گزیده عناوین روزنامه های صبح چهارشنبه

دستور جالب دولت درباره قوانین ابلاغ نشده توسط احمدی نژاد

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین خود مطالبی همچون؛«در گزارش سالانه حقوق بشر مطرح شد؛آمریکا: انتخابات ریاست جمهوری ایران آزاد نبوده است»،«پاسخ آماری به فراخوان فیسبوکی جهانگیری»،«افزایش قیمت حامل های انرژی بسیار محدود و تدریجی خواهد بود»،«انتقاد از وزارت ارشاد در نماز جمعه»،«همه سناریوهای قیمت بنزین» و «رئیس‌جمهور:کم‌درآمد‌ها نگران مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نباشند» را منتشر کردند.
کد خبر: ۶۵۰۸۷۳
رئیس‌جمهور:کم‌درآمد‌ها نگران مرحله دوم هدفمندی نباشند

کیهان:رئیس‌جمهور:کم‌درآمد‌ها نگران مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نباشند

با نزدیک شدن به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بسیاری از مردم نگران حذف یارانه خود هستند اما مسئولان دولتی به‌ویژه رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد وعده دادند که یارانه نقدی نیازمندان حذف نمی‌شود.
در همین باره حسن روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی در بندرعباس با بیان اینکه مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از سال آینده آغاز می‌شود افزود: از اینجا به مردم می‌گویم که نباید دغدغه‌ای در این مورد داشته باشند، چرا که یارانه نقدی در کنار سبد کالا برای نیازمندان کماکان ارائه خواهد شد.روحانی تصریح کرد: دهک‌های کم‌درآمد اصلا نباید دغدغه‌ای در مورد اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها داشته باشند.
رئیس‌جمهور البته در بخش دیگری از سخنان خود با مطرح کردن این سوال که آیا خوب است که با برداشت پول از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حتی از خزانه 45 هزار تومان به طور مساوی به همه در کشور بدهیم؟ گفت: آیا این راه درستی است؟ می‌‌گوییم اصلاح کنیم، می‌گویند این کار را نکنید ممکن است عده‌ای ناراحت شوند.
وی با تاکید بر این که نیازمند به معنی فقیر نیست، گفت: نیازمند کسی است که اگر یارانه را نگیرد زندگی‌اش به هم بخورد.
روحانی تصریح کرد نتیجه ادامه این روند آن می‌شود که بخش‌‌های انرژی روز به روز بدتر می‌شود و بخش‌های دیگری همچون درمان اصلاح نمی‌شود.
وی از مردم خواست همه وارد عمل شوند و گفت: مردم باید کمک کنند و همه دست به دست هم دهند و لازم است به فکر آیندگان و کشور باشیم.
روحانی البته معنی کمک مردم را این‌گونه توضیح داد که، درخواست ما از مردم این است که وقتی فرم جدید یارانه ارائه می‌شود، پر نکنند و با یارانه خداحافظی کنند. حتی اگر کسی نیاز دارد بگوید من یارانه نمی‌گیرم تا بهداشت و درمان کشور و محیط زیست درست شود.
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درخصوص تورم، عنوان کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت، اقتصاد با تورم 43 درصدی رو‌به‌رو بود و در همان اول به مردم قول دادیم که جلوی تورم را بگیریم که طی اعلام مرکز آمار در روز چهارشنبه تورم به 7/33 درصد رسیده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا پایان سال نرخ تورم به 35 درصد می‌‌رسد، اضافه کرد: طی برنامه‌های موجود این نرخ در سال آینده به 25 درصد می‌رسد.
اظهارات یارانه‌ای
وزیر اقتصاد
در همین حال وزیر اقتصاد روحانی با اشاره به مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: فعلا هیچ برنامه‌ای برای قطع پرداخت نقدی مردم وجود ندارد و این توزیع تا زمان ثبت‌نام مجدد هم‌چنان ادامه خواهد داشت.
علی طیب‌نیا با اشاره به مصوبه اخیر مجلس گفت: بر این اساس پرداخت یارانه نقدی تنها به افراد نیازمند متقاضی مجاز است؛ بنابراین دولت مکلف است تا ثبت‌نام را دوباره انجام دهد و افرادی که خود را متقاضی و نیازمند اعلام کنند، مشمول دریافت یارانه بداند.
وی در مورد زمان انجام ثبت‌نام برای دریافت یارانه نیز با اشاره به تشکیل کارگروه‌هایی در همین زمینه بیان کرد: یکی از این کارگروه‌ها در مورد ثبت‌نام، شیوه اجرای فعال است، چرا که دولت به دنبال این خواهد بود که ثبت‌نام به‌طور کاملا آرام بدون تشکیل صف‌های طولانی انجام شود و کسی به‌طور اجباری حذف نشود.
وزیر اقتصاد با بیان این که دولت سقف درآمدی را بر اساس قانون اعلام خواهد کرد، گفت: افرادی که بر اساس درآمد اعلام شده خود در این زمینه تشخیص دهند در صورتی اعلام نیاز هم‌چنان مشمول پرداخت نقدی باقی خواهند ماند.
طیب‌‌نیا تاکید کرد: پرداخت نقدی کسانی متوقف خواهد شد که یا پردرآمد باشند و ثبت‌نام نکنند و یا این که با وجود نیازمند بودن متقاضی نباشند که احساس می‌کنم این افراد زیاد خواهند بود.
وی عنوان کرد: دولت بنا ندارد تا در این زمان اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها حتی کوچک‌ترین فشاری متوجه افراد کم‌‌درآمد و متوسط جامعه باشد.
وزیر اقتصاد هم‌چنین در پاسخ به این که آیا زمان انجام ثبت‌نام قبل از پایان سال جاری خواهد بود، تصریح کرد: باید زمینه‌های لازم برای اجرای این مسئله مهیا شود، به نحوی که مردم به سادگی و بدون وجود مشکل بتوانند عملیات ثبت‌نام را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: فعلا نیازی به هیچ اقدامی از سوی مردم نیست و بعد از ثبت‌نام اقدامات اجرایی انجام خواهد شد.
طیب‌نیا یادآور شد: ثبت‌‌نام مجازی و فرم نیز بسیار کوتاه خواهد بود بنابراین از فرم‌های طولانی و سوالات متعدد خبری نیست. ما به دنبال آنیم که با یک برنامه‌ریزی منطقی به‌گونه‌ای عمل کنیم تا کمترین زحمت برای مردم ایجاد شود.
طیب‌نیا با اشاره به برنامه‌ریزی دولت در زمینه اجرای هدفمندی در سال آینده گفت: بر این اساس در سال 93 افزایش قیمت حامل‌های انرژی بسیار محدود، ملایم و تدریجی خواهد بود.
توجیه گرانی برقی
وی هم‌چنین با اشاره به اعلام افزایش 25 درصدی قیمت برق از سوی دولت مدعی شد این افزایش 25 درصدی تنها جوابگوی تورم یک سال مثل سال 91 هم نیست. این در حالی است که پس از سه سال تورم‌های متوالی و بالا دولت امسال قیمت برق را تنها در حد 25 درصد تعدیل کرده است که نشان‌دهنده تلاش و تصمیم دولت برای تعدیل تدریجی قیمت‌هاست.
گفتنی است اخیرا وزیر نیرو اعلام کرده که از همین ماه قیمت برق 25 درصد گران می‌شود.

کیهان

-در گزارش سالانه حقوق بشر مطرح شد؛آمریکا: انتخابات ریاست جمهوری ایران آزاد نبوده است!
-رئیس‌جمهور:کم‌درآمد‌ها نگران مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نباشند
-بولدوزر افراطیون ؛اول ویران می‌کند بعد تدبیر!
-اقتصاد مقاومتی باطل السحر تحریم هاست

خراسان

-روسیه ۲ هواپیمای جدید برای خطوط هوایی ایران پیشنهاد کرد
-پاسخ آماری به فراخوان فیسبوکی جهانگیری
-مجوز دولت برای اشتغال 8 بازنشسته دیگر
-جمهوری کریمه در آستانه جدایی از اوکراین

جمهوری اسلامی

-رییس جمهور:به جای دعوا وجستجو در سوابق یگدیگر در برابر فساد بایستیم
-افزایش قیمت حامل های انرژی بسیار محدود و تدریجی خواهد بود
-سیاست های اصل 44 همچنان روی کاغذ باقی مانده است
-افشای جاسوسی انگلیسی و آمریکا از میلیون ها کاربر اینترنتی

آرمان

-درخواست فیسبوکی معاون اول رییس جمهور؛فراخوان برای تعیین سقف درآمد یارانه بگیران
-منابع اساسی کشور در 8 سال اخیر از بین رفت
-مخالفان دولت در مجلس در انتخابات بد می بینند
- خط کشی راست میانه با جبهه پایداری

قانون

-روحانی از ظرفیت‌های دیپلماسی احمدی نژاد استفاده نکرد
-حضور در فضای مجازی قدرت تحمل را بالا می‌برد
-انتقاد از وزارت ارشاد در نماز جمعه
-مراسم ازدواج زرتشتی‌ها

شرق

-رییس‌جمهوری درباره 78‌هزار‌میلیاردریال حیف‌ومیل شده:همه‌اش پول نفت نیست پول نقد هم هست
- تصویب افزایش 15‌درصدی شهریه دانشگاه آزاد
-دستور کار مذاکره ورشو با تهران
-افزایش 24 درصدی قیمت برق

جام جم

-خوشحالی جان کری از انتشار روزنامه های اصلاح طلب
-قدردانی قوه قضائیه و انتقاد از مسئولان فرهنگی
-روحانی:افراد متمکن با یارانه خداحافظی کنند
-اجزای پزشک خانواده در 31 شهر

ایران

-بهنوش بختیاری:نمی خواستم فقط بازیگر طنز باشم
-روحانی با پیام صلح روی عرضه جماران
-جزئیات هدفمندی یارانه ها در سال 93
-ناقوس جنگ در جزیزه کریمه

وطن امروز

-همه سناریوهای قیمت بنزین
-لاریجانی:دستاوردها صیانت شود
-ادامه سریال تهدید ایران
-مردم انصراف دهند

حمایت

-وزیرکشور:ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی ارزان و آسان
-تصمیمات مهم برای پیشرفت دستگاه قضایی کرمانشاه
-نحوه رسیدگی به مطالبه وجه سفته

تهران امروز

-زمینه‌سازی غرب برای تجزیه اوکراین
-کمبود سبد کالا و تشکیل دوباره صف‌ها
-زمینه‌سازی غرب برای تجزیه اوکراین
-دیپلماسی شهری در ایستگاه پکن

آفرینش

-تعیین شهریه دانشگاه‌های غیردولتی تا اردیبهشت
-معافیت از آزمون دستیاری برای برگزیدگان دوره پزشک آکادمیک
-معافیت از آزمون دستیاری برای برگزیدگان دوره پزشک آکادمیک
-یانوکوویچ: پوتین باید وارد عمل شود

دنیای اقتصاد

-پاسخ کارشناسان به فراخوان معاون اول رییس جمهور
-سمت و سوی بورس در سال 93
-اخبار فساد 9 هزار میلیاردی
-گسترش تهران ممنوع شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
سلام آقای رئیس جمهور چه جوری میخواد تورم كنترل كنه سبد كالا رو دادن ما دیدیم چه جوری تقسیم كردن شخصی میشناسم مستاجره 2 تا بچه داره درآ‌مد درست حسابی هم نداره طبقه فقیر جامعه هست دولت 2 بار سبد كالا داده واسه اون نریختن .شخص دیگه میشناسم كه وضع مالیش خوبه اصلا احتیاجی به سبدكلا و یارانه نداره واسه دوبار ریختن
این موردها خیلی هست. اینها نتونستن سبد كالا درست تقسیم كنن چه جوری میخوان تورم رو كنترل كنن من كه چشمم آب نمیخوره.(من خودم طرف دار پرپاقرص آقای روحانی بودم وبهش رای دادم اما...........)
عظیم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
چون پرداخت یارانه نقدی عامل خیلی از گرانیها بوده بنابراین قطع آن مشكلات فراوانی را برای اكثر خانواده ها ایجاد میكند ازطرفی یارانه هیج ربطی به بهداشت و محیط زیست ندارد به نظر من برای حل بخشی از مشكل درمان دولت باید بیمه مكمل را تحت پوشش خود قراردهد تا با سود كلانی كه در حال حاضر نصیب بخش خصوصی میشود بتواند مشكل درمانی عده زیادی از هموطنان را حل كند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها