آیت الله جنتی در برنامه شناسنامه:

موسوی و کروبی باید اعدام می شدند

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۵۱۲۶۴
با ادامه حصر موسوی و کروبی موافقم

آمریکا در منطقه هزینه کرد اما سناریوی ایران پیش رفت

روزنامه کیهان نوشت:«سرنوشت کشورهایی که مورد قهر و بی‌مهری آمریکا قرار می‌گیرند غمبار است، اما ایران توانست به رغم مخالفت‌های آمریکا نفوذ خود را در منطقه توسعه دهد.»وبسایت صدای روسیه با انتشار این تحلیل خاطرنشان کرد: وقتی مناسبات ایران و آمریکا قطع شد، همه در سراسر دنیا تصور می‌کردند آمریکا هر کاری خواهد کرد تا دشمن خود را خاک کند.نویسنده سپس به اشغال عراق و افغانستان از سوی آمریکا می‌پردازد و می‌نویسد: آمریکا وارد کارگِل در افغانستان شد و حالا افغان‌ها نه از ایران که از آمریکا و اروپا بدشان می‌آید. این در حالی است که ایران بدون اینکه زحمتی به خود بدهد مناطق نفوذ سنتی خود را در غرب افغانستان به دست آورد. تمام اینها را می‌توان اشتباهی تاسف‌بار قلمداد کرد. سناریوی مشابهی در عراق پیش آمد. شاه محمود، صاحب کرسی شرق‌شناسی در مدرسه عالی روابط بین‌الملل مسکو می‌گوید بعد از اینکه آمریکا حکومت صدام حسین را با موفقیت برانداخت حکومت شیعه طرفدار ایران سر کار آمد.

سیاستمدار سرشناس عراقی ایاد علاوی، به عنوان نامزد «آمریکایی» انتخابات ریاست جمهوری، می‌گوید آمریکایی‌ها عراق را تسلیم ایران کردند.نویسنده با اشاره به موضع دولت وقت آمریکا در محور شرارت خواندن ایران یادآور شد: وقتی مناسبات به تیرگی گرائید، نفوذ ایران آنقدر بالا بود که آمریکایی‌ها نتوانستند با سلیمانی در جریان دیدارش در منطقه سبز در بغداد برخورد کنند. احتمالا دست تهران در کار بود که وقتی رهبری عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شد. امروز همین اتفاق در افغانستان می‌افتد. صدای روسیه در پایان می‌نویسد: چنین به نظر می‌رسد که تهران به نظامیان آمریکا نیاز ندارد. جمهوری اسلامی با توجه به قراردادهای دوستی راهبردی با افغانستان و عراق، مانند گذشته که این کار را در عراق کرد، از تصمیم افغانستان، در مخالفت با امضای قرارداد امنیتی دوجانبه با آمریکا حمایت می‌کند. معنای این کار خروج کامل نیروهای ائتلاف طبق سناریوی ایرانی است.

روایت روزنامه اصلاح‌طلب از سردرگمی در گردنه یارانه‌ها

کیهان آورده:چقدر یارانه بدهیم (جهانگیری)، پول نقد نمی‌دهیم (وزیر اقتصاد)، نگران یارانه‌ها نباشید (رئیس‌جمهور)، به دهک‌های بالا نمی‌دهیم (سخنگوی دولت)، اظهارات متنوع مقامات دولتی درباره حذف یارانه‌ها مردم را قانع نمی‌کند و موجب سردرگمی می‌شود.این تحلیل را روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در تیتر اول خود تحت عنوان «سردرگمی مردم در گردنه یارانه‌ها» مطرح کرد و نوشت: در روزهای آخر هفته سپری شده روحانی رئیس‌جمهور ایران، جهانگیری معاون اول او، طیب‌نیا وزیر اقتصاد و نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور درباره یارانه‌ها صحبت کردند. رئیس‌جمهور در اوج سخنرانی‌اش تأکید کرد، هیچ نیازمندی نباید نگران قطع یارانه‌اش باشد و با ظرافت گفت: آنها که احساس نیاز می‌کنند فرم‌های جدید یارانه‌ای را پر کنند.

معنای این حرف رئیس دولت یازدهم واضح‌تر از آن است که مردم نگویند دولت قصد دارد به مرور یارانه نقدی را از دستور کار خارج کند و فعلا از گروه‌های پردرآمد شروع کرده است. اسحاق جهانگیری نیز در یک نوشته فیس‌بوکی این خواسته تعجب‌انگیز که مبانی استدلال نظری خود را برای حذف یارانه پردرآمدها در یک یا دو سطر بنویسید، سقف درآمدی مورد نظر خویش برای حذف یارانه را بیان کرد. آنهایی که درآمد ماهانه‌ای بین یک تا 2/5 میلیون تومان دارند در تیررس آرزوهای معاون اول قرار دارند. یک نگاه به درآمد- هزینه خانوارهای شهری در سال 1391 که از طرف بانک مرکزی در همین روزهای اخیر منتشر شد- نشان می‌دهد هیچ خانواده‌ای نیست که کمتر از یک میلیون تومان هزینه ماهانه داشته باشد.

این روزنامه می‌افزاید: مسئولان ارشد دولت همه نقشه‌های طراحی شده دولت را بازگو نمی‌کنند و همانند شطرنج‌بازان با حرکت دادن یک مهره در عرصه یارانه منتظر واکنش شهروندان، نخبگان، فعالان اقتصادی و به‌ویژه منتقدان باقی می‌مانند. «می‌خواهند همین پول کم که به هر حال برای تهیدستان عددی است را نیز ندهند.» این حرفی است که بسیاری از تهیدستان بر زبان می‌آورند. برخی نخبگان نیز می‌گویند، دولت باید «حق» همه را از فروش ثروت ملی به میزان معین پرداخت کند و اجازه دهد که هرکس خواست با پول یارانه خود نیکوکاری کند و این یک خواست منطقی به نظر می‌رسد. حرف این چهار نفر که البته حرف بقیه اعضای کابینه نیز هست در حوزه یارانه‌ها این است:«نگیرید». دولت قصد دارد با بمباران تبلیغاتی و تحریک حس هیجان‌آلودگی مردانی که درآمد آنها از متوسط درآمد جامعه بالاتر است آنها را متقاعد کند که یارانه نگیرند.

اعتماد خاطرنشان کرد: البته سقف افرادی که برای حذف از صف یارانه در نظر گرفته شده‌اند برای مردم مشخص نیست. دو میلیون خانوار، پنج میلیون خانوار؟در پایان این گزارش آمده است: اینکه دولت مدام می‌گوید پرداخت این میزان یارانه نقدی به همه مردم هدر دادن ثروت ملی است، علاوه بر اینکه موجب ناراحتی شهروندان می‌شود که نکند به اشتباه نام آنها حذف شود، این پرسش را پیش می‌آورد که اگر این پول پرداخت نشود از کجا معلوم با کارآمدی در بهترین محل خرج خواهد شد. شهروندان از اینکه نمی‌دانند دولت یازدهم کدام نقشه و برنامه برای افزایش توأمان قیمت حامل‌های انرژی و حذف شماری از یارانه‌بگیران را دارد، در نگرانی به سر می‌برند. دولت آیا می‌تواند علاوه بر اینکه در نهایت این مقوله را به نقطه امن برساند، راه متقاعد کردن مردم را نیز آموخته باشد.

جلب توجه حتی با خبر خودکشی

روزنامه کیهان نوشت:طنزنویس فراری نشریات زنجیره‌ای در صفحه فیس‌بوک خود نوشت خودکشی می‌کند اما مدتی بعد متن نوشته شده را حذف کرد.شبکه بالاترین که این خبر را منتشر کرده می‌نویسد: «ابراهیم-ن» ادعای خودکشی را برای جلب توجه مطرح کرده است.این شبکه با انتشار تصویر صفحه حذف شده می‌نویسد: اسکرین شات از استاتوس دیلیت شده! این ابرام هر چند صباحی تو فیسبوکش یک چیز جلب توجه‌کننده مینویسه که جلب توجه کنه آخرین موردش هم این بود که نوشت 500 میل دیازپام خورده به قصد خودکشی! بعد 1 ساعت هم طبق روال قبلی، استاتوس جلب توجه‌کننده را دیلیت کرد! ابرام‌جان این ترفندها قدیمی و تکراری شده جانم! طرحی نو درانداز! بعضی‌ها نیازمند توجه هستند اگر بهشون توجه نشه و اسمشون سر زبونها نباشه انگار که می‌میرند!!

این طنزنویس به دنبال بروز برخی سوءتفاهمات و تصور اینکه استراتژیست شده! در روزگار زوال فتنه سبز، خواستار اتخاذ استراتژی اسب تروا در راهپیمایی 22 بهمن 88 برای مصادره این راهپیمایی شد و از آن تاریخ به اسباب مضحکه محافل سبز و اپوزیسیون تبدیل گردید که از این ماجرا به عنوان ماجرای درازگوش تروا یاد می‌کردند. پس از این ماجرا، ابراهیم - ن اعلام کرد دچار افسردگی و آشفتگی مزاجی شده است.بسیاری از همکاران نشریات شبه اصلاح‌طلب که پس از یک دوره تندروی از کشور گریختند، از اینکه مورد اعتنای مخاطبان در فضای مجازی نیستند، شکایت دارند و به همین دلیل روش‌های نبوغ‌آمیزی چون خبر خودکشی و... را کشف می‌کنند!

مرتضی حاجی: تحصن مجلس ششم درست نبود

کیهان نوشت:وزیر تعاون و آموزش و پرورش در دولت اصلاحات، تحصن در مجلس ششم را از مصادیق تندروی توصیف کرد.مرتضی حاجی در مصاحبه با ایرنا گفت ‌«اصلاح‌طلبی در ذات خودش اعتدال دارد و ذاتا با تندروی مخالف است». خبرنگار در واکنش به این اظهار می‌پرسد «شما می‌گویید که تندروی در ذات اصلاح‌طلبی نیست پس کاری مثل تحصن در مجلس ششم را چطور ارزیابی می‌کنید؟» و حاجی پاسخ می‌دهد: من تحصن را درست نمی‌دانستم و با آن موافق نبودم.حاجی البته توضیح نداد که چرا این موضع در قبال رفتار ضد انقلابی افراطیون را با 10 سال تأخیر اتخاذ می‌کند. غیر از نمایندگان مجلس، شماری از وزرا و معاونین دولت اصلاحات نیز تهدید به استعفا و خروج از حاکمیت کرده بودند.

وی همچنین درباره فعالیت‌های بنیاد باران (وابسته به خاتمی) و امید ایرانیان (وابسته به عارف) می‌گوید: همان‌طور که انتظار تداوم فعالیت‌های سیاسی آقای خاتمی از طریق بنیاد باران تلقی اشتباهی بود، بنیاد امید ایرانیان هم بنای همین رویه را دارد.«حاجی» با بیان اینکه عضو هر دو بنیاد است، می‌گوید: بنیاد امید قطعا نباید فعالیتی به مثابه یک حزب داشته باشد، اما در عین حال یک مرکز مطالعاتی میدان بازی برای تحقیق و مطالعه دارد و می‌تواند در حوزه سیاسی هم مطالعه کند و هم گزارش بدهد و یا مثلا راه‌حل‌هایی را که برای حل بعضی از مسایل کشور می‌شناسد در اختیار نامزدها قرار دهد و یا انتشار عمومی کند. این کار فعالیت سیاسی نیست. فعالیت‌های آموزشی و امور خیریه و نظایر آن است.

برخلاف این اظهارنظر، محمدرضا عارف پس از انصراف توام با دلخوری از انتخابات ریاست‌جمهوری، عمده فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی خود را در بنیاد امید ایرانیان متمرکز کرده است.مرتضی حاجی در ادامه در پاسخ این سوال که آیا فکر می‌کنید در انتخابات آتی اتحاد اصلاح‌طلبان و جریان اعتدالی ادامه ‌یابد؟ می‌گوید: فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها به دلیل قرابت زیادی که دارند، می‌توانند در انتخابات موضع مشترکی داشته باشند. با هم بودن این دو جریان به سود کشور است و تفکیک آنها شانس موفقیت آنها را کاهش می‌دهد.وی درباره ناطق نوری نیز گفت: آقای ناطق نوری شخصیت برجسته و ارزشمندی است، مدیر، مدبر و دارای سعه ‌صدر و خوش‌رفتار و در عین حال تصمیم‌گیر است و می‌تواند نقطه اتصال مناسبی باشد و فکر کنم اگر بیاید به ایشان خوشامد گفته می‌شود.

منطقه آزاد یعنی همین!

روزنامه کیهان نوشت:مشاور رئیس جمهور و دبیر هماهنگی مناطق آزاد از احتمال لغو ممنوعیت عبور خودروها از مناطق آزاد به سرزمین اصلی خبر داد.به گزارش مهر، اکبر ترکان ضمن سخنانی در قشم و درباره رفع ممنوعیت عبور موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد قشم به سرزمین اصلی گفت: گرچه گمرک ایران به خاطر سوء استفاده برخی از افراد از این قانون، هنوز بر ادامه ممنوعیت عبور موقت این نوع خودروها اصرار دارد، اما باید درباره این موضوع بحث نموده و در رفع این مشکل تلاش کنیم و همچنین ایشان معتقدند این ممنوعیت رفع خواهد شد.یادآور می‌شود این ممنوعیت به خاطر جلوگیری از واردات بی‌رویه خودروهای خارجی و از جمله خودروهای لوکس اتخاذ شده و لغو آن تحت عناوینی نظیر موقت، در حقیقت رونق دادن به واردات بی‌رویه خودرو خواهد بود.

در حالی که کشور در شرایط تحریمی مالی و بانکی قرار دارد و لزوم ساماندهی واردات ضروری‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، هزینه واردات خودرو طی 11 ماه گذشته به میزان یک میلیارد و 280 میلیون دلار بوده است.ترکان اخیراً در اظهارنظر دیگری، از آزاد شدن هتل‌ها در مناطق آزاد- در پوشش حمایت از رقابت- خبر داده بود که معنای آن دامن زدن به تورم بیشتر است.برخی اعضای کابینه گرایش مشابهی به آزادسازی قیمت‌ها دارند که البته مخالفان جدی در میان دیگر اعضای کابینه دارد. طیف کارگزاران کابینه از جمله کسانی هستند که به شیوه‌های اقتصاد لیبرالی در حوزه آزادسازی قیمت‌ها و رفع ممنوعیت‌های وارداتی قائلند.

بازی نخ‌نمای پلیس خوب و بد میان کنگره و دولت آمریکا

کیهان آورده:سناتور رابرت منندز از اینکه نقش «پلیس بد» آمریکا را در برابر ایران ایفا می‌کند، خوشحال است. رویترز نوشت: رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی آمریکا که از نفوذ زیادی برخوردار است، با تلاش‌هایش برای به رأی گذاشتن طرح اعمال تحریم‌های مضاعف علیه ایران و موضع سرسختانه در قبال ایران، کار خودش را در مذاکرات کرده است.همتایان منندز در کنگره اجازه می‌دهند مذاکره کنندگان دولت اوباما نقش «پلیس خوب» را ایفا کنند و به ایران یادآوری کنند در صورتی که مذاکرات به خوبی پیش نرود، کنگره آماده است تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور اعمال کند.منندز در گفت‌وگو با رویترز تصریح کرد: فکر می‌کنم که ما نیروی مثبتی در رساندن ایران به مرحله کنونی بودیم و دولت هم کار خود را خوب انجام داد. این سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی ادامه داد: ما یک هدف نهایی مشترک داریم اما در تاکتیک‌ها متفاوت عمل می‌کنیم.

مجوز روحانی برای فروش ساختمان وزارت خارجه در بوداپست

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس مصوبه وزیران عضو کمیسیون لوایح که به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومی کشور تهیه و به تایید حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان نیز رسیده است، مقرر شده وزارت امور خارجه نسبت به فروش یک دستگاه آپارتمان متعلق به وزارت خارجه به مساحت ۱۲۰۱ مترمربع عرصه و ۸۰۰ مترمربع اعیان واقع در مجارستان، منطقه دو شهر بوداپست اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومی کشور واریز کند.

دستور ویژه برای انتقال و توزیع سریع کالاهای اساسی در کشور

خراسان آورده:بر اساس دستور روزهای اخیر مسئولان دولتی به بخش‌های مختلف اجرایی، مقرر شده با توجه به تاکیدات رییس جمهور مبنی بر ایجاد توازن در عرضه و تقاضا، برنامه ریزی ویژه ای برای ترخیص سریع تر، حمل و نقل و توزیع کالاهای اساسی از مبادی ورودی تا مناطق مختلف کشور صورت بگیرد تا در آستانه سال جدید، آرامش در بازار و تامین نیازمندی های مردم به صورت جدی فراهم باشد.

مطهری احضارش را به اطلاع هیأت رئیسه رساند

روزنامه ایران درخبر اول این نوشت: وکیل سابق علی مطهری درباره پرونده جدیدی که دادستانی تهران علیه وی تشکیل داده است، گفت: «مطهری احضاریه دادسرا را رؤیت کرده اما از دریافت ابلاغ خودداری کرده است.» «مصطفی ترک همدانی» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه اتهام مطهری در ابلاغیه دادسرا، انتساب موارد خلاف و کذب به مجموعه دستگاه قضایی و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده است، گفت: «مأمور ابلاغ، این ابلاغیه را هنگام برگزاری جلسه مجلس شورای اسلامی برای علی مطهری می‌آورد و او پس از رؤیت از دریافت ابلاغ خودداری کرده و بلافاصله موضوع را به هیأت رئیسه گزارش می‌دهد.» مصطفی ترک همدانی تصریح کرد: «شرط اساسی ورود مقام قضایی به اتهامات ناشی از اظهارات نمایندگان‏، تشخیص تخلف از سوی هیأت نظارت بر نمایندگان است و تا این هیأت تصمیمی مبنی بر خلاف بودن اظهارات نماینده نگرفته باشد، تعقیب یا توقیف نماینده از سوی دستگاه قضا ممنوع است.»

بازداشت موقت بابک زنجانی تمدید شد

ایران درخبر دیگری آورده: بازداشت موقت بابک زنجانی پس از 60 روز بار دیگرتمدید شد و این جوان میلیاردر همچنان در زندان اوین به سر می‌برد. به گزارش فارس، بابک زنجانی در 9 دی‌ماه امسال با شکایت شاکی خصوصی (وزارت نفت) پس از تفهیم اتهام بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. یک مسئول قضایی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی به فارس گفت: «این فرد آزاد نشده و همچنان در زندان اوین به سر می‌برد.» وی افزود: «تغییری در وضعیت بازداشت بابک زنجانی تا این لحظه صورت نگرفته است. به این ترتیب بازداشت موقت بابک زنجانی وارد ماه سوم شده و قرار صادره برای این فرد از سوی مرجع قضایی تمدید شده است.»

گزارش فیگارو از رقابت غربی‌ها برای رابطه با ایران

روزنامهایران نوشت:شنیدیم که نشریه «فیگارو» چاپ پاریس در گزارشی ضمن اشاره به از سرگیری روابط انگلستان با ایران سفر وزرای خارجه کشورهای ایتالیا، سوئد، بلژیک و لهستان به ایران را «هجوم شتابزده مقام های غربی به سوی تهران» توصیف کرده و نوشته: تهران دو سره برنده شده است. یعنی مقبولیت خود را بسرعت به دست می‌آورد بدون آنکه در سیاست‌های خود هیچ تغییری ایجاد کند. فیگارو مدعی شد: در واقع این کشور با رو کردن قراردادهای تجاری، حریفان خود را دچار چنددستگی می‌کند؛ آن‌ها را به رقابت با یکدیگر وامی‌دارد و وادارشان می‌کند که در مذاکرات هسته‌ای به نفع ایران تمایل بیشتری به سازش نشان دهند. به گزارش انتخاب به نقل از فیگارو، نویسنده با اشاره به چند برابر شدن فعالیت‌های سفیر ایران در فرانسه نوشت: «علی آهنی سفیر ایران، ملاقات نمایندگان پارلمان از ایران را تدارک می‌بیند و در عین حال منتظر است تا وزیر خارجه فرانسه- لوران فابیوس- دعوت همتایش را برای سفر به تهران پاسخ مثبت دهد.»

ناطق نوری آماده نیست

روزنامه تهران امروز نوشت:محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به لیدری حجت‌الاسلام ناطق‌نوری بر جریان اصولگرایی اظهار داشت: بحث حضور وی مدت‌ها پیش مطرح بود؛ ما با وی مذاکره کرده بودیم، اما اکنون احساس کرده‌ایم که ناطق‌نوری فعلا آمادگی حضور در این صحنه‌ها را ندارد. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تلاش جریان رقیب(اصلاح‌طلبان) جهت محور قرار دادن ناطق‌نوری برای ریاست مجلس دهم تاکید کرد: این گونه خبرها ‌جوسازی رسانه‌ای بوده و شایعه‌ای بیش نیست، جواب صحیح آن را باید از خودش هم پرسید. باهنر همچنین درباره همکاری آینده خود با ناطق‌نوری افزود: هر زمان که وی آمادگی حضور و همکاری داشته باشد، در خدمتشان هستیم.

حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی در انتخابات مجلس خبرگان

تهران از قول سایت مشرق نوشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی در جلسه درس اخلاق دانشگاه امام صادق(ع) با رد شایعات مطرح شده درباره عدم حضور خود در انتخابات مجلس خبرگان گفت: «برخی افراد آرزوهای خود را به صورت شایعه مطرح می‌کنند. بنده ان‌شاءالله برای انتخابات خبرگان کاندیدا خواهم شد.»

با ادامه حصر موسوی و کروبی موافقم

تهران امروز آورده: احمد توکلی نماینده تهران در مجلس گفت: در شرایط فعلی کشور با حصر موسوی و کروبی موافقم و به نفع آنان نیست که محاکمه شوند. وی در پاسخ به پرسش سایتی به نام سپاس درباره محاکمه «مفسدان بزرگ اقتصادی» و موسوی و کروبی که سوال کننده آنها را «سران فتنه سال 88» خواند، گفت: محاکمه آقایان موسوی و کروبی را در شرایط فعلی به مصلحت کشور نمی‌دانم و از حصر آنان دفاع می‌کنم. وی افزود: به نفع موسوی و کروبی نیست که محاکمه شوند و من پیشنهاد می‌کنم یک مقدار بیشتر حصر وجود داشته باشد تا شرایط و اوضاع کشور بهتر شود.

شبکه ماهواره‌ای جدید سلفی ها

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ائتلاف سلفی "الدفاع من الصحب و آل البیت" مصر، از تاسیس شبکه ماهواره‌ای جدیدی با هدف مبارزه با گسترش تشیع خبر داد. به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه بوابه نیوز "علاء السعید" سخنگوی ائتلاف مذکور اعلام کرد درحال راه‌اندازی یک شبکه ماهواره‌ای جدیدی هستیم که در آن برنامه‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی زیادی پخش می‌گردد اما هدف اصلی آن رد کردن اعتقادات شیعیان و مبارزه با گسترش تشیع است. از سوی دیگر رهبران شیعه مصر سخنان السعید را محکوم کرده و تاکید نمودند که حزب سلفی مصری مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است؛ کشورهایی که خیرخواه مصر نیستند و در تلاش هستند تا فرقه گرایی را در کشور افزایش دهند.آنان همچنین تصریح کرده‌اند: بسیاری از احزاب به نام دفاع از اهل تسنن در برابر شیعیان، میلیاردها جنیه (واحد پول مصر) به دست می‌آوردند و تأسیس این شبکه با همین هدف صورت گرفته است.

خوزستان بلاتکلیف است

جمهوری اسلامی نوشت: شهرستان دزفول دومین شهر پرجمعیت استان خوزستان تاکنون برای تعیین نهایی فرماندار خود بلاتکلیف است و همین موضوع پیشرفت کار سایر ادارات و مردم را با مشکل مواجه کرده است. با اینکه گفته می‌شود مهندس نورایی فرماندار سابق وخوشنام برای فرمانداری ویژه دزفول در نظر گرفته شده است ولی متأسفانه دخالت برخی افراد زیاده خواه، مشکلات این شهر با اهمیت استان را دو چندان کرده است. مردم دزفول در تماس‌های مکرر خود با خبرنگار ما از این تأخیر ناموجه اظهار شکوه وگلایه می‌نمایند و خواستار اقدام مسئولین برای حل این مشکل هستند.

مدرسه یا محل کار ؟

روزنامه جموری اسلامی آورده:دانش آموزان یکی از مدارس دخترانه زنجان در مکانی مشغول تحصیل هستندکه ناچارند همراه یکی از ارگان‌های انقلابی از حیاط مدرسه و سرویس بهداشتی که در حیاط مدرسه قرار دارد به صورت مشترک استفاده کنند. به گزارش خبرنگار ستون جهت اطلاع، کارمندان این نهاد که محل رفت و آمدشان از درب شیشه‌ای واقع در راهروی مدرسه می‌باشد، از حیاط مدرسه نیز به عنوان پارکینگ استفاده می‌کنند که این کار دانش آموزان مدرسه را با مشکلاتی مواجه ساخته است. انتظار اولیا و کارکنان این نهاد از مسئولین ذیربط این است که هرچه زودتر این مشکل را حل کنند.

شکایت کمیسیون فرهنگی از یک سایت

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به خاطر انتشار گزارش کذب درخصوص شرح سفر برخی نمایندگان به آفریقای جنوبی، کمیسیون فرهنگی از یک سایت خبری شکایت می‌کند. سیدمرتضی حسینی درباره سفر اعضای این کمیسیون به آفریقای جنوبی اظهار کرد: یک سایت خبری گزارش غلطی درخصوص مأموریت چند تن از اعضای کمیسیون فرهنگی به آفریقای جنوبی منتشر کرده و این ماموریت را با عنوان سفر تفریحی قلمداد کرده است که در اذهان عمومی تأثیرات مخربی از نمایندگان به همراه خواهد داشت. نماینده‌ مردم قزوین تأکید کرد: این تخریب چهره مستقیم از سوی این سایت خبری قابل تحمل نیست و به همین دلیل، کمیسیون فرهنگی شکایت از این سایت خبری را در دستور کار خود قرار داده است.

اظهارنظر مقام اروپایی درباره فیس‌بوک ایرانی

آرمان نوشت:شنیده شد که روزنامه اطلاعات نوشت که یکی از وزرای خارجه اروپایی که اخیرا به ایران آمده بود، بعد از بازگشت نوشته بود: در ایران اتفاق شگفتی افتاده است، مسئولان ارشد کشور صفحه فیس‌بوک را غیرقانونی اعلام و فیلتر کرده‌اند، اما همان مسئولان خودشان با «فیلترشکن» وارد فیس‌بوک شده‌اند و صفحه باز کرده‌اند و با مردمی که آنها هم با فیلترشکن وارد فیس‌بوک می‌شوند، ارتباط برقرار می‌کنند!

دزدی اینترنتی آمریکا و استرالیا از مشهدی‌ها

آرمان آورده:شنیده شد که رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: به‌تازگی چهار نفر از سارقانی را که از طریق خطوط مخابراتی از بیت‌المال سوءاستفاده می‌کردند شناسایی و دو نفر از آنها را دستگیر کردیم. سرهنگ محسن عرفانی اظهار کرد: در فضای سایبری جرمی داریم که آن را با عنوان سرقت پنهانی می‌شناسیم که به‌تازگی چهار نفر از سارقان این رشته را دستگیر کرده‌ایم. وی از شناسایی دو نفر این سارقان در خارج از کشور خبر داد و افزود: یک نفر از این سارقان در آمریکا و دیگری در استرالیا فعال بوده‌اند و دو نفر دیگر در مشهد فعالیت می‌کردند که توسط مأموران پلیس فتا شناسایی شده‌اند. او ادامه داد: این افراد کارت‌های ارتباطی و تماس را در آمریکا و استرالیا به فروش می‌رساندند و برای کسانی که وضع مالی خوبی نداشتند، برقراری ارتباط با ایران را با هزینه کمتری میسر می‌کردند.

نوه صدساله امیرکبیر فوت کرد

آرمان آورده:شنیده شد که قمرالملوک اعتماد قاجار، نوه دختری امیرکبیر، تنها بازمانده این خاندان در صدویکمین سال زندگی، فوت کرد. سایت تیتر یک نوشت؛ آخرین بازمانده خاندان امیرکبیر، زهراسلطان شاهزاده عزت‌السلطنه دختر مظفرالدین شاه قاجار، واپسین روزهای زندگی یک قرنی خود را در یکی از آسایشگاه‌های استان البرز گذرانده و در روزهای آخر، تشخیص بسیاری از چیزها برایش دشوار بود.

دیدار بروجردی با سید حسن نصر ا...

روزنامه قدس نوشت: تلویزیون «ال‌.بی‌.سی» لبنان در خبری کوتاه از دیدار علاء الدین بروجردی رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با سید حسن نصر ا... دبیر کل حزب ا... لبنان خبر داد و تاکید کرد که در این دیدار دو طرف تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بازیگر زن سوری در ارتش سوریه

قدس از قول سایت ابنا نوشت: رغده محمود نعناع، بازیگر سینما و تلویزیون سوریه که به مناطق جنگی این کشور رفته است عکسی از حضور خود در کنار افسران و سربازان ارتش سوریه منتشر کرد.

زمان اجرای فاز دوم نیروگاه بوشهر

قدس آنلاین آورده: علی اصغر زارعان، معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه هزار مگاواتی و آب شیرین‌کن بوشهر در سال 1393 خبر داد.

انتقاد قالیباف از ارایه گزارشهای نادرست

قدس از قول سایت مشرق نوشت: خبرها حاکی است محمد باقر قالیباف که در جلسه هیأت دولت جهت رسیدگی به مشکلات شهر تهران دعوت شده بود نسبت به ارایه گزارشهای نادرست درباره عملکرد شهرداری تهران گلایه کرده و گفته است، مسؤولان نباید تحت تأثیر این گزارشهای مغرضانه تصمیم گیری نمایند..

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها