سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: سال آینده نخستین کمپ درمان معتادان زیر 18 سال به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۸۷۶۴
کمپ ترک اعتیاد معتادان زیر 18 سال در راه است

محسن روشن‌پژوه در گفت‌و‌گو با مهر افزود: موضوع درمان اختصاصی افراد زیر 18سال از سال گذشته در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفت و راهنمای درمان این گروه سنی تنظیم شد و اکنون برای تائید در اختیار دفتر درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مقدمات راه‌اندازی کمپ افراد زیر 18سال فراهم شده و به دلیل این‌که الگوی درمان این افراد مبتنی بر بستری است در صورت تامین زیرساخت و اعتبار، سال آینده اولین کمپ درمان معتادان زیر 18سال به صورت آزمایشی راه‌اندازی و پس از ارزشیابی در بقیه استان‌ها و شهرها راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از وجود معتادان زیر 12 سال در برخی خانواده‌ها خبر داد و افزود: اطلاعات جمعیت سنی اعتیاد هنوز ارائه نشده، به همین دلیل آمار و اطلاعاتی درباره هرم سنی اعتیاد نداریم، اما با آمار و اطلاعاتی که مردم از طریق خط ملی اعتیاد در اختیار ما قرار می‌دهند در کشور معتادان زیر 12 سال نیز وجود دارند که البته تعداد آنها مشخص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها