وزیر امور اقتصادی و دارایی:

یارانه کسی به اجبار حذف نمی شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی از شروع ثبت‌نام خود اظهاری برای دریافت یارانه‌ها تا پایان اسفند 92 خبر داد و گفت:مراحل ابتدایی این کار صورت گرفته و روی فرم خوداظهاری کار کارشناسی انجام شده و تصمیم‌گیری‌ها در حال انجام است تا بر اساس قانون تا قبل از سال آینده این کار صورت بگیرد.
کد خبر: ۶۴۹۵۵۴
شروع خوداظهاری برای یارانه نقدی در روزهای آینده

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه زمانی ثبت‌نام خوداظهاری برای دریافت یارانه نقدی شروع خواهد شد، اظهار داشت: مراحل ثبت‌نام و مقدمات کار فراهم شده و به زودی و تا قبل از پایان سال انجام می‌شود.

وی افزود: مراحل ابتدایی این کار صورت گرفته و روی فرم خوداظهاری کار کارشناسی انجام شده و تصمیم‌گیری‌ها در حال انجام است تا بر اساس قانون تا قبل از سال آینده این کار صورت بگیرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها به چه صورت اجرایی خواهد شد و زمان آن کی خواهد بود، گفت: از فروردین یا اردیبهشت سال آینده بر اساس تکلیف مجلس این قانون اجرایی خواهد شد و زمان‌بندی و شیب آن تدریجی افزایش می‌یابد.

طیب‌نیا گفت: بر اساس قانون بودجه 93 از ابتدای سال آینده در قیمت حامل‌های انرژی تجدید نظر می‌شود و با توجه به شرایط رکودی که در کشور از قبل شروع شده و اکنون ادامه دارد، تصمیم دولت این است که افزایش قیمت حامل‌ها ملایم باشد و از تکانه‌ها و فشار و تولید مصرف‌کننده جلوگیری شود و البته شیب قیمت‌ها در محصولات مختلف متفاوت است و در مورد نهادهای اساسی این شیب ملایم‌تر و کندتر خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ این سؤال فارس که آیا اسفند امسال آخرین پرداخت یارانه نقدی خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: طبق قانون بودجه 93 یارانه نقدی صرفا به افراد نیازمند متقاضی پرداخت خواهد شد، اما با توجه به اینکه شرایط کشور خاص بوده نیازمند آن هستیم که افراد غیرنیازمند و حتی نیازمندی که این یارانه در زندگی آنها تاثیر چندانی ندارد ثبت‌نام نکند، تا یارانه صرف تولید کشور شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴۱
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
طبق قانون اساسی كشور كه سر لوحه تمامی دستگاههای كشور بایستی قرار گیرد تمامی احاد كشور یكسانند لذا هر گونه تخطی از این امر خلاف قانون اساسی است در هر زمینه كه تصور كنید این موضوع مصداق دارد. از ریاست محترم جمهوری كه متخصص قانون اساسی است بعید است كه زیر بار چنین تبعیضی برود . تمامی افراد جامعه بصورت یكسان در دریافت یارانه محق هستند و فقط با انصراف شخصی هر یك از ایشان میتوان یارانه ایشان را حذف كرد. این موضوع اشكال قانونی و شرعی نیز دارد. امیدوارم از این بدعت جلوگیری شود كه عاقبت خوبی ندارد.
اكبر
United States
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
آیا با اذعان به وجود متغیرهای متعدد در بحث نیازمندی، تعیین میزان درآمد می تواند عادلانه باشد؟ چرا می گویید كه ما می توانیم صحت گفته ها را بسنجیم در صورتی كه نمی توانید؟ حقوق من كارمند مشخص اما حقوق اكثریت جامعه را از كجا می خواهید، تشخیص دهید؟ چه كسی مسئول اجرای این طرح خواهد بود؟ فرض كنید بنده از امروز هیات علمی شدم و ماهی 2.5 میلیون تومان حقوق گرفتم از نظر دولت من نیازمندم یا بی نیاز؟ هزینه خرید یك واحد 50 متری در جنوب تهران چقدر است؟ من نیازمندم یا بی نیاز؟ حال فرض كنید من با این معیار نیازمندم چقدر آدم هستند كه سالیانه 25 میلیون درآمد دارند و با فرم خوداظهاری نیز شناخته نمی شوند. از نحوه اجرای توزیع سبد كالا معلوم است كه در این قضیه نیز چه اتفاقاتی خواهد افتاد. بنده به خداوند تبارك و تعالی سوگند می خورم كه دولت در توزیع سبد كالا به بسیاری از ایرانیان خیلی بی عدالتی كرد
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
آقایون بهر نحوی عمل كنید طبقه فقیر، فقیرتر و دارا داراتر میشود ،بیایید وجدان كاری مدیران را درست كنیم . امروز توی شریعتی نرسیده به خواجه عبدالله ، جوانی شهرستانی را دیدم كه خانمش و بچه هایش همراهش بود زن رو به ستون مجاور و بچه روی دوشش و اقا داد میزد اقایون خانمها كاپشن نمیخواهید ؟چون تنها سرمایه اش همان كاپشن بود كه برای یك عدد نان 20 ریالی كه حالا 6000 ریال شده باید بفروشد !!!!
آقای احمدی این هست نتیجه 8 سال كارشما ! جواب این جوان كه جلوی زن وبچه اش تنها رو پوشش را میفروشد كه خریداری هم نبود اما آقای احمدی یك پژو قراضه را 16 میلیاردتومان می فروشد ! این هست نتیجه هدفمندی،اینها را درست كنید، با این وجود،ملت روی حرفش ایستاده و 22 بهمن دیدید، پس شما مدیران به خود آیید !!!!
بازنشسته كم توان دولت محترم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
آقایان و برادران ، از دست گرانی ها بشدت خسته ایم .بخدا از شنیدن این برنامه های جدید افزایش قیمتها در سال آینده ، بدنمان مور مور می شود .حس غریبی به ذهنمان هجوم می آورند . تو رو خدا بس است . به تنگ آمدیم ولله .شما را به امام زمان (س) قسم بس كنید .
بینام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
دوباره شروع شد ......... !!!!!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
سالهاست مردم عزیز ایران برای حفظ انقلابشان ؛ هشت سال جنگ تحمیلی - بازسازی خرابیهای پس از جنگ - كوپن - بیكاری - تورم - گرانی - تحریم - هدفمندی یارانه ها - و خیلی چیزهای دیگر را تحمل نمودند و این اواخر هم انواع اختلاسهای سریالی كه هر روز ابعاد تازه ای از آن روشن می شود، نظاره گر هستیم . الان هم ك این چندر غاز پولی كه آقایانی مثل احمدی نژاد می گفتند در جیب فقرا می گذاریم را هم می خواهند قطع كنند و سهم فقرا را به اغنیا بدهند . اقتصاد مقاومتی خوب است اما برای ضعفا و می خواهند آن تكه نانی را هم كه در سفره داریم بدهیم به آقایان تا به نوعی تقاص ضعف برنامه ریزی و مدیریت مسئولین را ما مردم بیچاره پس بدهیم . این شق القمر نیست كه هر روز جیب مردم را خالی و خالی تر كنیم و اسمش را بگذاریم دولت . این دیگر انتخابات لازم نداشت وقتی كه هر كسی راه ارتباط با دنیا و اقتصاد و تولید و كار كردن بلد نباشد و هر روز فشار اقتصادی بر مردم را بیشتر كند، دیگر دسته بندی گروه های سیاسی به اصلاح طلب واصولگرا لازم نبود.یك فرد عادی هم می تواند كشور را اینچنین اداره كند.
اگر كسانی در دولت و مجلس و تشكیلات طویل و عریض دولتی با آن حقوقها و پاداشهای میلیونی حداقل ماهی یك روز درست و قانونمند كار می كردند دیگر لازم نبود این صدقه ای را كه می دهند، پس بگیرند .مشكل مملكت ما این است كه هیچ كس حال كار كردن ندارد و الان هم كه به نفت وابسته ایم و نمی گذارند بفروشیم ، افتادیم بجان این مردم كه خودتان بیایید و انصراف دهید مگر چند درصد مردم ثروتمندند ؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
اول یارانه خودتونو قطع كنید مثلا فلان وزیر تا حالا یارانه می گرفته یا رئیس جمهور سبد كالا می گرفته!!!
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
ورود به حسابهای شخصی غیر قانونی وغیر شرعی است و حریم خصوصی محسوب میشود
علی
United Arab Emirates
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
در این مدت كوتاه یكبار نشد یكی از وزراء دولت تدبیر و امید!!! حرفی بزنند و چند روز بعد خلاف آنرا نگویند. همین چند روز پیش بود كه این وزیر مدبر گفت یارانه ها پرداخت می شود ولی ممكن است مبلغ افراد نیازمند افزایش یابد.
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
اینم از دولت تدبیر و امید، برای پرداخت چندر غاز یارانه هزار جور بهانه به خدا قسم تنها دولت نجات بخش، دولت اقا امام زمان خواهد بود و لا غیر
كامران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
دولت محترم عنایت فرماید مشكل قرارداد نیروهای قرارداد معین را كه در دستگاههای دولتی كار می كنند و همانند بنده با مدرك كارشناسی ارشد و دارا بودن سه فرزند و سیزده سال سابقه كار ماهیانه 900 هزار تومان دریافتی دارم را برطرف نمایند . مطمئن باشید كه خودمان داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف می دهیم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
تو را خدا از همه قطع كنید خیال همه را راحت كنید آیا سطح درامد خانواده ها نیز با نرخ تورم بالا میرود ویا برعكس .فقط برای یك عده فرقی نداره كارمند یا كارگری كه تمام زندگیش قسط و وام برای خونه و یا جهیزیه دخترش وی یا خرج دانشگاه آزاد چیكار كن به نظر من این حق ملت نیست .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
خدا به آخر عاقبتمون رحم كنه........
علی
Switzerland
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
یعنی این مردم چه گناهی دارن كه اول به بهانه دادن یارانه، تورم تا آسمان بالا رفت و حالا به بهانه تولید می خواهید یارانه را قطع كنید ضمنا در بعضی شهرها افرادی هستند كه درامد مشخصی ندارند افرادی هستند كه سی قطعه زمین قولنامه ای دارند كه هیچ كجا ثبت نشده است ،میبینی یارانه به ان شخص تعلق گرفت اما به یكی كه واقعا محتاج است تعلق نمیگیرد،این است عدالت ...
ع
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
من یارانه می گیرم تو یارانه می گیری او یارانه می گیرد
ما یارانه می گیریم آنها ....
یارانه ی من یك سبد است یارانه تو دو سبد است یـــــــــارانه ی او ....ووووووهه یك گونی سبـــــــــــــــــــد است ؟!؟!؟!
علیپور
France
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
در دولت آقای احمدی نژاد هنگامیكه در نظر بود سیستم سهمیه بندی بنزین را اجرا نمایند همگان میدیدند كه اعلام میشد اگر طرح اجرا شود چندین واحد آموزشی و درمانی و ....تاسیس خواهد شد و شبانه روز از تلویزیون در این خصوص، آمارهای نجومی ارائه میشد كه این طرح اجرا شد اما بعید است آنچه میگفتند از محل این وجوه ساخته شده باشد،می گفتند كه یارانه به بخش تولید پرداخت خواهد شد كه دیناری پرداخت نشد میگفتند كه از قاچاق سوخت و سایر كالاهای اساسی جلوگیری خواهد شد كه نشد . این امری بود كه واقع شد و امروز میتوان در مورد آن گفت و نوشت البته بی انصافی است اگر در مورد اظهارات وزیر اقتصاد فعلی پیش داوری كنیم اما خداكند اینبار جائی باشد كه بعدها سئوال كند پس چه شد ؟ اگر حذف یارانه برای اقشار غیر نیازمند مصوبه قانونی دارد خود اظهاری برای چیست ؟ اگر ندارد فقط میتوان از مردم درخواست نمود از دریافت یارانه صرفنظر كنند اگر كردند چه بهتر اگر هم نكردند قانونا میبایست پرداخت شود .
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
آقای طیب نیا مردم مثل جنابعالی حقوق چند صد میلیونی نمی گیرند كه یارانشون را می خواهید، قطع كنید
شاملو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
دسترسی به حساب كتاب شخصی مردم حرام است .خدایا صاحبش را برسان، دیگه وقتش رسیده ، چقدر بی عدالتی
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
دستتون درد نكنه ممنونیم شما كه دارید مردم رو بیشتر تحت فشار می گذارید!! این چه عدالتی جناب آقای روحانی؟ چه تدبیر و امیدی شما دارید؟ شما كه دارید گاز و برق و آب و نون و بنزین و همه چیز رو گرون می كنید بعدش می خواید یك عده یارانه بگیرن بقیه مردم بی بهره باشن آخه این چه داستانی هست یارانه رو قطع كنید نون و آب و هزینه های مردم رو برگردونید سرجای اولش بخدا همه راضین یارانه نگیرن
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
برادر طیب نیا به نظر با این كار دیگر دولت نمی خواهد رای از این ملت بگیرد یارانه كه حق مردم است میخواهید قطع كنید بعد مردم را تهدید به جریمه هم میكنید
مرفه بادرد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
خدا پدر رییس جمهور قبلی رو بیامرزه ...
دلسوز مردم و مملكت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
سلام دوستان . اون روزی كه می خواستند هدفمند كنند یارانه رو گفتند این پول یارانه ای است كه تا حالا به انرژی و مواد خوراكی می دادیم الان میدیمش به خودتون تا مدیریت كنید . این 45000 تومان دادند در كنارش سوخت رو گران تر روز اول كردن. یارانه نان رو ندادند و فقط یكبار . دلار سه تا چهار برابر شد تورم بالای 50درصد شد حالا هم كه می گویند مال نیازمند است . در كمیسیون تلفیق نمایندگان ما مردم این چنین تصمیمی گرفته شده است . خدا به آخر و عاقبت مردم در سال جدید رحم كن.
تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
روحانی عزیز 3 دوره بعدی هم هست
مظفر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
تمام این برنامه ریزیهای غلط از طرف وكلای ما مردم در مجلس صورت گرفته و ای كاش قانونی وضع میشد كه مانند عقد وكالت هر وقت مردم از وكلای خود ناراضی بودند او را عزل میكردند . آیا كسی كه یه وانت و یه خونه50 متری در یك روستا داره و اونی كه یك خونه ویلایی در شمال شهرهای بزرگ و ماشین چند صد میلیونی داره را میشه گفت هر دو خونه و ماشین دارن . مشكل اصلی كشور، كمرنگ بودن صداقت است
فرزین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
خواهشاً مسئولین از خود شروع كنند و با درآمدهای چند میلیونی در ماه از گرفتن یارانه انصراف دهند آیا از مسئولین عزیز تابحال كسی توانسته با وجود درآمد بالا دل از یارانه بكند؟ توكل ماهم با درآمد زیر یك میلیون در ماه با خدا ست
علی ب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
شناسائی نیازمند كاری سخت میباشد چرا كه خودم نیز آنقدر افرادی را می شناسم كه جزء خوشه های نیازمند شده اند در صورتی كه میلیاردر هستند دولت فقط از در آمد حقوق بگیران دولتی ها مطلع است .
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
اگر به فكر مردم هستید واگر با مردم هستید نظر سنجی كنید بخدا 90% با قطع یارانه ها مخالفند بابا ،چقدر گرانی ؟؟؟؟ بیچاره شدیم بس كنید شما فقط برای سرمایه دارها كار می كنید وآخه بوگاتی 6 میلیاردی رو كی میخره؟
dd
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
آقای روحانی محترم روزی كه در رسانه ها با آن كلید طلایی درخشیدید ای كاش اون قفلی كه در دست دیگتون بود رو هم به مردم نشون می دادید تا كمی به خودمون می اومدیم و می فهمیدیم كه با اون كلید تون قفل میزنید به آرامش و راحتی و هرچی كه حق یك انسان برای یك زندگی
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
خدایا ما بی كس هستیم هر بلایی سر ما میاورند به بهانه های گوناگون خودت ما را حفظ بفرما.امین
از كهگیلویه وبویر احمد شهرستان بهمئی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
كوپن قند و روغن برداشتین بنزین هم از سهمیه 400 لیتری قیمت 100 تومان به مردم عزیزتان... گفتید و سهمیه را به 60 لیتر و لیتری 700 رساندید.تدبیر وامید امد هنوز كه هیچ گونه امیدی ندیده ایم اما من نوعی كه كارگر شهرداری هستم وماهیانه 700 تومان میگیرم اون هم بعد از 5 ماه یكبار ، دو فرزند دارم یكی اول ابتدایی ودیگری 3ساله ای كه ماهانه 10 هزار تومان جهت كمك به مدرسه میخواد اگر واقعا كشور دیگر به جایی رسید كه با یارانه نقدی مشكلش حل میشود بسم الله در صورتی كه معمار انقلاب حضرت امام (قدس )فرمودند باید به قشر فقیر و بی بضاعت بیشتر توجه كرد در صورتی كه عكس آن رخ داده ، واقعا متاسفم
sdg
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
از كجا میخواید اون دلالا و ثروتمندایی كه درآمدشون هیچ جا ثبت نمیشه رو شناسایی كنید؟ میخاین از قشر بیچاره كارمند بگیرین یارانه ها رو دیگه، واسه چی اینهمه كاغذ خراب میكنین؟زورتون فقط به كارمندا میرسه. زورتون به طلافروشای ... برسه اگه راست میگین.قبل از اینكه حقوقمونو واریز كنین درآمدها رو به اسم مالیات ازمون می گیرید
الف ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
هیچ وقت نمیتونید فقیر وغنی رو تشخیص بدید چون فقرا هیچوقت نمیگن نداریم ولی اغنیا حاضرن بخاطر پول از خانواده بگذرن درضمن رییسان محترم بیاد داشته باشین همین فقرا به شما رای دادن نه اغنیا میتونید از روی شناسنامه ها بفهمید، اگه یك تومان حق ضعفا پایمال بشه اخرتی برای شما وجود نداره ...
یك شیعه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
این سریال گرانی ها كه هر روز به یك بهانه است( یك روز به بهانه تحریم یا ارز یا هدفمندی ) كی تمام میشود، خدا ما را آفرید كه زندگی كنیم نه زنده بمانیم
یك مستضعف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
فقط امام زمان باید به داد این ملت مظلوم برسد تورم و گرانی تا كجا واقعا صبر این ملت هم حدی دارد !!؟ جای تدبیر و امید خالیست فقط شعار !!! صد رحمت به دولت احمدی نژاد
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
حتما مثل سبد كالا انتخاب میكنن یكی میگیره، 10تانمیگیرن
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
ما داریم هزینه هایی را می پردازیم كه آقای احمدی نژاد گفتند:«هر كس میخواهد كمتر مصرف كند تا پولش به جیب خــــــودش برود و با پس انداز آن هر كاری میخواهد بكند.مثلا پرده بخرد و...»
شما آن یارانه را كه می دهید از ما چندین برابر پس می گیرید، این را هم قطع كنید ولی بدانید ممكن است كسی یك خانه داشته باشد اما شاید فقیر تر از آن كسی باشد كه شما از میزان درامد او خبر ندارید.شما چگونه دم از عدالــــــــت علــــی (ع) می زنید؟ باید پاسخگوی عدالت علی(ع) باشید؟
احمد
United States
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
با سلام آقایان شما تورم را كنترل كنید ملت صبورایران حرفی برای قطع كردن ندارند اما شما ان بالا نشستید شب خواب میبینید روز می خواهید عملی كنید انصاف هم چیز خوبی
khamnei
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
اقای دكتر روحانی شما فرمودید حق هیچكس در رایانه نقدی سلب نمی شود ولی ایا خوداظهاری تلف كردن وقت مردم ..گدایی مجدد و سلب حقوق نیست شما كه دكتر حقوقدان هستید بهتر باید به این مساله توجه داشته باشید پس لطفا تجدید نظر فرمایید
ابوالفضل نصیری
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
خدا شاهد است 17 سال است كارگری می كنم یك دفعه هم به گردش نرفتیم زن ودوتا بچه هام هر سه واقعا عصبی شدند بااین درامد كم ما چه كار كنیم كی به داد ما برسد سال اینده اگر یارانه را قطع كنند با این گرانی ما چه كار كنیم اقای روحانی شما را به خدا قسم میدهیم كاری بكنید
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
خدابه داد این ملت برسد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
۰
۰
سلام شجاعت دولت ها در ایران مثال زدنی است . پرداخت یارانه از روز اول اشتباه بود ( فقط به مردم نیازمند تحت سرپرستی كمیته و بهزیستی و ... پرداخت عاقلانه است والسلام) . شاید محبوبیت دولت روحانی در نزد افرا جامعه پائین بیاید ولی در آیند همه مدیون عقلانیت دولت خواهند بود . دنیا دهكده كوچك است باید با مدارا و خوشروئی اسلام را صادر كنیم نه با تندروئی و بداخلاقی حرف رهبری اعتدال است ترو به خدا كمك حال رهبری باشید.

نیازمندی ها