روی خط فوتبال خارجی

مرگ یک فوتبالیست دیگر

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره ترک ناگهانی اردوی تیم ملی از سوی امید نمازی، بازیکنان جدید دعوت شده، اردوهای پیش رو و بازی‌های دوستانه اظهارنظر کرد.
کد خبر: ۶۵۰۶۴۶
کروش: نمازی دیگر جایی در تیم ملی ندارد

کارلوس کروش بعد از اولین جلسه تمرین تیم ملی فوتبال ایران پیش از مصاف با کویت اظهار کرد: در این اردو چند بازیکن جدید را به تیم ملی دعوت ‌کرده‌ایم که امیدوارم بتوانیم مقابل کویت و گینه از آنها استفاده کنیم. ما وقت زیادی نداریم تا بخواهیم تیم جدیدی داشته باشیم. پایه‌های تیم ملی فوتبال ایران تا الان شکل گرفته است. با این حال هنوز پست‌هایی وجود دارد که جایش خالی مانده و باید بازیکنان را منصفانه از لیگ انتخاب کنیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در این اردو تصمیم گرفتیم برای بازی مقابل کویت گروه جدیدی از بازیکنان را دعوت کنیم تا بتوانند روح جدیدی به تیم ملی تزریق کنند و به آنها اجازه بازی مقابل کویت را بدهیم اما در مقابل گینه حتما از پایه‌های اصلی تیم ملی استفاده خواهیم کرد.

کروش درباره علت عدم دعوت از سردار آزمون برای این اردو خاطرنشان کرد: محدودیت‌هایی برای دعوت بازیکنان به تیم ملی داریم. 34 بازیکن را به این اردو دعوت کرده‌ایم اما در فرصت‌های بعدی حتما از او دعوت خواهیم کرد. البته وی در چند بازی گذشته در تیم خود از ابتدا به بازی نرفته و فکر کردم بهتر است از بازیکنانی که بیشتر در تیم‌های خود بازی کرده‌اند و موثرتر بودند برای این اردو دعوت کنیم.

وی همچنین درباره دعوت نکردن علی کریمی به تیم ملی گفت: به نظرم این اردو فرصت خوبی بود تا به نفرات جدید امکان حضور در تیم ملی را بدهیم. نسبت به علی کریمی به اندازه کافی شناخت داریم و نیازی نبود او را در مقابل کویت محک بزنیم. مطمئنا در زمان مناسب، تصمیم‌گیری مناسب و در چارچوب اجرایی خودمان خواهیم داشت. این که می‌گویم درهای تیم ملی به روی همه باز است، به این معنا نیست که همه بازیکنان بتوانند به تیم ملی همزمان دعوت شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره علت جدایی سیموئز از کادر فنی تیم ملی نیز گفت: علت رفتن سیموئز به صورت رسمی اعلام شد. او مشکلات خانوادگی و شخصی داشت و در نهایت به این تصمیم رسید که زندگی خانواده خود را به تیم ملی ترجیح دهد و این که زندگی شخصی می‌تواند مهم‌تر از فوتبال باشد. کسی که 70 سال سن دارد و 60 سالش را هم در فوتبال سپری کرده، اگر از این پس به خانواده فکر کند منصفانه‌تر است.

او با اعلام ترک غیرموجه اردوی تیم ملی از سوی امید نمازی هم گفت: او به دلیل غیرفنی اردو را ترک کرد. تا جایی که می‌دانم دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال پیگیر جدایی اوست اما بدون شک می‌خواهم بگویم که این شخص تیم ملی را رها کرده و شما هم نظر من را درباره کسانی که تیم ملی را رها می‌کنند، می‌دانید. به همین دلیل او دیگر جایی در تیم ملی نخواهد داشت. اگر قرار بود او مسئول گل‌میخ چیدن در تیم ملی باشد، تدارکات تیم هم می تواند این کار را انجام دهد. نمازی دیگر در کادر ما نیست، اما مطمئنا قوی‌تر از قبل خواهیم بود. چون تیم ملی باید فقط با افرادی کار کنند که از صمیم قلب اینجا باشند.

کی‌روش همچنین با اشاره به اضافه شدن مهدی صفایی به عنوان مربی بدنساز جدید تیم ملی توضیح داد: برای من و تیم ملی افتخاری است که مهدی صفایی از امروز به ما ملحق شد. او به ما کمک خواهد کرد تا بازیکنان را آماده کنیم. این تصمیمی است که در گذشته هم برای بازیکنان و تیم‌های دیگر گرفتم و بسیار موفقیت‌آمیز بود. ما از حضور او تشکر می‌کنیم. همچنین در چند روز آینده دکتر دیگو به عنوان پزشک جدید از باشگاه کورینتاس برزیل به کادر پزشکی ما کمک می‌کند. همچنین آقای برونو از برزیل به عنوان بدنساز به ما ملحق می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه کسی جایگزین سیموئز می‌شود، گفت: در دو روز آینده پیرامون این موضوع فکر خواهم کرد. این شخص باید مربی باشد که بتواند اعتماد کامل من را جلب کند.

کروش درباره این که این مربی ایرانی خواهد بود یا نه، گفت: قطعا ایشان یک مربی فوتبال خواهد بود. من تصمیمم را با توجه به رنگ پوست و قومیت نمی‌گیرم و با توجه به تجربه و ویژگی‌های شخصیتی و فنی انتخابم را انجام می‌دهم.

او درباره کیفیت توپ‌هایی که از طرف فیفا برای تیم ملی ایران ارسال شده است، نیز خاطرنشان کرد: توپ‌های بسیار خوبی است و باید بگویم که توپ بسیار نرمی هستند که دروازه‌بانان مطمئنا کابوس‌های زیادی در مواجهه با این توپ‌ها خواهند داشت. در بازی‌های مقابل گینه و کویت برای اولین بار با این توپ‌ها بازی خواهیم کرد و از هم اینک تا جام جهانی 2014 برزیل باید با این توپ‌ها به تمرین و بازی بپردازیم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره ادعای کفاشیان مبنی بر این که با کارلوس کروش برای ادامه همکاری پس از جام جهانی به توافق رسیده‌ایم، گفت: فقط این را باید به صورت شفاف بگویم که واقعیت این است تمرکز اصلی من بر روی ماموریت جام جهانی است. ما در تلاش بودیم که به تیم ملی ایران کمک کنیم و همچنین در پشت صحنه به تیم ملی امید هم کمک و سعی کردیم برای این تیم وینگادا را به ایران بیاوریم. راجع به قرارداد من هم این یک بعد شخصی نیست، خدا را شکر می‌کنم که در زندگی این موقعیت را دارم که پیشنهادهای زیادی برای کار داشته باشم اما برای شخص من مهم‌ترین موضوع این است که فوتبال ایران در آینده چه عملکردی خواهد داشت.

وی افزود: همانطور که در یکی، دو روز گذشته دیدید، چهار تیم تراز اول ایرانی مقابل تیم‌های عربی که در لیگ خودشان قهرمان هم نبودند و دارای رتبه‌های سومی و چهارمی بودند یک برد، یک تساوی و دو باخت داشتند. در نتیجه‌ این یک بیدارباش برای فوتبال ایران است؛ چرا که شما هیچ وقت نمی‌توانید با صحبت کردن بیرون از زمین برنده بازی شوید، بلکه باید عملکرد واقعی خود را در زمین نشان دهید. شما نمی‌توانید بگویید، چون ایرانی هستیم پس همیشه باید پیروز شویم و بهترین هستیم. بلکه به اعتقاد من باید عملکرد خود را زمین مسابقه نشان دهیم. برای همین بود که تیم ملی گینه که دارای بازیکنان خوب اروپایی نیز هست، را به ایران آوردم تا رویارویی با آنها یک چاشنی کوچک از طعم واقعی مقابله با تیم‌های آفریقایی در جام جهانی باشد.
کروش با بیان این که بحث قرارداد برای من مهم‌ترین موضوع پیش‌رو نیست، ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که تیم ملی بتواند زمین مناسبی برای تمرین کردن داشته باشد؛ چرا که تمرین کردن در این زمین به هیچ وجه نمی‌تواند مناسب باشد. ما باید همچنین یک لیگ خوب با برنامه‌ریزی بسیار منظمی داشته باشیم و باشگاه‌ها و بازیکنان و همچنین مربیان از آن رضایت داشته باشند و این مسائل است که برای من خیلی مهم است. اگر کفاشیان گفته که حل این موضوعات 20 درصد مشکل بابت بستن قرارداد با من است، باید بگویم اتفاقا این مسائل 80 درصد موضوع را شامل می‌شود و برای من بسیار مهم است و موفقیت در فوتبال این نیست که فقط مربوط به یک مربی خوب باشد.

به گزارش ایسنا ،کارلوس کروش در پایان در واکنش به خبرنگاری که درباره دعوت از ادینیو به تیم ملی پرسید، با تعجب گفت: اگر بخواهم در مورد این مسائل صحبت کنم راجع به موضوع بی‌اهمیتی وقت گذاشته‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها