استاندار اردبیل اعلام کرد:

سرعین سالانه میزبان 8 میلیون گردشگر

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان اردبیل در طول سال خصوصا ایام نوروز گفت: استان اردبیل و شهرستان سرعین به‌سبب وجود جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی همواره شاهد حجم بالای مسافر بوده است و حتی در سال‌های اخیر افزایش حجم ورود گردشگر، این استان را به پنجمین استان کشور از لحاظ مقصد سفر تبدیل کرده است.
کد خبر: ۶۴۹۵۷۰

یحیی نقی‌زاده در حاشیه جشنواره زمستانی سرعین، طول اقامت مسافر در این استان را در سال گذشته 2.6 روز دانست و افزود: این در حالی است که این رقم در سال قبل از آن 1.2 روز بوده است. وی در عین حال به کاهش ورود گردشگر طی فصول پاییز و زمستان به این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود این‌که مراکز اقامتی و تفریحی استان همواره آماده برای خدمات رسانی است ولی در ایام زمستان ورود گردشگر به این استان به حداقل می‌رسد و همین موضوع سبب شد که به فکر برگزاری جشنواره زمستانی سرعین بیفتیم تا از این طریق گردشگران را برای ورود به استان و استفاده از مواهب طبیعی این استان ترغیب کنیم.

نقی‌زاده به همجواری استان اردبیل و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در طول سال‌های اخیر با لغو روادید اتباع آذربایجانی از سوی دولت، شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران این کشور به استان اردبیل بودیم که با انگیزه‌های مختلف از جمله آب درمانی و استفاده از چشمه‌های آبگرم شهرستان سرعین به استان اردبیل سفر کرده‌اند.

وی حجم ورود گردشگران جمهوری آذربایجان به استان اردبیل را طی سال گذشته 430 هزار نفر عنوان کرد و از افزایش 12 درصدی این تعداد طی سال جاری خبر داد.

رضا زنده‌دل شهردار شهر سرعین نیز گفت:‌ در چند سال اخیر تلاش شده است بستری نظیر وجود آب‌های گرم معدنی در کنار پیست اسکی که در کمتر نقطه‌ای از دنیا وجود دارد فراهم شود تا مردم بتوانند در فصول مختلف از شهر سرعین استفاده کنند. این در حالی است که تا چندسال گذشته به‌دلیل نبود زیرساخت مناسب نظیر راه‌ها و مهمانپذیر‌ها استقبال چندانی از شهر سرعین صورت نمی‌گرفت وی به‌وجود پیست اسکی آلوارس در سرعین به‌عنوان یکی از مزیت‌های گردشگری زمستانی این شهر اشاره کرد و افزود:‌ ما در فصل زمستان و در طول برگزاری جشنواره زمستانی که تا یازدهم اسفند ادامه دارد، هتل‌ها با 70 درصد تخفیف،‌ آب‌های گرم معدنی تا 50 درصد تخفیف و رستوران و غذاخوری با حداکثر 20 درصد‌ تخفیف به مراجعان خدمات ارائه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها