پرسپولیس و صبا درحالی به مصاف یکدیگر می روند که برخلاف دور رفت محمد مایلی کهن بر روی نیمکت تیم قمی حضور ندارد
کد خبر: ۶۴۷۷۲۵
پرسپولیس، صبا این بار بدون مایلی‌کهن

سایت جام جم ورزشی - البته سرخ پوشان پایتخت درگیر حواشی متعددی هستند و پیروزی در این دیدار می تواند تا حد زیادی به آنها امیدواری برای ادامه رقابت های لیگ برتر بدهد.

هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری سه دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه به پایان می رسد.

* تراکتورسازی – راه آهن

شاگردان تونی اولیویرا پس از قهرمانی در جام حذفی و کسب اولین افتخار تاریخ باشگاهشان و در عین حال آسیایی شدن احتمالا از انگیزه کافی برای ادامه رقابت های لیگ برتر برخوردار نباشند چراکه آنها جواز حضور در رقابت های آسیایی سال بعد را در دست دارند و شانسی هم برای عنوان قهرمانی در لیگ برتر ندارند و این می تواند به نفع شاگردان ابراهیم زاده باشد تا از این فرصت استفاده کنند تا با کسب سه امتیاز از جمع تیم های درحال سقوط کمی فاصله بگیرند. با پیروزی این هفته فجر برابر ذوب آهن رقابت برای بقا در رقابت های لیگ برتر سخت تر شده و کسب حتی یک امتیاز هم می تواند مانع از سقوط یک تیم شود و این نکته ای است که بازیکنان راه آهن به خوبی آن را دریافته اند و به همین دلیل باید انتظار نمایشی متفاوت از آنها در تبریز بود.

در سوی دیگر میدان تراکتورسازان برای نخستین بار بعد از قهرمانی در جام حذفی به میدان می روند و می توان انتظار حضور تماشاگران پرشور این تیم را در ورزشگاه یادگار امام تبریز برای این دیدار داشت و همین امر به علاوه شکست ناپذیری تراکتورسازی برابر راه آهن در تبریز می تواند کار را برای راه آهنی ها سخت کند.

تراکتورسازی و راه آهن چهار بار در لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم تراکتورسازی سه پیروزی و یک تساوی نتایج دیدارهای دو تیم بوده است.

راه Hهن در این دیدار رضا خالقی فر را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک تراکتورسازی به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار اخیر دو تیم به شکل زیر است:

هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم هفته بیست و پنجم هفته بیست و ششم
تراکتورسازی مساوی مساوی مساوی مساوی باخت
راه آهن باخت مساوی برد مساوی مساوی

* مس - سپاهان

سپاهان برای ماندن در کورس قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی مجبورند تا مسی ها را شکست دهند و در صورت رخ دادن این اتفاق شانس اندک مس برای بقا در رقابت های لیگ برتر بازهم کمتر می شود و همین امر احتمال ارائه یک بازی هجومی از سوی دو تیم را تقویت می کند. به عبارت دیگر شرایط دو تیم در جدول رقابت های لیگ و نیاز شدید دو تیم به سه امتیاز، باعث می شود تا دو تیم هرچه در مشت دارند را رو کنند تا دست خالی از زمین خارج نشوند.

مسی ها پس از ناکامی در رقابت های جام حذفی تنها امیدشان بقا در لیگ برتر است و کرانچار هم برای اینکه بتواند به فاصله دو امتیازی فولاد برسد مجبور است تا پیروز میدان باشد. تاریخچه دیدارهای دو تیم یک نکته جالب هم دارد و آن هم اینکه مسی ها سه سال پیاپی است که سپاهان را در کرمان شکست می دهند و باید دید می توانند چهارمین پیروزی متوالیشان برابر این تیم را جشن بگیرند یا خیر.

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

مجتبی ترشیز از مس تنها محروم این دیدار است.

روند نتایج پنج دیدار اخیر دو تیم به شکل زیر است:

هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم هفته بیست و پنجم هفته بیست و ششم
مس باخت باخت باخت مساوی مساوی
سپاهان برد مساوی برد باخت برد

* پرسپولیس - صبا

سرخ پوشان پایتخت این روزها حال خوشی ندارند. هجوم انواع و اقسام حاشیه ها به این تیم شرایط این تیم را دگرگون ساخته است. مشکلات عدیده مالی، مشکلات مدیریتی، انتقادات برخی پیشکسوتان این تیم مثل محمد مایلی کهن از علی دایی و مسائلی دیگر دست به دست همه داده تا این تیم مدعی قهرمانی و سهمیه آسیایی در شرایط نامطلوبی قرار بگیرد و شاید در صورت پیروزی برابر صبا تا حد زیادی از فشار فعلی رها شود. علی دایی سرمربی پرسپولیس به خوبی می داند که یک برد برابر صبا چقدر می تواند به تیمش در ادامه رقابت های لیگ کمک کند و هرچند که محسن مسلمان و سیدجلال حسینی دو

بازیکن موثر خود را در این دیدار به همراه ندارد.

در آن سوی میدان صمد مرفاوی که با حضورش در قم توانسته صبا را از سقوط نجات دهد هم تیمش به لحاظ مالی در وضعیت نامطلوبی به سر می برد با اینحال انگیزه بازیکنان جوان این سرمربی و حضور عنایتی که سابقه گلزنی خوبی به پرسپولیس دارد، گواه از بازی سخت شاگردان دایی برابر آنها دارد.

پرسپولیس درحال حاضر به دلیل فاصله شش امتیازی با فولاد نیاز به پیروزی دارد تا همچنان خودش را به عنوان مدعی قهرمانی حفظ کند و البته 9 دیداری که پرسپولیس برابر صبا در رقابت های لیگ برتر داشته نشان می دهد که آنها راه شکست صبا را بلدند. 4 پیروزی برای پرسپولیس، سه تساوی و دو پیروزی برای صبا ماحصل دیدارهای دو تیم در تهران است. البته شکست چهار بر یک سرخ پوشان برابر صبا در سال 89 که پرسپولیس را وارد بحران کرد هم تجربه تلخی است که هیچگاه از خاطر هواداران پرسپولیس نمی رود. در آن دیدار هم علی دایی سرمربی پرسپولیس بود و بعد از آن شکست سرخ پوشان با مشکلات عدیده ای روبه رو شدند.

شاگردان دایی فرصتی برای از دست دادن امتیاز و اشتباه ندارند و همین مسئله موجب می شود تا آنها بازی احتمالا تهاجمی ای را در دستور کارشان قرار دهند.

به گزارش ایسنا،دیدار رفت دو تیم با وجود حواشی فراوانی که داشت و به درگیری لفظی علی دایی و محمد مایلی کهن انجامید با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار اخیر دو تیم به شکل زیر است:

هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم هفته بیست و پنجم هفته بیست و ششم
پرسپولیس باخت مساوی باخت برد مساوی
صبای قم برد مساوی برد مساوی مساوی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها