محمدرضا باهنر در نشست خبری گفت: مردم در ۱۶ سال گذشته از تندروی‌های اصلاح طلبانه و تندروی‌های احمدی نژادانه به ستوه آمده بودند بنابراین به اعتدال روی آوردند.
کد خبر: ۶۴۸۶۲۰
اقبال به اعتدال از تندروی اصلاح طلبانه و احمدی نژادانه

در حالی نشست خبری محمدرضا باهنر حول محور ستادی برای ساماندهی نظام‌های مهندسی کشور قبل از ظهر امروز شنبه سوم اسفندماه به در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد که به دلیل پرسش سوالات سیاسی خبرنگاران این نشست نیز رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و باهنر به ناچار به این سوالات سیاسی خبرنگاران پاسخ داد.

براساس این گزارش، وی ابتدا به سوال یکی از خبرنگان که در مورد رفع حصر و آشتی ملی پرسیده بود اشاره کرد و گفت: جز شما که واژه آشتی ملی را به کار می‌برید، مقوله آشتی ملی در کشور مطرح نبوده و لازم هم نیست. ۲۲ بهمن سال ۹۲ یک آشتی ملی بود چرا که ملت نشان دادند از بصیرت عمیق برخوردارند و دشمن‌شناس و موقعیت‌شناس نیز هستند و پیام خودشان را مشخصا اعلام کردند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید؛ شما جانشین عسگر اولادی شدید، آیا به توصیه‌های وی در مورد حصر عمل خواهید کرد گفت: مرحوم آقای عسگر اولادی رضوان الله به مذاکره و گفتگو تاکید کردند که این کار هم صورت می‌پذیرد.

باهنر اظهار داشت: مقوله حصر یک مقوله دیگر است ولی همانگونه که در مجلس گفتم در محاکمات مجرمین سال ۸۸ حداکثر رافت اسلامی لحاظ شد و این بحث ادامه دارد.

وی تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی می‌تواند بحث کار‌شناسی را انجام دهد و سران قوا نیز در آن شورا هستند و مصوبات شورا به تائید رهبر معظم انقلاب می‌رسد.

وی تاکید کرد: فتنه ۸۸ از فرم‌های ننگین بوده و باید به آن رسیدگی شود.

باهنر در پاسخ به یکی دیگر از روزنامه‌های مذکور با اشاره به سخنان اخیرش در مورد اینکه گفته بود روحانی اصلاح‌طلب نیست، پرسید آیا با توجه به انتخابات سال ۹۲ بازهم فکر می‌کنید روحانی اصلاح‌طلب نیست یا خیر اظهار داشت: در شناسنامه سیاسی قبل و بعد از انقلاب روحانی ردپایی از اصلاح طلبی دیده نمی‌شود.

وی افزود: یک اتفاق تاسفباری در سال ۷۸ اتفاق افتاد، کسی که در این صحنه سخنرانی کرد که در محکومیت این اتفاق در دانشگاه تهران سخنرانی کرد آقای روحانی بود و در سال ۸۸ نیز آقای روحانی بار‌ها و بار‌ها این فتنه را محکوم کرده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما حوزه اصلاح‌طلبی را وسیع می‌دانیم و برخی اصلاح طلبان تا حد محاربه و هنجارشکنی پیش رفتند.

باهنر با تاکید بر اینکه ما در شناسنامه آقای روحانی ردپای اصلاح طلبی نداریم گفت: در انتخابات دور یازدهم نمی‌توانیم بگوییم اصلاح طلبان و اصولگرایان به رقابت پرداختند که یکی از این دو جناح پیروز شدند بلکه جناح سوم پیروز انتخابات بود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه با بیان اینکه آرای روحانی خالص اصلاح طلبانه نیست گفت: آقای روحانی در انتخابات یازدهم نامزد مورد نظر قاطع اصلاح طلبان کشور نبود و برخی از اصولگرایان نیز در انتخابات یازدهم به روحانی رای دادند.

وی تاکید کرد: مردم در ۱۶ سال گذشته از تندروی‌های اصلاح طلبانه و تندروی‌های احمدی نژادانه به ستوه آمده بودند بنابراین به اعتدال پناه آوردند.

نایب رئیس اول مجلس در ادامه و در پاسخ به یکی دیگر از سوالات در مورد طرح شنود مکالمات توسط وزارت اطلاعات گفت: من این طرح را ندیده‌ام ولی در مقوله حقوق شهروندی مهم بوده و حتما باید برای آجرای آن قانون داشته باشد

باهنر در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص حمله به کوی دانشگاه در ۲۵ خرداد ۸۸ و تاکید مقام معظم رهبری بر پیگیری این موضوع گفت: کمیته حقیقت یاب گزارش خود را در مجلس ارائه کرد.

وی که با اصرار خبرنگار مواجه بود در پاسخ به سوالی درباره دانشجویان احضار شده، گفت: داستان فتنه سال ۸۸ یک پروژه کاملا روشن و جدی است که همه نهاد‌ها وظیفه خودشان را انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اگر من به دنبال کاندیدای اعتدال گرا در انتخابات یازدهم بودم حتما به آقای روحانی رای می‌دادم.

باهنر در ادامه نشست خبری خود به در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران در مورد اینکه تشکیل کمیته مشترک در مورد سوال از وزرا گفت: این کمیته، کمیته رسمی نیست بلکه یکی از اعضای هیئت رئیسه آقای شاهین محمد صادقی را انتخاب کردیم تا در مورد سوال از وزرا جلسات مشترکی بگذارد و هر سوالی که را قابل بررسی قبل از مطرح شدن رد صحن علنی است را پیگری کنند که این کار نیز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد سوالات در همین مرحله منتفی می‌شود.

نماینده مردم تهران در ادامه و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه علی رغم ارائه کارت زرد از طرف مجلس به برخی وزرا اما وزرای مذکور همچنان به مواضع خود اصرار دارند، اشاره کرد و گفت: کارت زرد یک تاثیر تبلیغاتی دارد.

وی ادامه داد: از نظر حقوقی یعنی از نظر قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس کارت زرد تاثیری ندارد و استیضاح وزرا فرآیند قانونی خاص خودشان را دارند یعنی باید حداقل ۱۰ نفر طرح استیضاح را امضاء کنند.

باهنر تاکید کرد: عملکرد مجلس نهم در مقابل دولت یازدهم افراط و تفریط ندارد ولی من به همکاران خودم توصیه می‌کنم قبل از طرح سوال و استیضاح موضوع را حل کنند و به دولت نیز توصیه می‌کنم که پاسخگویی به سوال نمایندگان را جزو وظایف خود بدانند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پرونده روزنامه ‌آسمان اشاره کرد و گفت: اگر کسی بعد از فاجعه ۷۸ در فتنه ۸۸هنوز پیام فتنه و برخورد نظام با آن را دریافت نکرده باشد، با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

باهنر همچنین تصریح کرد: معتقدیم رفتارهای احمدی‌نژاد منتسب به خودش بود و منتسب به اصولگرایان نیست و در ۱۶ سال گذشته با رفتارهای افراطی مواجه بودیم به طوری که امروز دانشگاه‌ها از این رفتارهای هنجارشکنانه متنفر هستند.

نایب رئیس مجلس درمورد احضار مطهری به دادگاه نیز گفت: برای بررسی و نظارت بر رفتار نمایندگان هیئتی در مجلس به صورت قانونی تشکیل شده که این هیئت موضوع را بررسی می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر اظهارات مطهری صرفا در راستای وظایف نمایندگی باشد، به قوه قضائیه خواهیم گفت موضوع را پیگیری نکنند و موضوع قابل پیگیری نیست.

وی ادامه داد اگر مسئولی جرمی مرتکب شده باشد قطعا تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

باهنر در مورد هدفمندسازی یارانه‌ها نیز گفت: دولت ماهانه ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارد که ظرف ۶ الی ۷ ماه گذشته به منظور اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها ۳۰۰۰میلیارد تومان کسری وجود داشته است.

دبیرکل جبهه پیروان افزود: ما به دولت اعلام کردیم حاضریم کمک کنیم دولت بتواند بخشی از این کسری‌ها را پرداخت کند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: ما در قانون بودجه سال ۹۲ به دولت اختیار دادیم که بخشی از قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد که متاسفانه دولت دهم این کار را انجام نداد و دولت یازدهم نیز تا اینکه بخواهد مستقر شود نتوانست کاری انجام دهد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: دولت تا پایان سال ۹۲ افزایش قیمت نخواهد داشت هرچند از نظر قانونی مجوز دارد.

وی ادامه داد :در حال حاضر پاشنه آشیل کشور حول محور تولید است که ما در بودجه ۹۳ به این موضوع توجه کردیم.

باهنر در پایان و در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: قوای سه گانه برای پیشبرد اهداف نظام در این رابطه نقش بسزایی دارند که ما به نوبه خود در این راستا از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده خواهیم کرد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها