصه راهنمایی و رانندگی انجام شده است.

وی افزود: آموزش همگانی ، اطلاع رسانی و اقدامات فرهنگی و نهادینه کردن آن در رفتار شهروندان، تعامل و همکاری نزدیک با سازمان های دخیل و ارتقاء فرهنگ ترافیک، بکارگیری سامانه های مراقبتی و هوشمند برای کنترل ترافیک در شهرها و جاده ها، تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، پیگیری و تصویب و اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات و توجه جدی به ایمنی وسایل نقلیه موتوری و ملزم کردن خودروسازان به اجرای قانون و افزایش ایمنی تولیدات از جمله موفقیت های پلیس در سال های پیش است.

کاهش تعداد کشته ها در تصادفات

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: امسال، شاهد کاهش تعداد کشته ها در تصادفات بودیم.

سردار سرتیپ مومنی در نهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا با اشاره به روند کاهش تصادفات و کشته ها در چند سال اخیر، اظهار کرد: درسال 84 در کشور شش میلیون خودرو وجود داشت که تعداد کشته ها به 28 هزار نفر رسید اما امسال 16.5 میلیون خودرو در کشور تردد می کند که تعداد کشته ها به 18 هزار نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به این که اقدامات پلیس برای افزایش امنیت تردد در جاده ها در چند سال گذشته موفقیت آمیز بوده است، افزود: کاهش حوادث برای پلیس یک دستاورد بزرگ بود.

سردار مومنی گفت: در طرحی که به تازگی به دولت ارائه داده ایم خواهیم توانست در رویکرد جدید کاهش سوانح و حوادث را 30 تا 40 درصد شاهد باشیم.

وی افزود: در این طرح پیگیری، اصلاح و روزآمد شدن قوانین و مقررات جدید، توسعه مشارکت و همکاری مردم، ثبت و درج تخلفات رانندگی در سوابق اجتماعی افراد، توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، استفاده حداکثری پلیس از ظرفیت دوربین ها و سیستم های کنترلی موجود در کشور از جمله شهرداری ها و دهیاری ها، تجهیز حداقل 30 هزار کیلومتر از جاده های کشور به دوربین های هوشمند، تقویت و بهبود دوره های استاندارد سازی و تعامل رفتار پلیس، خروج خودروهای فرسوده در کوتاه مدت و رفع نقاط حادثه خیز در کوتاه مدت و میان مدت از جمله عواملی است که می تواند در کاهش حوادث نقش موثری داشته باشد.

در ادامه این مراسم از چهار خانواده مامورانی که در مأموریت های جاده ای به علت تصادفات جان خود را از دست داده بودند، قدردانی شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها