سرمربی تیم ملی: برنامه‌های پیشنهادی‌مان را عملیاتی کنند تا انتظارات را برآورده کنیم

خیز بوکس ایران برای درخشش در رینگ اینچئون

تیم ملی بوکس ایران که از چندی پیش برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای شرکت در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی آغاز کرده است، در روزهای گذشته در تورنمنت بین‌المللی بلغارستان محک خورد و جوانان در این میدان درخشیدند، رویداد بین‌المللی که به گفته اکبر احدی، سرمربی تیم ملی حضور در آن، محک توانایی‌های ملی‌پوشان جهت حضور در بازی‌های آسیایی 2014 و همچنین جوانگرایی بود. احدی در گفت‌وگو با جام‌جم به نکات دیگری درباره شرایط تیم ملی بوکس پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۶۵۳۵۲۹

در ابتدای این گفت‌وگو ابتدا به بررسی کارنامه بوکسورها در تورنمنت بین‌المللی بلغارستان پرداختیم، جایی که تیم ایران در میان 200 بوکسور از 22 تیم شرکت‌کننده دو مدال نقره و یک برنز کسب کرد. اکبر احدی در این باره به جام‌جم گفت: حقیقت این است که پیش از اعزام تیم به بلغارستان فکر نمی‌کردم این رقابت‌ها چنین سطح فنی بالایی داشته باشد و به محض مشاهده این همه بوکسور خوب، خودم نیز شگفت‌زده شدم. تیم‌هایی مثل روسیه، اکراین، چین، ارمنستان و انگلیس بوکسورهای خوبی را در این رقابت‌ها شرکت داده بودند و خوشحالم که جوانان ما با شهامت و جسارت مثال زدنی در این رقابت‌ها حاضر شدند و عملکرد خوبی نیز به ثبت رساندند.

وی با بیان این‌که کادرفنی تیم ملی پس از رقابت‌های قهرمانی کشور امسال جوانگرایی را به طور جدی در دستور کار قرار داد، افزود: طبیعی است که بدون پشتوانه‌سازی هیچ ورزشی آینده‌ای نخواهد داشت. ما نیز باید از یک نقطه‌ای این کار را آغاز می‌کردیم تا تیم ملی در سال‌های آینده از این نظر دچار مشکل نشود. در راستای همین هدف بود که در رقابت‌های بلغارستان به همین جوانان میدان دادیم و نتایج آنها نشان داد ما راه را به اشتباه نرفته‌ایم.

وی با اشاره به عملکرد شاگردانش در این رویداد خاطرنشان کرد: در وزن 52 کیلو سجاد محمد‌پور واقعا در حد بوکسورهای برتر آسیا ظاهر شد، وی سه رقیب خود را شکست داد و در فینال به حریف چینی باخت. او با وجود این‌که نخستین تجربه بین المللی‌اش را پشت سر می‌گذاشت نوید ظهور یک پدیده را برای بوکس ایران داد. دیگر بوکسورها نیز عملکرد قابل دفاعی داشتند زیرا برای اولین بار بود که در مسابقات برون‌‌مرزی شرکت می‌کردند و واقعا مبارزات خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به این موضوع که در پایان این رقابت‌ها تیم‌های ترکیه، گرجستان و آلمان برای برگزاری اردوی مشترک با ایران اعلام آمادگی کردند، افزود: این نکته هم بخوبی بیانگر شایستگی جوانان کشورمان است.

محک همه مدعیان برای انتخاب ترکیب نهایی

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: به هر ترتیب ورزش ایران سال آینده بازی‌های مهم آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی را در پیش دارد و ما ناگزیریم در کنار برنامه‌های بلندمدت و جوانگرایی مورد نظر، داشته‌های خود را برای حضور در اینچئون نیز محک بزنیم.

احدی در تشریح برنامه‌های تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ای که به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارائه کرده‌ایم، قرار است بیست و هشتم اردیبهشت در رقابت‌های بین‌المللی ارمنستان شرکت کنیم و چنانچه این رقابت‌ها از سوی میزبان لغو شود، برپایی اردوی مشترک با تیم ملی ایتالیا را جایگزین این رقابت‌ها خواهیم کرد. روز شانزدهم خرداد نیز در تورنمنت بین‌المللی و ارزشمند چین شرکت خواهیم کرد، تورنمنتی که مطمئنا با حضور تمام رقیبان آسیایی‌مان برگزار خواهد شد و فرصت خوبی است که بوکسورهای اصلی ما توانایی خود را بخوبی محک بزنند.

وی با بیان این‌که رقابت‌های بین‌المللی روسیه در روز بیستم مرداد پایان بخش تورنمنت‌های بین‌المللی مد نظر کادر فنی است، گفت: پس از این رقابت‌ها ترکیب نهایی تیم ملی را مشخص خواهیم کرد.

احدی با اشاره به این موضوع که علاوه بر تورنمنت‌های بین‌المللی رقابت‌های درون اردویی نیز در انتخاب بوکسورهای اعزامی به بازی‌های آسیایی موثر خواهد بود، تصریح کرد: به عنوان سرمربی تیم ملی سعی خواهم کرد در تمام اوزان بوکسورهای خوبی را برای بازی‌های آسیایی آماده کنم و با ترکیب کامل راهی این رقابت‌ها شوم، اما به هر حال عملکرد خود آنها طی زمان باقیمانده مشخص خواهد کرد در نهایت با چند بوکسور عازم این رقابت‌ها خواهیم شد.

سرمربی تیم ملی با اشاره به انتظاراتی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از بوکس دارند، افزود: ما برای افتخارآفرینی و تحقق این انتظارات کوتاهی نخواهیم کرد، اما امیدوارم با حمایت‌هایی چون فراهم کردن زمینه تحقق همه برنامه‌های آماده‌سازی و حمایت مادی و معنوی از ملی‌پوشان، خیال ما را راحت کنند تا با تمرکز کامل در جهت درخشش و افتخار‌آفرینی در بازی‌های آسیایی تلاش کنیم.

احدی در عین حال تصریح کرد: با وجود این‌که بازی‌های آسیایی اهمیت بسیاری دارد، به هیچ عنوان برنامه‌های پشتوانه‌سازی و جوانگرایی خود را متوقف نخواهیم کرد. یعنی در کنار جوانگرایی که برنامه‌ای میان‌مدت است، سعی خواهیم کرد در کوتاه‌مدت و در اینچئون نیز کارنامه خوبی کسب کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که تیم ملی بوکس در بازی‌های آسیایی چه هدفی را دنبال می‌کند، گفت: این‌که ورزشدوستان از کارنامه قابل دفاع تیم ملی در المپیک لندن و بویژه عملکرد احسان روزبهانی یاد می‌کنند، حرف درستی است و روزبهانی در رقابت‌های نیمه‌حرفه‌ای‌های دنیا نیز خوب می‌درخشد، اما همه اینها دلیل نمی‌شود در بازی‌های آسیایی، او و دیگر ملی‌پوشان کار راحتی درپیش داشته باشند.

احدی در این باره تصریح کرد: ما امسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا هیچ فینالیستی نداشتیم و روزبهانی، جاسم دلاوری و سجاد سهرابی برنز گرفتند، در دوره گذشته بازی‌های آسیایی در چین نیز بوکس ایران هیچ فینالیستی نداشت. بنابراین نباید سطح توقعات را خیلی بالا برد. با وجود این، همه سعی‌مان را خواهیم کرد بهترین نتیجه را در بازی‌های آسیایی کسب کنیم و امیدواریم در این رقابت‌ها نه‌تنها فینالیست که طلایی هم داشته باشیم.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها