عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد کرد

اختصاص یارانه بر اساس دسته‌بندی مشاغل

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: دولت از طریق خوداظهاری نمی‌تواند اطلاعات درآمدی مردم را بدست آورد، بنابراین بهتر است برای پرداخت یارانه بر اساس مشاغل اقدام کند.
کد خبر: ۶۵۲۳۰۲
اختصاص یارانه بر اساس دسته‌بندی مشاغل

عزت‌الله یوسفیان ملا در پاسخ به این سؤال که پیش‌نیاز و الزامات اجرای فاز دوم هدفمندی چیست، گفت: الان مشکل اصلی دولت برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها 3 چیز است که مجلس تصمیم‌گیری در ارتباط آن را به دولت واگذار کرده است.

وی افزود: این 3 موضوع عبارتند از اینکه پرداخت یارانه بصورت نقدی یا غیر نقدی باشد، در صورت نقدی بودن یارانه‌ها مبلغ پرداختی به مردم چقدر باشد و در آخر اینکه یارانه به چه کسانی داده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: بدون تعارف بگویم که مردم به دولت اعتماد ندارد و به نظرم دولت با ارائه اظهار‌نامه برای شناسایی نیازمندان به جایی نمی‌رسد.

یوسفیان ملا گفت: الان اگر قرار باشد تعداد طیور خانوارها سرشماری شود هیچ خانواده‌ای تعداد مرغ و خروس‌هایشان را درست اعلام نمی‌کند چه برسد به اینکه میزان درآمد و دارایی‌هایشان را اعلام کنند.

وی افزود: بنابراین دولت از جمع‌آوری اطلاعات مالی مردم از طریق خود اظهاری به جایی نمی‌رسد و بهتر است برای پرداخت یارانه اقشار مختلف و مشاغل را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: الان اقشار مختلف مردم از جمله اساتید دانشگاه‌ها، قضات، طلافروشان، بنگاه‌داران، پزشکان، تجار و ... مشخص هستند که این افراد نیازمند دریافت یارانه هم نیستند.

یوسفیان ملا تصریح کرد: در کنار این اقشار کارمندان، کارگران، کشاورزان، بازنشسته‌ها، دانشجویان، کارگران فصلی، دست فروشان، و .... باید حتما یارانه بگیرند.

وی افزود: بنابراین به نظر می‌رسد از الزامات اجرای فاز دوم هدفمندی دسته‌بندی اقشار مختلف بر حسب مشاغل است و به جای کسب اطلاعات درآمدی از طریق خود اظهاری دولت بهتر است بر حسب مشاغل یارانه بدهد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
آشور
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
درست گفتی از طریق خوداظهاری نمی شود
محمود
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
خوب فكریه مشاغلهایی كه مشخصه مثل اساتید طلا فروش كارمندان عالی رتبه بنگاهداران تجار پزشكان مهندسان اعضای شوراها نمایندگان و...
خوشبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
نظر آقای یوسفیان بهترین نظر در بین نظرات مختلف می باشد بهتر است اجرا شود .
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
خدایی بهترین طرح هست كه داده حق هیچ كس از بین نمیرود دستش درد نكند خوب پیشنهادی داده
میلاد آذریان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
به نظر من پیشنهاد خوبی است.
میناخانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
آقای یوسفی پیشنهاد عالی ومنطقی داده اند . گروه بندی مشاغل برای پرداخت یارانه بهترین گزینه میباشد . دست مریزاد دولت باخوداظهاری نمی تواند عدالت را درمورد پرداخت یارانه به مردم نیازمند اجراكند. . باآرزوی توفیق برای دست اندركاران دولت تدبیروامید..

نیازمندی ها