حجت الاسلام طاهری اظهار داشت: اگر تخصیصی که برای دستگاه‌‌های دیگر در نظر گرفته می شود برای بخش قرآنی هم در نظر گرفته شود ما اعتراضی نخواهیم داشت اما متأسفانه هر جا که دولت کم می آورد از بخش فرهنگی می زند.
کد خبر: ۶۴۸۱۶۰
هر جا که دولت کم می آورد از بخش فرهنگی می زند

به گزارش جام جم آنلاین سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه فصل نو شبکه قرآن و معارف سیماوی بیان داشت: برنامه فصل نو با هدف پیگیری مطالبات رهبری، برنامه ای است که انصافا جایش درمیان برنامه های شبکه های سیما به خصوص شبکه قرآن و معارف سیما خالی بود و امیدواریم که با جدیت پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جالب است که در بحث اعتبارات بودجه آمریکا بودجه زیادی برای تبلیغ فرهنگ کشورشان می گذارند اما در کشور ما به بحث‌های فرهنگی توجه زیادی نمی شود.

طاهری ادامه داد:درست است که عدم تخصیص بودجه ها در تمامی دستگاه‌ها مطرح است اما در بخش فرهنگی این موضوع بیشتر دیده می شد به گونه ای که اگر در بخش‌های دیگر حدود 70 درصد بودجه به دستگاه‌ها داده می شود در بحث‌های فرهنگی این تخصیص به 70 درصد نخواهد رسید.

وی تأکید کرد: در بودجه سال 92، 300 میلیارد در جداول آمده بود و300 میلیارد هم قرار بود از درآمد شرکت‌ها برای بودجه قرآنی اختصاص داده شود که از 300 میلیارد اعتباری که در جداول آمده بود تنها 15 میلیارد آن تخصیص داده شد و از آن 300 میلیارد مربوط به شرکت‌ها مبلغی تخصیص پیدا نکرد.

حجت الاسلام طاهری با بیان این مطلب که در قانون مربوط به درآمد شرکت‌ها لفظ اجازه داده می شود آمده است گفت: وقتی ما در مجلس تلاش می کنیم تا لفظ اجازه را به تکلیف تبدیل کیم آقایان دولت ما را قانع می کنند که اجازه داد را حذف نکنید اجازه یعنی همان تکلیف، اما وقتی محقق نمی‌شود و ما پیگیری می‌کنیم می‌گویند لفظ اجازه در قانون آمده است و ما نمی توانستیم تکلیف کنیم.

وی افزود: الان پایان سال 92 است و تنها 15میلیارد بودجه قرآنی تخصیص پیدا کرده بنابراین این موضوع باعث قفل شدن بسیاری از فعالیت‌های قرآنی خواهد شد به گونه‌ای که کم شدن ناگهانی این مبلغ باعث شده تا در بحث توزیع بودجه نیز مشکلاتی وجود داشته باشد، انتظار ما این است که در این یک ماه باقی مانده دولت این مبلغ 15 میلیارد را حداقل به 100 میلیارد برساند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: ما توقع داریم که اگربه سایر دستگاه ها به طور مثال 20درصد تخصیص می دهند به دستگاه‌های فرهنگی و قرانی هم 20 درصد تخصیص بدهند و آن زمان ما نیز اعتراضی نداشته و می گوییم عدالت رعایت شده است اما شاهد هستیم که به بحث فعالیت های قرآنی تنها5 درصد اختصاص داده اند.

طاهری در رابطه با بودجه قرآنی بودجه 93 کشور تصریح کرد: من 4،5 روز است که متوجه شده ام که بحث تخصیص بودجه قرآنی در بودجه سال 93بسیار پایین بوده است و اگر با توجه به مشغله نمایندگان مجلس دوستان زودتر به ما اطلاع رسانی کرده بودند حتما ما این موضوع را پیگیری می کردیم البته در چند روز اخیر بنده صحبتی با معاونت محترم برنامه‌ ریزی رئیس جمهور داشتیم و قرار شد تا به زودی با بعضی از مسئولان قرآنی برای افزایش بودجه قرآنی خدمت ایشان برسیم.

وی بیان داشت: ما در کمیسیون فرهنگی یک ماه مانده بود به تقدیم لایحه بودجه از طرف دولت آقای نوبخت را دعوت کردیم و به ایشان گفتیم که انتظار داریم بودجه قرآنی کم نشود و ایشان گفتند اگر هم کم شد تخصیص را بالا خواهیم برد بنابراین امیدواریم تا تخصیص تا 90 درصد بالا برود و دولت دین خود را به قرآن ادا کند.

طاهری در پایان ضمن بیان این مطلب که بحث صدا و سیما در رابطه با بودجه قرآنی از اولویت‌هاست بیان داشت: ماهمان طور که از دولت می خواهیم به بحث تخصیص بودجه قرآنی اهمیت دهند از آقای ضرغامی هم انتظار داریم تا شبکه قرآن را کمتر از سایر شبکه ها نبیند زیرا استقبال مردم از فیلم هایی مانند حضرت یوسف نشان‌دهنده علاقه آنان به موضوعات قرآنی است بنابراین سیما هم باید به شبکه‌ قرآن بیشتر توجه کند تا ضربه ای به فعالیت های قرآنی وارد نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها