فرزند آیت‌الله طالقانی با اشاره به اینکه پدرش مؤسس نهضت‌ آزادی بود گفت:آیت‌الله طالقانی اگر در نهضت‌ آزادی حضور داشت رئیس آن بود. ایشان اوایل جوانان را جمع می‌کردند و برایشان صحبت می‌کردند اما بعد فوت ایشان این نهضت آزادی دیگر آن نهضت‌ آزادی نیست.
کد خبر: ۶۴۹۸۳۰
اگر آیت‌الله طالقانی زنده بود

وحیده طالقانی در گفت‌وگو با فارس می گوید: اگر پدرش زنده بود بازرگان و سحابی را سرجایشان می‌نشاند.

وی می افزاید:برخی به آیت‌الله طالقانی برچسب روشنفکری می‌زدند، به بازخوانی ماجرای بازداشت مجتبی طالقانی، غائله ضد انقلاب و نقش غرضی در این موضوع که با ناکامی منافقین همراه بود،‌ پرداخت.

وی معتقد است پدرش در مساله حجاب هم‌نظر امام بوده‌اند.

وحیده طالقانی در این مصاحبه تاکید داشت چون مجلس ششمی‌ها برای انقلاب مصیبت نکشیده‌اند و دلشان برای کشور نمی‌سوزد، دچار سیاسی‌کاری شدند و به همین دلیل سعی داشتند از اسم او برای منافع خود سواستفاده کنند.

دختر آیت‌الله طالقانی ضمن انتقاد از نحوه توزیع سبد کالا و بی‌سواد خواندن منتقدان توسط دولت روحانی گفت:شیوه توزیع سبد کالا را اصلاً قبول ندارم، این کارگداپروری مضاعف است. آن هم برای مرغ ترکیه و برنج هندی! حالا قرار است وزیر در این زمینه جواب دهد.

استقبال رسانه‌های ضد انقلاب از سخنان فائزه هاشمی

رسانه های ضد انقلاب به تعریف و تمجید از فائزه هاشمی در خصوص سیاه نمایی های اخیرش در حوزه وضعیت مطبوعات و امور مربوط به زنان در داخل کشور پرداخته اند.

فائزه هاشمی که سابقه محکومیت قضایی نیز دارد علاوه بر آنکه چند روز پیش در مصاحبه با الشرق الاوسط به نظام تاخته بود ، روز گذشته نیز بر اساس انچه در رسانه های اصلاح طلب امده در نشست محفلی اصلاح طلبان اظهاراتی در حمایت از نشریه توقیف شده اسمان بر زبان راند که با استقبال رسانه های ضد انقلاب مواجه شده است.

رادیو ضد انقلابی فردا با تیتر فائزه هاشمی:« وضعیت مطبوعات در دوران مشروطه بهتر از امروز بود» به استقبال آن رفت و سایت صهیونیستی بالاترین این اظهارات وی را در کنار بخشی از مصاحبه فائزه هاشمی که وضعیت زنان در زمان شاه مستبد پهلوی را بهتر از وضعیت حال آنان دانسته بود در بخش اخبار ویژه و مهم خود قرار داد.

رادیو فردا به نقل از فائزه هاشمی گفت:«وضعیت جامعه زنان ما در دوران قبل از انقلاب بهتر بود»

دورنمای روابط ایران و آمریکا

روزنامه آمریکایی هافینگتن پست در گزارشی به دورنمای بهبود روابط تهران-واشنگتن بر پایه مذاکرات و توافقات هسته‌ای پرداخت و نوشت:خبرهایی که هفته گذشته از وین رسید، مثبت بود. گروه 1+5 و ایران بر سر نقشه راهی درباره برنامه هسته‌ای ایران به توافق رسیدند. آمریکا تلاش می‌کند شالوده برنامه هسته‌ای ایران از سانتریفیوژها تا تاسیسات غنی‌سازی را محدود کند. ایران به عقب بازگردانده می‌شود.

در این گزارش آمده است: در صورت همکاری ایران و غرب بر سر پرونده هسته ای ایران، تحریم های گسترده اقتصادی غرب علیه ایران برداشته و اقتصاد این کشور از دایره مجازات ها خارج خواهد شد؛ این موضوع همچنین منافع طولانی مدتی را برای اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت.

آمریکا نیز از سناریوی مذاکرات ایران و 1+5 و توافق هسته ای ایران و غرب نفع می‌برد. تقویت اقتصاد ایران در حالی که با سیاست‌های معتدلی از سوی تهران در خصوص موضوعات هسته‌ای همراه باشد می تواند ایران را به یکی از بزرگترین مشتریان لوازم و تجهیزات آمریکا در خاورمیانه تبدیل کند. طی 35 سال گذشته سیاست گذاران در آمریکا درگیر این مسئله بودند که چگونه از طرق سیاسی و نظامی با ایران تقابل کنند. میلیاردها دلار نیز در این باره و در زمینه سلاح از سوی واشنگتن هزینه شد.

تغییرِ لحن واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای

«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا که پس از دور جدید مذاکرات هسته‌ای وین راهی اراضی اشغالی فلسطین شده بود در سخنانی گفت که «غنی سازی» بخشی از توافق نهایی با ایران خواهد بود.

به گزارش نامه نیوز، معاون وزیر خارجه آمریکا ایران 3 روز پس از پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای قدرت های جهانی با تهران برای تعیین چارچوب و برنامه کاری جلسات آینده برای دست یابی به توافق نهایی، به اسرائیل سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و در خصوص مذاکرات هسته ای با ایران به گفت‌وگو نشست؛ سفری که هرچند با عنوان ارائه گزارش مذاکرات هسته ای آمریکا به اسرائیل خواند می‌شود اما حاوی نکات مهمی از جمله بازگشت واشنگتن به حقیقت مذاکرات هسته ای و اقرار به حق غنی سازی ایران از سوی غرب بود.

شرمن در سخنانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تل‌آویو با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید در مذاکرات هسته ای ایران دخالت کند، گفت: ایران در توافق نهایی هسته ای، می تواند غنی سازی اورانیوم داشته باشد، درخواست نابودی غنی سازی داخلی ایران غیرمنطقی است.

رژیم صهیونیستی نیز که تحرکات گسترده ای را در کنگره آمریکا برای نقض توافق ژنو از سوی آمریکا و تشدید تحریم های علیه ایران آغاز کرده بود بارها به مقامات اروپایی و آمریکایی هشدار داد که ایران از توافق ژنو سود کرده و در قبال هیج امتیازات بسیاری را از غرب دریافت کرده است.ا

باید دید آیا آرامش حاکم بر مذاکرات هسته ای و تغییر لحن مقامات آمریکایی می تواند آرامش را در بین مخالفان سیاست های هسته ای دولت حکمفرما کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها