عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: مردم از نحوه ثبت نام در کاروانهای سازمان حج برای سفر به عتبات عالیات بخصوص در ایام نوروز ناراضی بوده و معتقدند قبل از ثبت نام به موقع آنها ظرفیت کاروانها پر بود و خواستار رسیدگی مسئولان به این امر هستند.
کد خبر: ۶۵۰۵۵۰
نارضایتی مردم از پر بودن ظرفیت کاروان ها

فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس درگفتگو با بولتن نیوز با اشاره به نارضایتی مردم نسبت به نحوه ثبت نام متقاضیان سفر به عتبات عالیات در کاروانهای معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت گفت: مرحله جدید سفرها به عتبات عالیات از 23 اسفند ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و کسانی که قبلاً از طریق اینترنت پیش ثبت نام کردند می توانستند از صبح روز یکشنبه چهارم اسفند ماه به کاروانهایی که سازمان حج و زیارت در سایت خود اعلام کرده، نسبت به ثبت نام قطعی اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ما و مراجعات مردمی، از همان روز یکشنبه و در همان ساعات اولیه و حتی برای برخی متقاضیان حتی در همان دقایق اولیه که به سایت مذکور مراجعه می کردند، ظرفیت کاروانهای معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت در ایام تعطیل پر شده بود و مردم نتوانستند بر اساس خواست خود ثبت نام کنند.

نماینده تهران تصریح کرد: مردم در تماس تلفنی به ما گفتند که ما به موقع پیش ثبت نام را انجام داده و به موقع هم برای ثبت نام قطعی اقدام کردیم اما متأسفانه وقتی برای ثبت نام قطعی به سایت سازمان حج مراجعه کردیم هیچ کاروانی برای روزهای آخر اسفند و ایام تعطیل نوروز ظرفیت خالی نداشت و اکثر کاروانها بعد از 13 فروردین به بعد جای خالی داشتند.

آلیا تأکید کرد: مردم می گویند کاروانهای معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت چه زمانی و از سوی چه کسانی پر شده که ما به موقع اقدام کردیم اما نتوانستیم در ایام نوروز نسبت به ثبت نام قطعی اقدام کنیم.

وی خطاب به مسئولین سازمان حج و زیارت و با بیان اینکه نباید با سوء تدبیر باعث نارضایتی مردم شد، افزود: امور معنوی و فرهنگی را نباید با سوء تدبیر خدشه دار کرد. وقتی مردم بر اساس اعلام خود سازمان حج عمل می کنند پس باید فرصت انتخاب و ثبت نام در هر موقع که بخواهند را داشته باشند نه اینکه وقتی به سایت سازمان حج مراجعه می کنند متوجه بشوند که ظرفیت همه کاروانها در ایام تعطیل پرشده است و به مردم بگویند بعد از تعطیلات به سفر بروید.

نماینده تهران تاکید کرد: مردم از عملکرد برخی مسوولین در سازمان حج و زیارت ناراضی بوده و خواستار رفع این سوء تدبیرها هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که مسوولین مربوطه در اسرع وقت توضیحات قابل قبولی به شهروندان و متقاضیان ثبت نام ارائه کنند.

مهدی شهسواری مدیر کل ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در همین راستا گفت: در این دوره از پیش ثبت نام برای سفر به عتبات عالیات شاهد ثبت نام حدود 360 هزار نفر بودیم که حدود 300 هزار متقاضی برای سفر در ایام نوروز هستند.

وی به محدودیت های اسکان و امکانات لازم برای زائران ایرانی در عراق اشاره کرد و گفت: روزانه چه از طریق هوایی و چه از طریق زمینی سازمان حج و زیارت، نسبت به اعزام 4800 نفر اقدام می کند که اگر بخواهیم در ایام نوروز این تعداد زائر را هر روز اعزام کنیم حدود 100 هزار نفر موفق می شوند به سفر بروند.

مدیر کل ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با بیان این که سازمان حج و زیارت برای پیش ثبت نام اولویت بندی کرده گفت: این اولویت بندی از شماره یک تا هفت است و برای ثبت نام قطعی، براساس این اولویت بندی اقدام می شود و چه بسا ممکن است که ظرفیت کاروان ها در همان ساعات اولیه پر شود.

شهسواری در عین حال از احتمال اضافه کردن برخی شرکت ها جهت بردن زائر در ایام نوروز به عتبات عالیات خبر داد و گفت : سازمان، برنامه ای دارد تا بر اساس فراخوانی که می دهد آن دسته از دفاتر زیارتی که می توانند نسبت به تامین امنیت و مسکن آنها اقدام کنند دعوت کند تا در ایام نوروز، زائران را به عتبات عالیات ببرند.

وی گفت: در روزهای آینده سازمان حج برای رفع این مشکلات اقدام خواهد کرد.

شهسواری خواست برای اطلاعات بیشتر با نظافتی مدیرکل امور عتبات عالیات سازمان حج تماس بگیریم. که خبرنگار ما در چند تماس با این مقام مسوول، موفق به گفت وگو با او نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها