یک فعال سیاسی و اقتصادی در خصوص فعالیت‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد و اخبار اخیر در خصوص برگزاری جلسات منظم وی با همکاران و وزرای سابق و تاکید روی تدوین برنامه‌ای برای بازگشت به صحنه سیاست،‌ اظهار داشت: من اشکالی نمی‌بینم که آقای احمدی‌نژاد همواره در سیاست فعال باشد. با رفقایش جلسه بگذارد و بخواهد در انتخابات شرکت کند. سیاست ورزی یعنی همین.
کد خبر: ۶۴۸۹۹۱
حساب ویژه احمدی نژاد روی روحانی

سعید لیلاز در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره دفاع مدوام احمدی‌نژاد از مشایی و امتناع برخی وزرای سابق برای شرکت در جلسات به دلیل حضور مشایی و منوط کردن حضور خود به عدم حضور وی، خاطرنشان کرد: من پایمردی احمدی‌نژاد روی آقای مشایی را فی نفسه امر مثبتی می‌دانم. این نشانه این است که او پای حرفش می‌ایستد. خوب است دیگران نیز در حوزه‌های دیگر در این خصوص از او یاد بگیرند و پیروی کنند. بنابراین فعالیت احمدی‌نژاد در سیاست به گمان من امری بسیار طبیعی است.

وی تصریح کرد: اگر دولت آقای روحانی نتواند ظرف مدت کوتاهی به مطالبات مردم پاسخ دهد و یا نتواند به گونه‌ای شرایط را ساماندهی کند، طبعا مطالبات از دولت روحانی عبور خواهد کرد.

لیلاز تاکید کرد: به گمان من احمدی‌نژاد به شدت روی فرصت کم ما و کند بودن روند اصلاحات حساب کرده است. در دوره این دولت ما مشکل دیگری هم داریم. تناقض دولت روحانی این است که اگر روحانی سرعت اصلاحات را اضافه کند دچار شکستگی اجتماعی خواهیم شد. اگر شتاب اصلاحات را کم کند مطالبات از او عبور می‌کند. از این جهت احمدی‌نژاد روی ناتوانی روحانی حساب کرده است.

موضوع موشکی و مذاکرات هسته ای

رژیم صهیونیستی و گروه لابی های نزدیک به این رژیم تصمیم گرفته اند دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را قانع نمایند، تا موضوع پرونده موشکی ایران و مسائل مربوط به آن را در دور آتی مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 بگنجانند.

به گزارش بولتن نیوز، اصرار دولت باراک اوباما مبنی بر اینکه ایران باید در مذاکرات جامع هسته ای موضوع برنامه موشک های بالستیک خود را نیز به بحث بگذارد، موضع این کشور را با موضع رژیم صهیونیستی و سناتورهایی در یک راستا قرار می دهد که قانون مورد نظر آیپک-گروه لابی طرفدار اسرائیل را با هدف تخریب مذاکرات، مطرح کرده بودند.

اما پیشینۀ این موضوع نشان می دهد که دولت اوباما می داند که ایران این تقاضا را نمی پذیرد و این بحث از ضروریات توافق نهایی برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران نیست.

اظهارات گذشته مقامات آمریکایی درمورد مشکل قطعنامه های شورای امنیت نشان می دهد، دولت قبلاً هم اذعان کرده بود، هیچ توافقی برسرمذاکره پیرامون موشک های بالستیک صورت نگرفته و این که امریکا در اصل هیچ گاه قصدنداشته برای بحث در این مورد پافشاری کند.

سرچشمۀ این درخواست تازه برای مذاکرات بر سر برنامه موشکی ایران در اسرائیل نهفته است که هم به طور مستقیم و هم از طریق اعضای کمیتۀ روابط خارجی سنا به دستور کار آیپک متهد است.

قانون‌گریزی دولت دهم

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: متأسفانه ما در دولت گذشته به هر دلیلی شاهد قانون‌گریزی در دولت و لایه‌های اولیه آن بودیم و هنوز هم در هیأت عمومی دیوان عدالت مشغول بررسی و ابطال مصوبات دولت قبلی هستیم.

حجت‌الاسلام منتظری در گفت‌وگو با فارس در خصوص میزان شکایت‌ها از دولت جدید به دیوان عدالت اداری گفت: خوشبختانه ما یک جهت‌گیری کلی را در دولت یازدهم شاهد هستیم و آن قانون‌گرایی است.

وی توجه به قانون را یکی از شعارهای اصلی دولت جدید دانست و افزود: به غیر از ابتدای کار دولت در خصوص بخش‌نامه معاون اول، ما تا به حال یک مورد هم شکایتی را از دولت یازدهم شاهد نبوده‌ایم.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه تأکید کرد: رویکرد دولت جدید فعلاً قانون‌مداری است اما هنوز زمان ارزیابی دقیق و اینکه آیا این قانون‌مداری به بدنه دستگاه‌های اجرایی هم تسری پیدا کرده یا نه فرا نرسیده است.

حجت‌الاسلام منتظری عمده شکایات وارده به دیوان عدالت اداری را محصول عملکرد دولت قبلی دانست و گفت:متأسفانه ما در دولت گذشته به هر دلیلی شاهد قانون‌گریزی در دولت و لایه‌های اولیه آن بودیم، استدلال دولت دهم هم در بحث قانون‌گریزی این بود که باید برای حل مشکلات موانعی را که به عنوان قانون وجود دارد از سر راه برداشت.

ارزیابی گورباچف از تحولات اوکراین

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق یک روز پس از اینکه مخالفان دولت پیشین اوکراین کنترل کی‌یف را در اختیار گرفته و دفتر ریاست جمهوری را تسخیر کردند، در این خصوص سخن گفت.

به گزارش ایسنا، گورباچف ضمن سخنرانی در نشست ارتباطات دولتی که در شارجه امارات برگزار می‌شود، گفت: حوادث اوکراین در نتیجه شکست دولت در اتخاذ اقدامات دموکراتیک، گفت‌وگو با مخالفان و مبارزه با فساد به وقوع پیوستند.

وی همچنین با اشاره به سیاست اصلاحات معروف خود در شوروی سابق موسوم به «پرسترویکا» عنوان کرد که ریشه ناآرامی‌های اوکراین در عدم توفیق در اجرای این سیاست و اشکالات رویه‌های دموکراتیک بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
كاش احمدی نژاد همیشه رئیس جمهور بود
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
به احتمال زیاد صلاحیت وی برای ریاست جمهوری تایید نمی شود علی رغم زحمات فراوان رفتارهای غیرعادی زیادی داشته است

نیازمندی ها