اصفهان از آلودگی هوا و کم آبی رنج می‌برد

استاندار اصفهان گفت: مساله آلودگی هوا و وجود مشکل کم آبی در استان اصفهان دو مساله اساسی است که برای هر یک تدابیری اندیشیده شده است.
کد خبر: ۶۵۲۳۰۵
اصفهان از آلودگی هوا و کم آبی رنج می‌برد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردم اصفهان بر دو موضوع آلودگی هوا و کم آبی حساسیت ویژه دارند.

استاندار اصفهان افزود: بدیهی است که آلودگی هوا موجب مشکلاتی همچون بروز بیماری‌ها شده و این موضوع در کارگروه سلامت استان نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

زرگرپور، دلیل اصلی بروز چنین مشکلاتی را نداشتن طرح آمایش سرزمین دانست.

وی بیان کرد: مطابق آمارها در استان 53 روز مشکل ریزگردها داریم و 66 روز نیز هوای استان ناسالم است.

استاندار اصفهان از تصویب طرح جامع کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان با 38 اقدام اساسی در شورای برنامه ریزی استان خبر داد و افزود: 23 دستگاه اجرایی استان متولی عملی کردن این طرح هستند و امیدوارم مطابق پیش‌بینی‌ها اجرای این طرح 65 روز از روزهای ناسالم را کاهش دهد.

زرگرپور اظهار کرد: پالایشگاه و صنایع بزرگ در استان اصفهان از عوامل آلاینده هوا به شمار می‌آیند و استانداری اصفهان با قوت و جدیت اجرایی شدن این طرح را دنبال می‌کند.

وی در ادامه به تشریح مشکلات کم آبی استان پرداخت و برطرف شدن مشکلات آبی استان را مهم‌ترین مطالبه مردم دانست.

استاندار اصفهان، بارگذاری بیش از حد بر حوضه زاینده رود و هم‌چنین خشکسالی را از عوامل تبدیل شدن زاینده رود به عنوان اصلی‌ترین رودخانه دایمی فلات مرکزی به رودخانه‌ای فصلی عنوان کرد.

زرگرپور تهیه طرحی پنج ماده‌ای و طرح آن در شورای عالی آب و تبدیل آن به طرحی 9 ماده ای با امضای 9 وزیر و همچنین ایجاد شورای هماهنگی مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده رود را از جمله اقدامات انجام شده بیان کرد.

وی، نظارت ویژه بر مصارف، تغییر شیوه‌های آبیاری با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه و ایجاد صندوق تعیین و پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه برشمرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها