فقط چند روز پس از پایان دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 در وین، وزیر امور خارجه امروز با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پاسخگوی سوالات 99 نماینده مجلس خواهد بود.
کد خبر: ۶۴۸۸۷۵
سوال‌های 99 نماینده از ظریف

به گزارش مهر، پیش از این اخباری مبنی بر جمع‌آوری امضا برای سوال از وزیر خارجه به‌دلیل آنچه اظهارات مبهم وی درخصوص به رسمیت شناختن یا نشناختن اسرائیل و علت لغو سفر هیات نظامی کره شمالی به ایران با ممانعت آمریکا خوانده می‌شد منتشر شده بود و به نظر می‌رسد فراخوانی وزیر به کمیسیون در هفته جاری به دنبال تنظیم این سوالات از وی باشد.

بهبود شرایط سکونت مهدی کروبی

ایسنا نوشت: پس از تغییر محل حصر مهدی کروبی، همسر او گفته است که شرایط سکونت کروبی پس از انتقال وی به منزل شخصی خود در جماران بهبود یافته است.

انتقاد جلایی‌پور از تئوری حجاریان

سعید حجاریان، ازجمله چهره‌های مطرح جریان اطلاح‌طلب در دوره استقرار دولت خاتمی تئوری جنجال‌برانگیز «فشار از پایین، چانه‌زنی در بالا» را به‌منظور پیشبرد اهداف این جریان مطرح کرده بود و حالا حمیدرضا جلایی‌پور، از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب در جمع اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی گفته است که «راهبرد فشار از پایین و چانه زنی از بالا قابل اجرا نیست و خوشبختانه دولت روحانی برای رفع مشکلات کشور عزم جدی دارد و با استفاده از راهبرد هماهنگی در بالا و ساماندهی در پایین به اداره کشور می‌پردازد و موفقیت‌های خوبی هم دراین ارتباط داشته است.»

او همچنین گفته است: بزرگ‌ترین هدف اصلاح طلبان دردوره جدید، حمایت همه جانبه از دولت است.

احضار نویسنده «وطن‌ امروز»

رضا شکیبا، سردبیر روزنامه وطن امروز گفت: حسین قدیانی با شکایت یک نهاد امنیتی دولتی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

وی به باشگاه خبرنگاران گفت که دلیل شکایت، یادداشت‌های این نویسنده در نقد توافق ژنو بوده و تمامی یادداشت‌های مذکور در روزنامه وطن امروز به چاپ رسیده بود. وی افزود: دولت این مطالب را اقدام بر خلاف مصوبات شورای عالی امنیت ملی دانسته است.

نظرخواهی فیسبوکی جهانگیری از تهرانی‌ها

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور هم به جمع فیسبوکی‌های خبرساز دولت پیوسته و در صفحه شخصی خود با اشاره به جلسه شورای اداری استان تهران که قرار است هفته آینده در آن شرکت کند، از دوستان خود درخصوص موضوعات مربوط به این جلسه نظرخواهی کرده است.

او نوشته است: هرچند درباره مشکلات عمومی تهران از جمله ترافیک، هوای پاک، وسایل حمل و نقل عمومی و ساماندهی مشاغل زیاد صحبت است، ولی طرح موضوع با شما هم شاید زوایای جدیدی را به روی من بگشاید و از این بابت این موضوع را اینجا مطرح کردم.

حضور نویسنده «آسمان» در دادسرا

نویسنده مطلبی با موضوع قصاص در روزنامه «آسمان» که به توقیف این روزنامه و بازداشت مدیرمسئول آن منجر شد، صبح دیروز در شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت و به سوالات بازپرس پرونده پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، خانواده عباس بزرگمهر، مدیر مسئول روزنامه توقیف شده «آسمان» نیز وثیقه 300 میلیون تومانی صادر شده توسط بازپرس پرونده را آماده کرده و منتظر طی مراحل قانونی و اداری برای تودیع این وثیقه هستند.

بنابر اعلام دادستانی تهران، با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، روزنامه «آسمان» به دلیل انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی توقیف شد.

تا بدهی زنجانی پرداخت نشود، هستیم

مسعود میرکاظمی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس درخصوص پیگیری‌های کمیسیون متبوعش درباره بدهی بابک زنجانی، گفته است: تا زمانی که این منابع به بیت‌المال بازنگردد، مطمئناً کمیسیون نظارت خود را ادامه خواهد داد.

او این را هم به تسنیم گفته که «کمیته‌ای که در کمیسیون شکل گرفته بود کار خود را انجام می‌دهد اما چون قوه قضاییه وارد پرونده شد، منتظر هستیم تا ببینیم پیگیری‌های قوه قضاییه به کجا می‌رسد.»

بابک زنجانی، میلیاردر جنجالی تهرانی، مدتی است که در بازداشت به سر می‌برد.

درگیری نیروی دریایی ایران با دزدان دریایی سومالی

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند کشتی ایرانی از چنگ دزدان دریایی از سوی ناوگروه این نیرو در دریای سرخ خبر داده است.

دریادار سیاوش جره گفته که هفت قایق تندرو متعلق به دزدان دریایی در دریای سرخ روز شنبه (دیروز) قصد ربایش کشتی تجاری ایران را داشتند که با حضور ناوگروه بیست و نهم و تیم عملیات ویژه دزدان دریایی متواری شدند.

ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش در چند روز آینده در یکی از کشورهای آفریقایی پهلو خواهد گرفت.

گالوپ: آمریکایی‌ها دیگر ایران را بزرگ‌ترین دشمن نمی‌دانند

موسسه گالوپ اعلام کرده است، نیمی از آمریکایی‌هایی که دو سال قبل ایران را بزرگ‌ترین دشمن کشورشان می‌دانستند، دیگر چنین نظری ندارند و به جای آن چین را بزرگ‌ترین دشمن خود به حساب می‌آورند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی گالوپ، بعد از چین، ایران و کره شمالی؛ 9درصد آمریکایی‌ها به روسیه، هفت درصد به عراق، پنج درصد به افغانستان و سه درصد هم به سوریه به‌عنوان بزرگ‌ترین دشمن آمریکا اشاره کرده‌اند. این نظرسنجی، دو هفته قبل از سوی موسسه پژوهشی گالوپ در آمریکا صورت گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها