سفر کاترین اشتون مسئول بلند پایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران،بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت.
کد خبر: ۶۵۳۷۹۵
بازتاب جهانی سفر اشتون به ایران

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از یک دیپلمات اروپایی مستقر در تهران نوشت: کاترین اشتون به تهران آمد تا چرخ دنده های روابط اتحادیه اروپا و ایران را روغن کاری کند. این سفر در عین حال اقدامی است که اتحادیه اروپا با انجام آن می خواهد حسن نیت خود را نشان دهد.

شبکه تلویزیونی العربیه هم با اعلام اینکه نتایج توافق هسته‌ای در حال آشکار شدن است گزارش داد: اشتون برای تقویت روابط اتحادیه اروپا و ایران به این کشور سفر کرد.

گزارشگر العربیه در گزارشی در این زمینه افزود: نتایج توافق هسته ای میان قدرت های بزرگ و ایران در حال آشکار شدن است. پس از کاهش مجازات های اقتصادی نوبت سفرهای دیپلماتیک به این کشور رسید تا از شدت تنش در برنامه هسته ای ایران کاسته شود. کاترین اشتون برای بررسی برنامه هسته ای ایران و احیای روابط تهران و اتحادیه اروپا به این کشور سفر کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: اشتون درباره دو پرونده مهم شامل آینده روابط ایران و اتحادیه اروپا و برنامه هسته ای با مقامات ایرانی بحث و گفتگو کرد. وی در دیدار با مقامات ایرانی خواسته های مقامات اروپایی را مطرح کرد و به نظر می رسد ایرانی ها درباره این خواسته ها ملاحظاتی دارند.

صفحه نخست روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» هم صبح امروز با تیتر «خوشامدگویی ایران به اشتون، کلید مذاکره با اتحادیه اروپا» به سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران اختصاص یافت.

آیا حجاب مانع پیشرفت زن است

تلویزیون بی بی سی با فضاسازی درباره وضعیت حجاب پس از انقلاب اسلامی محجبه بودن زنان ایرانی را مانع پیشرفت آنان یاد کرد و گفت: حجاب به زن اجازه نمی دهد که زن پیشرفت بکند و در جامعه مثل مرد حقوق برابری داشته باشد.

در حالی که بسیاری بانوان محجبه ایرانی به مدارج عالی علمی دست یافته اند، تحلیل گر بی بی سی در سخنانی مغرضانه مدعی شد:اجباری بودن حجاب بعنوان بزرگترین نقض حقوق بشر برای زنان درایران است.

مسئاله حجاب یک امر مسلم اسلامی است که بانوان عفیف و پاکدامن ایران اسلامی به اختیار آن را رعایت و اجازه بی بند و باری در جامعه را نمی دهند.

اختلافات اعراب اوج گرفت

یک مقام بلندپایه عمانی تاکید کرد مسقط اقدامات سه کشور عربستان، امارات و بحرین را علیه قطر توهین‌آمیز قلمداد کرده و با آن مقابله خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، منابع دیپلماتیک از احتمال تشدید موضع عمان در قبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بعد از اقدامات ضد قطری آنها خبر دادند.

این منابع گفته‌اند که مسئولان عمانی هفته گذشته مخالفت خود را با گام‌های احتمالی کشورهای حوزه خلیج فارس علیه قطر اعلام کرده بودند.

در همین رابطه کویت از فراخواندن سفیر خود از دوحه خودداری و اعلام کرده است که این درخواست با سیاست «کدورت زدایی بین دوستان» که کویت آن را دنبال می‌کند در تناقض است.

در مقابل مسئولان قطری اعلام کرده‌اند که دست از سیاست‌های خود بر نمی‌دارند و تسلیم فشارها نخواهند شد.

سیاسی‌کاری درمبارزه با مفاسد اقتصادی

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه چرا اصلاح‌طلبان در برخورد با مفاسد اقتصادی سیاسی‌کاری می‌کنند و موضوع امثال بابک زنجانی را به اصوگرایان منتسب می کنند؟ توضیح داد: اصلاح‌طلبان در پی این هستند که خوراکی برای انتخابات آینده تهیه کنند برای اینکه این خوراک را تهیه کنند به هر چیزی دست می‌زنند.

وی در گفت‌وگو با فارس افزود: اگر در مجلس شورای اسلامی چهار تا سه تا کارت زرد داده می‌شود، می‌بینید که همین را علم می‌کنند و آن را به عنوان معارضه مجلس با دولت و کارشکنی مجلس نسبت به دولت عنوان می‌کنند تا بگویند مجلس مقابل دولت قرار گرفته و مردم برای دور بعد باید مجلس دیگری انتخاب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها