یک کارشناس تغذیه معتقد است: تاثیر رژیم غذایی مادر بر تعیین جنسیت جنین تنها 15 تا 20 درصد پایه علمی دارد. مسعود نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر علت منطقی برای تاثیر تغذیه مادر بر تعیین جنسیت جنین وجود داشته باشد ناشی از تغییرات PH بدن مادر با مواد غذایی است. PH بدن مادر می‌تواند ارتباطات یونی بین تخمک و اسپرم را تحت تاثیر قرار دهد و تعیین کند که جنین تشکیل شده مونث است یا مذکر.
کد خبر: ۶۵۲۲۸۱

وی خاطرنشان کرد: بر اساس رژیم‌هایی غذایی که برای تعیین جنسیت جنین تجویز می‌شود، شرایط قلیایی بدن مادر، جنین را به سمت پسر شدن و شرایط اسیدی جنین را به سمت دختر شدن هدایت می‌کند. مصرف پتاسیم و سدیم از عوامل قلیایی‌شدن محیط بدن مادر است و موز و خرما می‌تواند چنین شرایطی را ایجاد کند. محدودکردن مصرف منابع کلسیم نیز از جمله عواملی است که می‌تواند محیط بدن مادر را قلیایی کند. وی تاکید کرد: ابزارهای بهتر و قدرتمندتری برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد از جمله روش‌هایی که موقع آزاد شدن تخمک به کار گرفته می‌شود که بهتر است به جای رژیم‌های غذایی از این روش‌ها استفاده کرد.

بیشتر مبتلایان به وزوزگوش فشارخون بالا دارند

یک جراح و متخصص گوش، گلو و بینی با بیان این‌که وزوز گوش مشکل شایعی در پیرگوشی است، گفت: 75 درصد مبتلایان به این عارضه دارای فشارخون بالا هستند که با درمان پرفشاری خون، این مشکل نیز برطرف می‌شود.

دکتر علی‌اصغر پیوندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که وزوز گوش، صدای غیرطبیعی است که در گوش یا درون سر درک می‌شود، افزود: این مشکل با منابع خارجی ایجاد‌کننده صدا ارتباطی ندارد. البته علل ایجاد وزوز گوش ناشناخته است، اما طبق بعضی نظریه‌ها برخی از اختلالات از جمله آسیب الکتروفیزیولوژیکی در حلزون گوش، عصب هشتم مغزی یا سیستم عصبی مرکزی می‌توانند جزو علل آن باشد. وی علل قلبی عروقی را دومین علت شایع وزوز گوش دانست و تاکید کرد: تقریبا یک‌‌سوم بیماران مبتلا به وزوز شدید گوش یک یا چند اختلال قلبی عروقی دارند. البته 5 تا 10 درصد وزوز گوش ذهنی، بویژه در افراد مسن ناشی از عوارض دارویی است که مهم‌ترین آنها آسپیرین است. در این موارد وزوز گوش قبل از کاهش شنوایی شروع شده و زنگ خطر آن است و در صورت ادامه مصرف دارو می‌تواند به کاهش شنوایی منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها