رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که شیب سرپرستی کودکان خیابان از سمت بی‌سرپرست و بدسرپرست به سمت دارای سرپرست در حال تغییر است، گفت: از ابتدای سال 92 تاکنون 2600 کودک خیابانی از سوی سازمان بهزیستی ساماندهی شده‌اند.
کد خبر: ۶۴۹۱۹۸

به گزارش ایسنا، همایون هاشمی در همایش ملی کودکان خیابانی با اشاره به این‌که پدیده کودکان خیابانی موضوعی چندوجهی است، افزود: از شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی توقع است که در این زمینه با انسجام شبکه اجتماعی و تعامل مناسب در راه مقابله با پدیده کودکان خیابانی اقدام کنند، اما باید بدانیم که برخلاف مصوبات دولت در سنوات گذشته در ارتباط با کودکان کار همچنان شبکه اجتماعی مقابله با این پدیده ضعیف است و بسیاری از دستگاه‌ها باید به کمک سازمان بهزیستی بشتابند.

رئیس سازمان بهزیستی دومین گام در راه مقابله با پدیده کودکان خیابانی را توانمندسازی مبتنی بر جامعه دانست و عنوان کرد: گروه‌های همیار و حتی عموم مردم به عنوان شاکله اصلی این گام هستند که باید به صورت ویژه به سازمان بهزیستی کمک کنند.

هاشمی گام بعدی مقابله با پدیده کودکان خیابانی را حضور مددکاران، روان‌شناسان و همه عالمان به موضوع پدیده کودکان خیابانی دانست و از حضور تمامی دانشگاهیان در کنار سازمان بهزیستی برای مقابله هرچه بهتر با این پدیده استقبال کرد.

اتاق فکر کودکان کار و خیابان تشکیل می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل شورای ساماندهی کودکان خیابانی پس از وقفه هشت ساله خبر داد و گفت: کودکان کار و کودکان خیابانی محصول رویه‌های موجود در ساختار اقتصاد سیاسی کشورها هستند.

به گزارش مهر، علی ربیعی در پیام خود به سمینار ملی کودکان خیابانی آورده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر این اساس پس از تشکیل شورای ساماندهی کودکان خیابانی پس از هشت سال وقفه، تشکیل اتاق فکر کودکان کار و خیابان را با حضور نمایندگان سمن‌ها و صاحبنظران دانشگاهی در دستورکار خود قرار داده است تا زمینه گفت‌وگوی اجتماعی برای سیاستگذاری در این حوزه را فراهم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها