رئیس سازمان بهزیستی از ساماندهی 2600 کودک خیابانی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان خلاء قانونی نداریم و فقط مشکل در اجرای این قانون و انسجام نداشتن دستگاه های مربوط است.
کد خبر: ۶۴۸۹۶۵
ساماندهی 2600 کودک خیابانی از ابتدای امسال
دکتر همایون هاشمی در حاشیه اولین همایش ملی کودکان خیابانی که صبح یکشنبه در دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: سازمان بهزیستی برای نگهداری و ساماندهی کودکان خیابانی طرح ها و برنامه های زیادی را در دستور کار دارد ، بطوری که امسال توانمندسازی مبتنی بر جامعه را با تکیه بر گروه های همیار برنامه ریزی کرده تا بتواند هم در آموزش خانواده ها و هم در ایجاد مراکز روزانه برای ارائه خدمات به کودکان خیابانی اقدامات زیادی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه بعد از بازتوانی کودکان خیابانی این افراد وارد مراکز فنی و حرفه ای می شوند، گفت: گروه های همیار برای ارائه خدمات به کودکان و ساماندهی آنان از دوره های کودتاه مدت آموزشی برخوردار می شوند.

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابان خلاء قانونی نداریم، تصریح کرد: مشکلی که هم اکنون وجود دارد این است که متاسفانه انسجام کافی برای ساماندهی این کودکان از سوی دستگاهها وجود ندارد و سازمان بهزیستی به دلیل اینکه قدرت قانونی برای برخورد با خانواده های کودکان خیابانی برای اینکه بعد از مدتی آنها را از مراکز خارج نکنند در اختیار ندارد، به همین دلیل باید دستگاههای ذیربط وارد عمل شوند.

هاشمی در مورد لایحه حمایت از کودکان کار و خیابان گفت: این لایحه هم اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است و امیدواریم به زودی به تصویب نهایی برسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 34 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می شوند، افزود: با استفاده از توانمندسازی مبتنی بر جامعه و استفاده از شبکه غیردولتی در جهت حمایت بیشتر از کودکان کار و خیابان اقدام خواهیم کرد.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی 30 درصد از کودکان خیابانی اتباع بیگانه هستند که ما به این افراد نیز خدمات ارائه می دهیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه ظرفیت نگهداری از کودکان خیابانی در سال 5 هزار نفر است، گفت: در صورتی که بتوانیم از شبکه غیردولتی بهره مند شویم در این صورت ظرفیت ساماندهی کودکان خیابانی در سال به 15 هزار نفر می رسد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص نگهداری و ساماندهی متکدیان با خلاء قانونی روبرو هستیم، گفت: نگهداری کودکان کار و خیابان و متکدیان تنها به عهده بهزیستی نیست و دستگاههای مانند شهرداری و نیروی انتظامی نیز در این خصوص همکاری می کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها